Sommigen vinden dat vast handig, ik vind het volkomen stompzinnig. Met drank op gaan rijden is altijd gevaarlijk. Ook van een klein beetje ga je langzamer reageren, en ik wil niet een kindje aanrijden en me de rest van mijn leven afvragen of dat door dat ene biertje kwam.
Het stomme is ook, dat de wet er van uitgaat dat iemand die vijf jaar z'n rijbewijs heeft automatisch beter kan rijden en (dus?) meer alcohol kan hebben. Terwijl je in die vijf jaar niet eens hoeft te rijden! En ik ken er zat die het ook echt niet doen.
Tenslotte is met een alcohollimiet boven 0 de pakkans voor iemand die teveel drinkt alsnog veel te klein. Als je gepakt wordt met blazen moet je namelijk eerst worden afgevoerd naar het bureau en daar op het "echte" apparaat blazen. Tegen die tijd ben je alweer wat alcohol kwijt, en kom je er dus als je "mazzel" hebt gewoon mee weg. Sommigen vinden dat vast handig, ik vind het volkomen stompzinnig.
Daarom zou ik er écht niet mee zitten als de limiet naar 0 gaat. Voor iedereen. Als je een ervarener chauffeur bent kun je heus niet beter tegen drank...
Maar ik vraag me af hoe men daar hier over denkt. Ik besef me dat het mijne een heel makkelijk standpunt is: fatsoensrakkers hebben eigenlijk altijd het recht aan hun zijde, dus je hoeft wat mij betreft niet eens met een post te reageren... maar wel doen is leuker natuurlijk