Heb eigenlijk dezelfde mening als Mastenhose, dikke vinger voor lijers die te aso zijn om aan te geven wat ze van plan zijn...
Heb het 's ochtends nog wel eens, komt alles van links aanzetten en moet rechtdoor. Kom je de rotonde niet op, behalve als er iemand afslaat... Heb het in het afgelopen jaar 6 keer meegemaakt (ja, echt bijgehouden!) dat iemand zowaar z'n richting aangaf als ie rechtsaf sloeg! De enige mogelijkheid om de rotonde op te komen is wachten tot er een fietser langskomt die de boel van links vertraagt...
Durf te zeggen dat ik vrijwel altijd m'n aanwijzer gebruik, zelfs midden in de nacht als er echt niemand op de weg zit. Motto: Gewoon doen, leer je het ook niet af. En met 80 over een rotonde, dan gebruik ik de aanwijzer nog steeds.
En hoe dat zit met mistlichten in modernere auto's? Heb het idee dat veel mensen de pook niet met een vinger aantikken maar de complete pook vastpakken en eraan draaien ofzo... En veel moderne auto's hebben in de pook meteen een losse draairing voor de mistlichten (dus veel onbewust gebruik ervan, denk ik)
Voorbeeld van de nieuwe pook: