oplichters en huichelaars

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Overigens...

Heb maar eens Renard gebeld en die kreeg toevallig door de eigenaar deze link: http://link.marktplaats.nl/312362867 toegestuurd.
Man was 'uitgegleden' met de gladheid en dat heeft hem z'n neus gekost, bumpers, lampen, wielkastkuip en rechter voorscherm.
Dat hoeft waarschijnlijk haast niets te kosten (doe een bod van €400...) en Renard heeft toevallig alle delen in dezelfde kleur aan een sloper die achter staat zitten.
Repareren dat hok, ben je in totaal €800-1000 kwijt en kun je nog jaren vooruit. Moet je alleen wel even zelf iets voor doen.
Eigenaar heeft kennelijk een auto van de zaak en wil er heel graag vanaf.

Da's heel veel auto vergeleken met een PTT groene 306 van €2500.
En een leuk hobbyprojectje om met een AC-Clubber uit te voeren... :D .
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

voor de xantia break moet je kijken of de deuren recht sluiten en de scharnieren op de lasnaad niet scheuren met de carrosserie. Enige kwaaltje die mij zo bekend is.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Tijmen wrote: 306: wederom, wat er niet op zit kan niet kapot. Xsara zelfde verhaal.
ik hoef geen auto met veerbollensysteem.
een auto van rond bouwjaar 2000, met tussen de 100.000 en 200.000 km op de teller, op diesel.
ik vind vast wel iets leuks, maar ik heb nu wel al door dat ik verder moet kijken, en zowiezo het liefst naar een garage die toch nog garantie op de auto geven.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik keek zojuist eens naar de gewichten voor dit soort auto's... en waar ik zowel de 306 als de Xsara al zwaar vond is de Xantia nog één of twee schalen zwaarder. :shock:

Als je dan die extra ruimte niet nodig hebt zou ik sowieso eerder gaan voor een Xsara/306 (of zelfs een 206).
Image

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Ik zeg je, neem 'n Volvo 440!! Echt goeie en retebetrouwbare bak, onwijs comfortabel en zo zwaar is ie niet eens als hij lijkt (995 kilo)! :idea:

Oke, hij ziet niet zo uit maar als je erin rijdt lach je je rot! :lol:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

peetjuun wrote:Ik zeg je, neem 'n Volvo 440!! Echt goeie en retebetrouwbare bak, onwijs comfortabel en zo zwaar is ie niet eens als hij lijkt (995 kilo)! :idea:

Oke, hij ziet niet zo uit maar als je erin rijdt lach je je rot! :lol:
Let alleen wel op wat je koopt. Want de 440 is zowel in frankrijk (door renault) als in zweede gemaakt. de zweedse types zijn uiteraart stukke beter en roesten niet zo snel. De fransen krijgen rot rond de portieren, achterklep.

Ook het blok van de franse 440 is van renault. en die zijn ook weer slechter dan de zweedse.

Als je de ruimte wil hebben en betaalbare auto wil. is volvo kwa onderdelen weer niet goedkoop. Of je moet universeel halen bij een Brezan.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

DuFF wrote:een auto van rond bouwjaar 2000, met tussen de 100.000 en 200.000 km op de teller, op diesel.
ik vind vast wel iets leuks, maar ik heb nu wel al door dat ik verder moet kijken, en zowiezo het liefst naar een garage die toch nog garantie op de auto geven.
garantie op een auto van 9 a 10 jaar :roll:
een diesel die 100d tot 200d heeft gedraaid is 10d tot 22d km per jaar.
Dat is niet realistisch voor een diesel zo weinig.
uiteindelijk vind je er één http://link.marktplaats.nl/311011629 (coupé)

http://www.zomoto.nl/6419139/Citroën-xs ... ence-2.htm

http://www.zomoto.nl/6495234/Citroën-xs ... estige.htm

http://www.zomoto.nl/6433392/Citroën-xs ... -20hdi.htm

http://www.zomoto.nl/6304745/Citroën-xs ... -5-drs.htm
http://www.zomoto.nl/6236323/Citroën-xs ... 2-66kw.htm
http://www.zomoto.nl/6114006/Citroën-xs ... e-66kw.htm
http://www.zomoto.nl/5308556/Citroën-xs ... tation.htm
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de wegligging van de Xsara´s die ik heb (gehad), zowel de Coupé als de Break nu, rijdt fantastisch! En die Break, wát een ruimte!!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

@ collin, ja een schade auto kan knaken schelen, maar het liefst heb ik natuurlijk een auto zonder schade, ik wil geen knutselproject, dat was de ax, ik wil gewoon een goeie betrouwbare stille comfortabele auto voor veel km's.

mijn ax komt in aanmerking voor de slooppremie van 1000 euro, wat eigenlijk ook mijn minimale vraagprijs voor de ax is, krijg ik er 1000 euro voor en gaat iemand nog een tijd plezier aan die ax beleven, dan ben ik blij, maar aan de andere kant kan het me niet veel boeien als ie in de shredder beland, ja dan gaan er heel wat onderdelen die zo goed als nieuw zijn naar de haaien, maar ik zit natuurlijk ook niet te wachten op 2 autos.

aan de ene kant wil ik een diesel, maar die moet dan een roetfilter hebben, anders is de slooppremie regel niet geldig.
aan de andere kant is een diesel met roetfilter weer duur...toch?

aan de ene kant is een nieuwe benzine ook niet verkeerd, want dat verbruik van een normale nieuwe diesel is tegenwoordig ook best zuinig, en ik kan gebruik maken van de slooppremie.
aan de andere kant, benzine is weer geen diesel...

glenn heeft zijn ax ingeruild voor een c2, zoiets is natuurlijk ook een optie, maar dan moet ik denk ik toch is een proefrit maken in diverse potentiele auto's, want ik weet niet of een c2 voldoet aan mijn wensen.

joost, ik zal je linkjes vanmiddag is bekijken, bedankt.,
ik bedoel trouwens met garantie dat ik geholpen word als ik na een week een kapotte startmotor heb (bijvoorbeeld).
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Proest* ik verslik me bijna, die c2 heeft nauwelijks kofferbakruimte als ik het zo zie. :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

DuFF wrote:Proest* ik verslik me bijna, die c2 heeft nauwelijks kofferbakruimte als ik het zo zie. :roll:
kan je instellen door met de achterbank te schuiven
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Losroyos wrote:.... Let alleen wel op wat je koopt. Want de 440 is zowel in frankrijk (door renault) als in zweede gemaakt. de zweedse types zijn uiteraart stukke beter en roesten niet zo snel. De fransen krijgen rot rond de portieren, achterklep.

Ook het blok van de franse 440 is van renault. en die zijn ook weer slechter dan de zweedse...
Sorry Duff even offtopic :

De Volvo 400 serie is aleen gemaakt in ons eigen land en wel in de oude Daf fabriek in Born, verder kwamen de motoren van Renault zelfs de diesels.

KLIK HIER maar eens voor het echte verhaal van de 400 serie.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Eric is een normale 306 geen optie? ding heeft een huge kofferbak voor een hatchback

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Nu komt er dus ook nog de eventuele sloopregeling bij?

Ben toch wel erg benieuwd naar het budget want begin toch wat conflicterende zaken te lezen.

Sloopregeling kan toch enkel bij aankoop van een auto van 2001 en jonger? Bij een aangesloten bedrijf?
Dan kom je vrijwel automatisch toch in het hogere prijssegment terecht, €4000-7000, zeker als je ook nog 'garantie' wenst én een diesel met minder dan 200.000km op de teller.

Qua roetfilters, bij mijn weten heeft elke Citroën al vanaf 1998 een filter... alleen hebben ze daar gek genoeg zelfs bij de HDi niet veel promotie voor gemaakt.

Hoe kleiner de auto, hoe relatief duurder hij wordt! (in de aanschaf, niet onderhoud..)
Een C5 uit 2004 is even duur als een Xsara uit 2002.
Van wat ik op dit moment heb kunnen ontdekken is op diesel gebied een Mitsubishi het goedkoopst, dan heb je een Space Star of Carisma van 2003 voor ca. €4500. Ook te overwegen is dan een Mazda 323F DiTD, is nog redelijk betaalbaar.
Bij Xsara vliegen de kilometerstanden snel omhoog en worden ze ook al snel pré-2002, dat is ook zo bij de 306 natuurlijk. Een 307 kan ik onderhoudstechnisch niet echt aanraden, veel electronica ellende.

3 maanden geleden had ik nog een mooie Peug 607 2.2HDi automaat met full-options geweten voor ca. €3500... 8)

Een leuk klein, zuinig, benzine autotje is misschien toch geen slechte optie, maar hangt helemaal van je kilometrage af. Boven de 15.000km is een diesel altijd aantrekkelijker. Maar onderhoud telt mee, qua kosten. En elke auto met meer dan 2ton op de klok heeft onderhoud nodig.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Joost wrote:
DuFF wrote:Proest* ik verslik me bijna, die c2 heeft nauwelijks kofferbakruimte als ik het zo zie. :roll:
kan je instellen door met de achterbank te schuiven
maar is die ruimte dan zoveel groter ? en kunnen er dan alsnog mensen op de achterbank zitten ?
Drake wrote:Eric is een normale 306 geen optie? ding heeft een huge kofferbak voor een hatchback
nee ik vind de sedan of break dan mooier dan die kontloze 306, het is praktisch een ax met anabolen, nee ik wil gewoon een tikje meer auto.



2Black wrote:Nu komt er dus ook nog de eventuele sloopregeling bij?

Ben toch wel erg benieuwd naar het budget want begin toch wat conflicterende zaken te lezen.

Sloopregeling kan toch enkel bij aankoop van een auto van 2001 en jonger? Bij een aangesloten bedrijf?
Dan kom je vrijwel automatisch toch in het hogere prijssegment terecht, €4000-7000, zeker als je ook nog 'garantie' wenst én een diesel met minder dan 200.000km op de teller.

Qua roetfilters, bij mijn weten heeft elke Citroën al vanaf 1998 een filter... alleen hebben ze daar gek genoeg zelfs bij de HDi niet veel promotie voor gemaakt.

Hoe kleiner de auto, hoe relatief duurder hij wordt! (in de aanschaf, niet onderhoud..)
Een C5 uit 2004 is even duur als een Xsara uit 2002.
Van wat ik op dit moment heb kunnen ontdekken is op diesel gebied een Mitsubishi het goedkoopst, dan heb je een Space Star of Carisma van 2003 voor ca. €4500. Ook te overwegen is dan een Mazda 323F DiTD, is nog redelijk betaalbaar.
Bij Xsara vliegen de kilometerstanden snel omhoog en worden ze ook al snel pré-2002, dat is ook zo bij de 306 natuurlijk. Een 307 kan ik onderhoudstechnisch niet echt aanraden, veel electronica ellende.

3 maanden geleden had ik nog een mooie Peug 607 2.2HDi automaat met full-options geweten voor ca. €3500... 8)

Een leuk klein, zuinig, benzine autotje is misschien toch geen slechte optie, maar hangt helemaal van je kilometrage af. Boven de 15.000km is een diesel altijd aantrekkelijker. Maar onderhoud telt mee, qua kosten. En elke auto met meer dan 2ton op de klok heeft onderhoud nodig.
of die sloopregeling erbij komt ben ik nog niet uit, stel dat ik een "nieuwe" auto overweeg dan kan ik daar altijd gebruik van maken, ben ik zowiezo van de ax af, en dat scheelt mij weer dat ik 'm tijden probeer te verkopen, want zeg nou zelf, niemand wilt een ax met 250.000 op de teller, hoe technisch tiptop in orde die ook is...

het budget staat hierom ook nog niet vast en breidt zich uit (in de volksmond heet dat sparen toch?)

ik ben met een diesel wel goedkoper af, ik rijd erg veel, naar mijn werk als prive.

als de km-stand lager zou zijn zou ik dit een goeie optie vinden:
http://www.bverstappen.com/bekijk_voert ... ccasions=1
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply