KM-Heffing
Moderators: Rock's, webmasters
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volgende mail...

En toen gingen er weer een "paar" dagen overheen... is dit soms de digitale vorm van "van het kaste naar de muur"?23-11-2009
ons kenmerk: [...]
Geachte mevrouw Bats,
Via Postbus 51 hebben wij uw e-mail van 20 november jl. ontvangen. Wij hebben deze geregistreerd onder kenmerk [..].
Uw vraag is uitgezet bij het Projectteam Anders Betalen voor Mobiliteit van het Directoraat-Generaal Mobiliteit.
Het streven is om binnen een maand een inhoudelijk antwoord gereed te hebben.
Mocht u na deze periode nog geen nader bericht ontvangen hebben, dan kunt u voor meer informatie bellen met:
[..], [..].
Met vriendelijke groet,
MINISTERIE VAN VERKEER EN WATERSTAAT,
[..],
Medewerkster Staf-DG

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
q01z wrote:volgens mij heb ik nu al 6 verscillende petities getekend! maar we tekenen stug door..
als ze ze allemaal optellen hebben we staks 28miljoen handtekeningen!
Heb ook deze maar weer getekend kan alleen maar helpen dit onzinnige idee uit te bannen.
Groetjes, Henkantwoord kilometerheffing No Way wrote: Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om deze petitie te tekenen. Wij hebben uw petitie geregistreerd en gaan alle petities aanbieden aan Minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat). Wij raden u aan om de site van de VVD in de gaten te houden en zullen u daar regelmatig op de hoogte houden van te laatste ontwikkelingen rondom deze petitie "Kilometerheffing: No way!".
Charlie Aptroot
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
ja weet ik, daar is ook 150% accijns van natuurlijkMBa@NL wrote:naast de huidige vorm van wegenblasting doen we dat nu eigenlijk ook alq01z wrote:"afrekenen per liter is eerlijker"Brandstof...

maar opzich zit er wel wat in, het gaat er niet zozeer om hoeveel km's je rijdt, maar meer hoeveel brandstof je verbruikt! dat is tenslotte de daadwerkelijke belasting vh milieu..
(k*t, ik ga hier afgeschoten worden...


Ik vind km-heffing ansich geen probleem, maar:
A) de manier waarop, ik hoef niet dag en nacht gevolgd te worden.
B) de invoering kost miljarden, voordat dat is terug verdient, ben je jaren verder
C) we kennen de reputatie van de nederlandse staat met betrekking tot grote technologische projecten (bv. OV-Jaarkaart)
D) iedereen moet nu gaan betalen voor de BPM compensatie van nieuwe auto's. Maar alle auto's die hier nu rond rijden, daar is al BPM over betaald. Dat gaan we echt niet terug krijgen. Feitelijk betalen we dan 2x BPM
E) het is geen oplossing voor het fileprobleem. De filerijder staat niet voor zijn plezier in de file en een goed alternatief is er niet, want anders gebruikte hij dat wel. Daarnaast zullen de werkgevers hoogstwaarschijnlijk de km heffing gaan vergoeden en dit doorberekenen in de tarieven en/of producten.
F) de opbrengst moet straks naar het verkeer terug gaan. Nu gaan opbrengesten naar andere doelen, deze moeten straks ook gefinancierd blijven worden. Waar gaat dat geld vandaan gehaald worden? (de provincie mag straks een andere belasting gaan heffen om de gemiste opcenten die nu via de wegenbelasting binnen komt te compenseren)
En als ik er even voor ga zitten, kan ik nog wel even doorgaan.
A) de manier waarop, ik hoef niet dag en nacht gevolgd te worden.
B) de invoering kost miljarden, voordat dat is terug verdient, ben je jaren verder
C) we kennen de reputatie van de nederlandse staat met betrekking tot grote technologische projecten (bv. OV-Jaarkaart)
D) iedereen moet nu gaan betalen voor de BPM compensatie van nieuwe auto's. Maar alle auto's die hier nu rond rijden, daar is al BPM over betaald. Dat gaan we echt niet terug krijgen. Feitelijk betalen we dan 2x BPM
E) het is geen oplossing voor het fileprobleem. De filerijder staat niet voor zijn plezier in de file en een goed alternatief is er niet, want anders gebruikte hij dat wel. Daarnaast zullen de werkgevers hoogstwaarschijnlijk de km heffing gaan vergoeden en dit doorberekenen in de tarieven en/of producten.
F) de opbrengst moet straks naar het verkeer terug gaan. Nu gaan opbrengesten naar andere doelen, deze moeten straks ook gefinancierd blijven worden. Waar gaat dat geld vandaan gehaald worden? (de provincie mag straks een andere belasting gaan heffen om de gemiste opcenten die nu via de wegenbelasting binnen komt te compenseren)
En als ik er even voor ga zitten, kan ik nog wel even doorgaan.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volgens mij gaat het al lang niet meer over het milieu (q01z wrote:.......... dat is tenslotte de daadwerkelijke belasting vh milieu..



Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
inmiddels 100.000 handtekeningen zijn verzameld. en er stromen 100den per uur binnen... hopelijk gaat er nog iemand naar luisteren.
de km-heffing is alleen leuk als je auto's gaat verzamelen.
kan je iedere dag een andere auto nemen met zoveel kosten als 1 auto het hele jaar.
of als je naast je werk woonten je vrienden je buren zijn...
de km-heffing is alleen leuk als je auto's gaat verzamelen.
kan je iedere dag een andere auto nemen met zoveel kosten als 1 auto het hele jaar.
of als je naast je werk woonten je vrienden je buren zijn...
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
goed idee!Joost wrote: de km-heffing is alleen leuk als je auto's gaat verzamelen.
kan je iedere dag een andere auto nemen met zoveel kosten als 1 auto het hele jaar.
daar ga ik rekening mee houden met de zoektocht naar een huis!!!Joost wrote: of 1. als je naast je werk woont en 2. je vrienden je buren zijn...
1. start gewoon eigen bedrijfje aan huis, grote schuur dus wel handig, of mooie kantoorruimte.
2. kan ik tenminste altijd bier drinken bij vrienden, ook nog een bijkomend voordeel!
Ik kreeg vandaag een mail van RDW als antwoord op paar vragen omtrent de km-heffing.
Alleen kilometers die u met een auto met kenteken in Nederland rijdt worden geregistreerd. Hieruit volgt een aantal dingen:
- Rondjes over een parkeerplaats of circuit tellen mee.
- Als u de grens over gaat betaalt u niet meer. De satelliet kan dit tot op de meter nauwkeurig bepalen.
- Als u niet rijdt, stuurt het kastje geen signalen. U kunt uw accu dus rustig uit uw auto halen.
- Een auto op een trailer rijdt niet zelf en betaalt dus niet.
- U verwacht dat mensen door de kilometerprijs binnendoor gaan rijden. De kilometerprijs geldt op álle wegen, dus ook het onderliggend wegennet.
Buitenlandse voertuigen
Voor buitenlandse automobilisten die af en toe in Nederland rijden onderzoeken we nog wat het beste alternatieve systeem is. Motorrijtuigen met een buitenlands kenteken die langer dan vier weken per jaar in Nederland ter beschikking staan (aan een in Nederland woonachtige of gevestigde kentekenhouder) zijn niet vrijgesteld van de kilometerprijs. Ook zij moeten dus een registratiekastje in laten inbouwen. Buitenlandse vrachtwagens die heel vaak in Nederland rijden, kunnen een kastje laten inbouwen. Dat is sneller, omdat ze dan zonder oponthoud de grens over kunnen. Vrachtwagens die af en toe in Nederland rijden, kunnen bij het passeren van de grens hun kilometerstanden doorgeven.
Privacy
Veel mensen maken zich zorgen dat de kilometerprijs ten koste gaat van hun privacy. Daarom worden strikte maatregelen genomen om uw privacy te beschermen. Dit alles gebeurt in nauwe samenwerking met het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) <http>. Bij de vormgeving van de kilometerprijs staat privacy voorop.
Niemand kan zien waar u heeft gereden. De gegevens worden opgeslagen in het kastje en zijn alleen door de kentekenhouder uit te lezen, bijvoorbeeld met een USB-stick. Alleen u als kentekenhouder heeft toegang tot die gegevens, tenzij u dit anders heeft afgesproken met uw provider. Ook is uw auto niet continue te 'volgen'. Het kastje heeft namelijk slechts eens per week via de GSM-verbinding contact met de provider om uw gegevens (alleen tarief x aantal kilometers) te versturen.
Diefstal
Als uw kastje (of auto) gestolen wordt, doet u net als bij elke diefstal aangifte bij de politie. De politie geeft de diefstal, net als nu het geval is, door aan de RDW. De RDW zorgt ervoor dat het inningsbureau op de hoogte wordt gebracht en de kilometerprijs niet langer wordt berekend.
Principes
Tot slot bent u bezorgd dat de kilometerprijs de minder bedeelden extra in de portemonnee zal raken. In ieder geval geldt dat alle automobilisten samen hetzelfde blijven betalen. De lasten worden alleen anders verdeeld. Wie veel rijdt betaalt meer, en wie minder rijdt betaalt minder. Ook het soort auto telt mee. Hoe minder Co2 de auto uitstoot, hoe lager het basistarief. Onderzocht is dat 59 procent van de huishoudens er in het nieuwe stelsel op vooruit gaat, 25% geen winst of verlies kent en 15 procent er op achteruit gaat. Of iemand er daadwerkelijk op vóór of achteruit gaat, hangt dus voor een groot deel af van de keuzes die de automobilist zelf maakt.
Alleen kilometers die u met een auto met kenteken in Nederland rijdt worden geregistreerd. Hieruit volgt een aantal dingen:
- Rondjes over een parkeerplaats of circuit tellen mee.
- Als u de grens over gaat betaalt u niet meer. De satelliet kan dit tot op de meter nauwkeurig bepalen.
- Als u niet rijdt, stuurt het kastje geen signalen. U kunt uw accu dus rustig uit uw auto halen.
- Een auto op een trailer rijdt niet zelf en betaalt dus niet.
- U verwacht dat mensen door de kilometerprijs binnendoor gaan rijden. De kilometerprijs geldt op álle wegen, dus ook het onderliggend wegennet.
Buitenlandse voertuigen
Voor buitenlandse automobilisten die af en toe in Nederland rijden onderzoeken we nog wat het beste alternatieve systeem is. Motorrijtuigen met een buitenlands kenteken die langer dan vier weken per jaar in Nederland ter beschikking staan (aan een in Nederland woonachtige of gevestigde kentekenhouder) zijn niet vrijgesteld van de kilometerprijs. Ook zij moeten dus een registratiekastje in laten inbouwen. Buitenlandse vrachtwagens die heel vaak in Nederland rijden, kunnen een kastje laten inbouwen. Dat is sneller, omdat ze dan zonder oponthoud de grens over kunnen. Vrachtwagens die af en toe in Nederland rijden, kunnen bij het passeren van de grens hun kilometerstanden doorgeven.
Privacy
Veel mensen maken zich zorgen dat de kilometerprijs ten koste gaat van hun privacy. Daarom worden strikte maatregelen genomen om uw privacy te beschermen. Dit alles gebeurt in nauwe samenwerking met het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) <http>. Bij de vormgeving van de kilometerprijs staat privacy voorop.
Niemand kan zien waar u heeft gereden. De gegevens worden opgeslagen in het kastje en zijn alleen door de kentekenhouder uit te lezen, bijvoorbeeld met een USB-stick. Alleen u als kentekenhouder heeft toegang tot die gegevens, tenzij u dit anders heeft afgesproken met uw provider. Ook is uw auto niet continue te 'volgen'. Het kastje heeft namelijk slechts eens per week via de GSM-verbinding contact met de provider om uw gegevens (alleen tarief x aantal kilometers) te versturen.
Diefstal
Als uw kastje (of auto) gestolen wordt, doet u net als bij elke diefstal aangifte bij de politie. De politie geeft de diefstal, net als nu het geval is, door aan de RDW. De RDW zorgt ervoor dat het inningsbureau op de hoogte wordt gebracht en de kilometerprijs niet langer wordt berekend.
Principes
Tot slot bent u bezorgd dat de kilometerprijs de minder bedeelden extra in de portemonnee zal raken. In ieder geval geldt dat alle automobilisten samen hetzelfde blijven betalen. De lasten worden alleen anders verdeeld. Wie veel rijdt betaalt meer, en wie minder rijdt betaalt minder. Ook het soort auto telt mee. Hoe minder Co2 de auto uitstoot, hoe lager het basistarief. Onderzocht is dat 59 procent van de huishoudens er in het nieuwe stelsel op vooruit gaat, 25% geen winst of verlies kent en 15 procent er op achteruit gaat. Of iemand er daadwerkelijk op vóór of achteruit gaat, hangt dus voor een groot deel af van de keuzes die de automobilist zelf maakt.
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250
Werpt toch nog wat vragen op:peetjuun wrote:Ik kreeg vandaag een mail van RDW als antwoord op paar vragen omtrent de km-heffing.
Alleen kilometers die u met een auto met kenteken in Nederland rijdt worden geregistreerd. Hieruit volgt een aantal dingen:
- Rondjes over een parkeerplaats of circuit tellen mee.
- Als u de grens over gaat betaalt u niet meer. De satelliet kan dit tot op de meter nauwkeurig bepalen.
- Als u niet rijdt, stuurt het kastje geen signalen. U kunt uw accu dus rustig uit uw auto halen.
- Een auto op een trailer rijdt niet zelf en betaalt dus niet.
- U verwacht dat mensen door de kilometerprijs binnendoor gaan rijden. De kilometerprijs geldt op álle wegen, dus ook het onderliggend wegennet.
- Hoe weet dit magische kastje dan dat de auto op een trailer staat?

- En heeft het kastje batterijen? En wie vervangt de batterijen? Want anders kan corrosie op de polen (bekend probleem bij AX'en natuurlijk) er best wel eens voor zorgen dat het kastje niet werkt...
- Als het kastje weet waar ik ben, kan hij dan ook de weg wijzen? Als er gps in zit is het een kleine stap naar een tomtom functie

- Wegenbelasting betalen voor op 't circuit

wees gerust jongens, die km heffing komt er toch niet als we maar tekenen. Daarbij is de overheid het er nog niet eens over eens. Maak je niet druk. Ik denk dat hij niet komt! tenslotte kost het te veel en zitten er te veel ogen en haken aan.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)