Welk merk gsm (mobiele telefoon) heb JIJ.

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Welke Mobiele telefoon heb jij ???

Poll ended at SunSep27, 2009 10:48:45 PM

1: LG
1
3%
2: Nokia
12
38%
3; HTC
8
25%
4: Samsung
5
16%
5: Blackberry
0
No votes
6: Sony Ericsson
4
13%
7: Wat is dat ???
0
No votes
8: iPhone
2
6%
 
Total votes: 32

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

LowRider wrote:het lichteraan wat je vastlopen noemt, maar als hij opera eruit knalt, en je noemt dat vastlopen, dan win ik met mijn 2 á 3 x per dag ('s morgens halfuur in de trein nixen, en 's middags weer :( )
Het is en blijft Windhoos wat er op draait ;) die van mij back-upped niet voor niets iedere nacht en herstart me telefoon daarna netjes... op die manier voorkom ik dat me geheugen volloopt (waarom Windhoos bekend staat) en daarmee dus vastlopers. :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik heb waarschijnlijk MBA zijn melding als probleem, en uhm ik draai niet op opera, ik draai op IRIS en soms op skyfire
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey wie is die andere met een iPhone? :D
Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

It's me! Heb ook de G1 (Android) en de Diamond II maar de iPhone vind ik veruit de leukste vandaar dat ik die heb uitverkoren.

@Rio
Wat zijn de minpunten van de w995. Ik wil die morgen gaan halen voor Astrid, maar ze schelen nogal in prijs met de 905. Gaat niet echt om het geld maar als ik voor die 100,- lekker kan uit eten doe ik dat liever. Het gaat haar om de 8.1 camera. Videofilms afspelen en Internet gebruik ze niet.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

@Mba
Heb je de rom zelf gebakken? Zo ja, draai je apps in je extended rom of vanuit de root? Oplossing kan zitten in het verplaatsen. Het reikt te ver om het hier te behandelen maar op xda-dev gaat dat beter. Ook op PI (mobilyz) heb ik een plekje waar je terecht kunt voor vragen m.b.t. Rom-cooking etc. Bezint echter voor ge begint, het klinkt allemaal cool maar een device bricken van 400,- of meer is zwaar K. en het enige wat je dan hoort is eigen sch.......

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Aspeve wrote:@Mba
Heb je de rom zelf gebakken? Zo ja, draai je apps in je extended rom of vanuit de root? Oplossing kan zitten in het verplaatsen. Het reikt te ver om het hier te behandelen maar op xda-dev gaat dat beter. Ook op PI (mobilyz) heb ik een plekje waar je terecht kunt voor vragen m.b.t. Rom-cooking etc. Bezint echter voor ge begint, het klinkt allemaal cool maar een device bricken van 400,- of meer is zwaar K. en het enige wat je dan hoort is eigen sch.......
de roms die ik gebruik komen van XDA ;)

problleem is gewoon dat ik niks overhoudt aan werkgeheugen... van de 56mb die ik heb heb ik na een clean-boot niet meer als 20 over ;) OOM meldingen ten top in Opera maar voor internet gebruik ik em ook niet... En WM6.5 is nog maar net stabiel genoeg om dagelijks te gebruiken maar datmoet je dan ook wel willen en de voordelen er in zien :)

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Maar waarom gebruik je dan geen gecleande rom of bpuw je die niet naar wens zelf, de kitchen is gewoon beschikbaar en je bent slim genoeg is mijn idee?
Opera is overigens een echte killer app. voor je geheugen. Ik gebruik het nooit. Altijd standaard PIE icm spb pocketplus. Het hele touchflo gedoe gebruik ik ook niet, als je dat wil koop dan de iPhone, werkt echt 10x beter!

Succes!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Aspeve wrote:Maar waarom gebruik je dan geen gecleande rom of bpuw je die niet naar wens zelf, de kitchen is gewoon beschikbaar en je bent slim genoeg is mijn idee?
Opera is overigens een echte killer app. voor je geheugen. Ik gebruik het nooit. Altijd standaard PIE icm spb pocketplus. Het hele touchflo gedoe gebruik ik ook niet, als je dat wil koop dan de iPhone, werkt echt 10x beter!

Succes!
Het is een gecleande rom (zoals HP em zou leveren zeg maar) maar WM 6.5 is gewoon zwaarder als WM 5.0.

Zelfbouw ben ik ook al eens mee bezig geweest met de tools die voor handen zijn. Stelt niks voor eigelijk maar het is wat tijdrovend...

En wat je zegt PIE is inderdaad minder geheugen verslindend als Opera ;) gelukkig is PIE in WM 6.5 wel gaar lijken op Opera en kan je nu gewoon makkelijk zoomen waardoor pagina's bekijken als op een desktop veel prettiger is.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Sedert gisteren een Nokia E71. Veel kan ik er nog niet over zeggen, maar het lijkt iig een goed toestel :D
AX-kopen is verslavend.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Aspeve wrote: @Rio
Wat zijn de minpunten van de w995. [...] Het gaat haar om de 8.1 camera.
Minpunten heb ik nog niet echt ontdekt. De knopjes en functies zitten net wat anders als mijn vorige sony ericsson W580i, dus ik zit nu de hele tijd mis te drukken.

Hier twee foto's die afgelopen donderdag met de W995 heb gemaakt.
Ziet er toch best ok uit.

link
link

Foto's heb ik direct van de telefoon onbewerkt op internet gezet. Ik geloof dat alleen photobucket ze wat verkleind.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

@Rio
Thanks, het gaat overigens wel de C905 worden, omdat ze al een iPOD Touch heeft die ze als music/video/Internet device gebruikt. Meerwaarde van de 995 is er dan niet echt. Foto's zien er zo op het eerste gezicht goed uit. Volgens mij gaat dit een waardige opvolger van de ik-wil-geen-andere-gsm-K800i worden!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

citrofenwick wrote:Sedert gisteren een Nokia E71. Veel kan ik er nog niet over zeggen, maar het lijkt iig een goed toestel :D
Die heb ik ook al een paar maanden; het is een goed toestel. (en eindelijk wat degelijker wat betreft de lak/verf als ik kijk naar de grijze voorgangers (als de E70))

Enige minpuntje is dat hij moeite heeft met het vinden van een GPS signaal voor navigatie.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Overigens is "Blackberry" geen merknaam, maar een toestel model. Fabrikant: Motorola. ;)

Ben ooit begonnen met een Ericsson 788, daarna een Siemens MT50, gevolgd door een Motorola V-dot, terug naar MT50, opgevolgd door Siemens AL-21 en nu een Nokia 6021. :)

Heb ook nog een iPhone liggen. Leuke gadget, maar veel te groot als mobiele telefoon (de enige functie waar ik 't ding voor zou gaan gebruiken).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Pfoe.. ik heb er wat versleten geloof ik. Nja dat krijg je in een waterrijk dorpje.

Nu gebruik ik m'n 'oude' SE K810i afgewisseld met de 'nieuwe' Toshiba Portége G910. Van de Toshiba is het QWERTY-toetsenbord geniaal, maar hij is nogal lomp en instabiel door dat tyfus-windhoos.
AX GTI '91

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Glenn@nl wrote:
citrofenwick wrote:Sedert gisteren een Nokia E71. Veel kan ik er nog niet over zeggen, maar het lijkt iig een goed toestel :D
Die heb ik ook al een paar maanden; het is een goed toestel. (en eindelijk wat degelijker wat betreft de lak/verf als ik kijk naar de grijze voorgangers (als de E70))

Enige minpuntje is dat hij moeite heeft met het vinden van een GPS signaal voor navigatie.
Heb je er dan eigen navigatiesoftware opgezet? Hier moet hij eigenlijk niet echt lang zoeken om een GPS signaal te vinden, maar ik heb wel al gemerkt dat het soms een seconde of 2 zou durven wegvallen. (kan aan de software liggen, ik weet het niet)
Hoe lang gaat de batterij bij jou?
AX-kopen is verslavend.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Nee, ik gebruik nog het standaard "Nokia maps". De eerste paar keer had hij heel snel GPS, maar tegenwoordig duurt het redelijk lang. Maar ik heb geen altijd on-line internetabbonement. Ik heb geen behoefte aan altijd internet op mn telefoon. Misschien scheelt dat ook in het zoeken naar de locatie?

Hoe lang de batterij meegaat is echt enorm afhankelijk van hoeveel je hem gebruikt en wat je ermee doet. Ik denk gemiddeld 5 tot 7 dagen (maar ik internet dus praktisch nooit).

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

toevallig mensen hier met een htc toestel? ik heb de htc hd2 op het oog..

de reviews lijken aardig goed --> http://www.winmo.nl/review-htc-hd2/ maar toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met htc :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

TTF wrote:toevallig mensen hier met een htc toestel? ik heb de htc hd2 op het oog..

de reviews lijken aardig goed --> http://www.winmo.nl/review-htc-hd2/ maar toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met htc :wink:
Al bekend met het besturingssysteem Windows Mobile? denk dat het verstandig is om daar eerst even mee te werken aangezien je het of helemaal geweldig vindt (zelf ben ik er helemaal weg van :)) of je vindt het echt helemaal niks...

En wat wil je met die telefoon? gaat het puur om het gebruiken of wil je er meer mee in de zin van het gebruik van andere Windows Mobile ROMS (doorgaans zijn deze voor tweakers stabieler en ook beter bruikbaar en je hebt dan ook gelijk het nieuwste van het nieuwste). Als je er vooral meer mee wilt dan kun je je alvast gaan inleven op de site www.xda-developers.com, ze hebben daar een groot forum met zeer veel informatie omtrent Windows Mobile.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

ik vindt windows mobile ook fantastisch!

En de hd2 is absoluut de volgende telefoon die ik wil hebben, maar is wel nog aan de dure kant nu... abonnement loopt over 2 maanden af dus hoop dat hij dan iets gezakt is...
Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

windows mobile lijkt mij ook wel interessant, er zijn genoeg programmas etc voor te krijgen :)

alleen het nadeel van de htc hd2 is toch wel het formaat namelijk: De afmetingen van de HTC HD2 zijn: 12,1 x 6,7 x 1,1 cm.

:(
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply