oplichters en huichelaars
Moderators: Rock's, webmasters
maar wat ik zelf al dacht is
ik bel wat de km-stand is
ik ga kijken
klopt het, dan blijf ik
maak ik een testrit
als dat niet mag ben ik weer weg
mag het wel, dan rijd ik met die auto naar de peugeot merkgarage daar in de buurt
en laat ik de auto onderwerpen aan een check
betaal ik voor die check, maar dan weet ik zeker of ik het wel of niet moet doen.
wat vinden jullie van die gedachte?
ik bel wat de km-stand is
ik ga kijken
klopt het, dan blijf ik
maak ik een testrit
als dat niet mag ben ik weer weg
mag het wel, dan rijd ik met die auto naar de peugeot merkgarage daar in de buurt
en laat ik de auto onderwerpen aan een check
betaal ik voor die check, maar dan weet ik zeker of ik het wel of niet moet doen.
wat vinden jullie van die gedachte?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ja, niks op aan te merken. Alleen er kunne natuurlijk vorborgen gebreken zijn die 1,2,3 niet te zien zijn.
Probeer ze zwart op wit je een bepaalde tijd garantie te geven, Hun zeggen toch dat er geen betere voor dat geld te koop is, Nou dan zullen ze ook niet bang zijn garantie over de auto te geven neem ik aan :$
Probeer ze zwart op wit je een bepaalde tijd garantie te geven, Hun zeggen toch dat er geen betere voor dat geld te koop is, Nou dan zullen ze ook niet bang zijn garantie over de auto te geven neem ik aan :$
He k zie die fotos
Die garage ken ik, Peter zijn 1.1 komt daarvandaan.
Die garage ken ik, Peter zijn 1.1 komt daarvandaan.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
lekker tweestrijdige reacties allemaal
mr dean zn auto rijd nog, joost en bas vinden dat ik de auto moet halen, en ttf zegt dat ik verder moet kijken.
mijn vraag is, zijn er geen clubleden die willen kijken voor mij ? zowiezo hoe de auto er optisch bijstaat, of de foto klopt, en wat er op de teller staat..
Bas, citrocin of san ? mr dean ? jullie wonen er zowat om de hoek
mr dean zn auto rijd nog, joost en bas vinden dat ik de auto moet halen, en ttf zegt dat ik verder moet kijken.
mijn vraag is, zijn er geen clubleden die willen kijken voor mij ? zowiezo hoe de auto er optisch bijstaat, of de foto klopt, en wat er op de teller staat..
Bas, citrocin of san ? mr dean ? jullie wonen er zowat om de hoek
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Hoe ik t bekijk duff:
- Nationale auto pas, als dat waar is (en niet zomaar bijgezet) klopt de km stand
- als de boekjes er echt bij zitten, prima
- apk bij aflevering dus zoiezo een jaar rijden
- hij staat er pas net
Als je nou even belt of er inderdaad een uitreksel van nationale auto pas bij staat en de boekjes er echt bij zitten en hij echt nieuwe apk krijgt...
Als dat allemaal ja is, gewoon ophalen....
- Nationale auto pas, als dat waar is (en niet zomaar bijgezet) klopt de km stand
- als de boekjes er echt bij zitten, prima
- apk bij aflevering dus zoiezo een jaar rijden
- hij staat er pas net
Als je nou even belt of er inderdaad een uitreksel van nationale auto pas bij staat en de boekjes er echt bij zitten en hij echt nieuwe apk krijgt...
Als dat allemaal ja is, gewoon ophalen....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik bedoel neem geen 1.9D maar TD ik heb nooit geschreven dat je die ene moet kopen!Joost wrote:duff neem de 1.9TD, je krijgt echt giga spijt!
verder neem er één met airco die zijn waardevoller.
En hou rekening met onderhoud. het is geen ax of xsara 1.4 waar je even de Driem doet
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
sorry, leesfoutje van mijn kant af dan
rekening houden met onderhoud doe ik zowiezo al, brandstofpomp + verstuivers zijn enorm duur bij diesels, dus ik weet waar ik aan begin.
ik dacht een normale diesel-uitvoering te nemen omdat ik dan zowiezo uitsluit dat de turbo kapot gaat..
en airco is iets dat ik ECHT NIET moet ! en daar ga ik dus niet voor betalen ook.
rekening houden met onderhoud doe ik zowiezo al, brandstofpomp + verstuivers zijn enorm duur bij diesels, dus ik weet waar ik aan begin.
ik dacht een normale diesel-uitvoering te nemen omdat ik dan zowiezo uitsluit dat de turbo kapot gaat..
en airco is iets dat ik ECHT NIET moet ! en daar ga ik dus niet voor betalen ook.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
De 1.9D van de peugeot en de 'simpele versie' van de 306 zijn een retebetrouwbare combi. Kwestie van; oerdegelijke, bewezen (ouderwetse) techniekm gecombineerd met 'wat er niet op zit kan niet kapot'.
Hou er (zoals Joost zegt) wel rekening mee dat ze VERSCHRIKKELIJK TRAAG zijn. Ondanks dat rij ik zelf al een tijd in m'n peug en heb per km aardig goedkoop gereden.
Hou er (zoals Joost zegt) wel rekening mee dat ze VERSCHRIKKELIJK TRAAG zijn. Ondanks dat rij ik zelf al een tijd in m'n peug en heb per km aardig goedkoop gereden.
AX GTI '91
Klinkt misschien stom maar als de keuze gaat tussen een Peug 306 of 406 zou ik gewoon lekker een Xantia kopen...
Waarschijnlijk goedkoper, rijdt vele malen lekkerder en normaal gesproken loeibetrouwbaar.
Echter, het vinden van een diesel van voor het jaar 2000 met minder dan 200.00km op de klok is niet eenvoudig. De gemiddelde nederlandse diesel heeft er na 5 jaar al bijna 2ton op zitten.
Met Joost ben ik het volkomen eens, absoluut voor de TD gaan. Die zijn ook enorm betrouwbaar en véél vlotter (lees: gebruiksvriendelijker). Dat blok is van beton gemaakt en de turbo is niet echt een risico.
Waarschijnlijk goedkoper, rijdt vele malen lekkerder en normaal gesproken loeibetrouwbaar.
Echter, het vinden van een diesel van voor het jaar 2000 met minder dan 200.00km op de klok is niet eenvoudig. De gemiddelde nederlandse diesel heeft er na 5 jaar al bijna 2ton op zitten.
Met Joost ben ik het volkomen eens, absoluut voor de TD gaan. Die zijn ook enorm betrouwbaar en véél vlotter (lees: gebruiksvriendelijker). Dat blok is van beton gemaakt en de turbo is niet echt een risico.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
ik heb mijn tdi van 290 naar 335.000 gereden enige wat stuk is gegaan was een radiateur.. verder nul komma nul problemen.. en gewoon bijna 900a1000km op een tank en dan deed ik niet eens mee bestDuFF wrote:sorry, leesfoutje van mijn kant af dan
rekening houden met onderhoud doe ik zowiezo al, brandstofpomp + verstuivers zijn enorm duur bij diesels, dus ik weet waar ik aan begin.
ik dacht een normale diesel-uitvoering te nemen omdat ik dan zowiezo uitsluit dat de turbo kapot gaat..
en airco is iets dat ik ECHT NIET moet ! en daar ga ik dus niet voor betalen ook.
vriend van me rijd een a4 110pk tdi met 402.000km.. ook nog automaat.. in 100.000km tijd 1 keer een luchtmassameter stuk gehad
en zo ken ik nog wel een aantal (vag) voorbeelden maar met psa diesels geen ervaring..
dus je kunt toch wel zeggen dat vag diesels betrouwbaarder zijn
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Rij nu zakelijk in mijn 2e VAG (nu een G l f V Plus 1.9TDI) ik van mijn leven nog nooit zo vaak in de garage gestaan met problemen.TTF wrote:.... dus je kunt toch wel zeggen dat vag diesels betrouwbaarder zijn
Problemen van overmatig olie verbruik en olie lekkage en zeer veel elektrische problemen, er zijn al 2x complete draadbomen en stuumodules vervangen.
Vervangen van lampje in de koplampunit is ook al zo'n lekker probleem, uiteindelijk na demontage van allerlei plastic delen heb ik linksvoor het lampje kunnen vervangen maar het kapje met klemveer ligt achter in de auto was onmogelijk weer op zijn plaats te krijgen.
Twee weken geleden kreeg ik weer is een melding dat er een probleem was met de verlichting, bleek één kentekenplaat verlichting uitgevallen.
In het instructieboek gekeken hoe te vervangen, staat er dus niet in
Bij de garage gevraagd en inderdaad lampje kun je niet zomaar vervangen heb je gereedschap voor nodig en het zijn nog buislampje ook.
Uiteindelijk bleek dat de beide armaturen vervangen moesten worden vanwege verre gaande staat van ontbinding (compleet geoxydeerd).
Bovenstaande gaat dus over een auto van net 3 jaar oud en iets meer dan 105.000 km op de teller.
Als er geen problemen zijn een prima auto alleen verstand van comfort hebben ze bij VAG absoluut niet, na een paar uur rijden kom ik er gebroken uit.
Ze moeten maar is heel rap in de leer gaan bij de Frans automobiel industrie.
Het was niet mijn bedoeling om VAG af te kraken ik denk dat ik gewoon 2x pech heb gehad.
Maar ik ben wel blij als ik weer is in de AX stap, dan blijkt autorijden ineens weer wel leuk.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Rijdt misschien lekkerder, maar die veerbollenhandel is wel een risico. Destijds ook voor een Xantia gekeken, maar te veel tegengekomen met slechtwerkende hoogteregeling.2Black wrote:-knip- zou ik gewoon lekker een Xantia kopen...
Waarschijnlijk goedkoper, rijdt vele malen lekkerder en normaal gesproken loeibetrouwbaar.-knip-
306: wederom, wat er niet op zit kan niet kapot. Xsara zelfde verhaal.
AX GTI '91
Heb zelf redelijk wat hydropneumaten incl. Xantia ervaring....Tijmen wrote: maar te veel tegengekomen met slechtwerkende hoogteregeling.
Hoogteregeling PROBLEEM heb ik nog nooit gezien..., een klein defect wel.
Da's een klein reparatietje dat niet mag meetellen in de beoordeling.
Veel Xantia's hebben gewoon slecht onderstel onderhoud gehad, en de eigenaar gaat'm niet even snel naar Renard brengen vóórdat hij verkocht wordt. De nieuwe eigenaar doet dat echter vaak wel, en dan heb je voor erg weinig geld een volkomen als nieuw rijdende auto.
Hoe dan ook, voor het bedrag waar Duff kennelijk aan denkt heb je een keuze uit héél veel Xantia's. Daar zitten uitstekende exemplaren tussen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh