klussen op straat

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
raoel
Eggman
Eggman

klussen op straat

Post by raoel »

Ik klus altijd op straat. Officieel een stuk stoep wat "gedeeld bezit van de bewoners is". Maar een enkele keer een stukje verderop, wat gemeente-grond is.

De buurman waarschuwde dat de politie vanochtend naar mijn 2 auto's stond te kijken (1 op bokjes, 1 half gedemonteerd met een bakje eronder voor koelvloeistof.. want dat blijft soms dagen lang druppelen).

De vraag: wat zegt de wet hierover?
Ik kon er niet zo veel over vinden, maar mijn ongefundeerde gok: je mag zelf een lampje verwisselen, dus op zoek naar de grens.. mag je in principe alles doen.
Vloeistoffen mag je natuurlijk niet lekken. Maar als je, zonder het te weten, een lek slangetje hebt, krijgt je vast geen bon voor milieuvervuiling.

Weet iemand hoe dit zit?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Re: klussen op straat

Post by MBa@NL »

raoel wrote:Maar als je, zonder het te weten, een lek slangetje hebt, krijgt je vast geen bon voor milieuvervuiling.
Dat kon bij een beetje lastige agent nog wel eens anders uitpakken...

Het is al zo dat je officieel je auto niet eens mag wassen op straat wegens milieu vervuiling door de zeep enzo. Om die reden zijn er een aantal jaar geleden ineens zoveel grote autowasparken als paddenstoelen uit de grond komen zetten.

raoel
Eggman
Eggman

Re: klussen op straat

Post by raoel »

MBa@NL wrote:
raoel wrote:Maar als je, zonder het te weten, een lek slangetje hebt, krijgt je vast geen bon voor milieuvervuiling.
Dat kon bij een beetje lastige agent nog wel eens anders uitpakken...
[/quote]

Ja klopt, ze mogen ervoor schrijven.. maar dat is interpretatie. Ze mogen ook bekeuren als je een halve centimeter over de stopstreep staat. Of als je 2 meter een voetgangersgebied infietst (kost 35 euro, helaas meegemaakt).

Maar zou behalve olie lekken en geluidsoverlast alles gewoon mogen? Zou wel fijn zijn ;-)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Ik denk dat je hiervoor eens in de Algemene Plaatselijke Verordeningen moeten kijken. Ze zouden onder de volgende artikelen waarschijnlijk wat kunnen ondernemen. De genoemde artikelen komen uit de APV van Harderwijk. In jouw geval zou je dus op zoek moeten naar de APV van Enschede.
HOOFDSTUK 5. ANDERE ONDERWERPEN BETREFFENDE DE HUISHOUDING DER GEMEENTE

Afdeling 1. Parkeerexcessen

Artikel 5:4 Defecte voertuigen
Het is verboden een voertuig waarmee als gevolg van andere dan eenvoudig te verhelpen gebreken niet
kan of mag worden gereden, langer dan op drie achtereenvolgende dagen op de weg te parkeren.

Artikel 5:5 Voertuigwrakken
1. Het is verboden een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een
kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op de weg te parkeren.
2. Het verbod geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet
milieubeheer.
Image Image Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

goeie tip!

uit de APV Enschede:

Artikel 5.1.5 Voertuigwrakken
1 Het is verboden een voertuigwrak op de weg te plaatsen of te hebben.
Onder voertuigwrak wordt verstaan: een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in
een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert

Ja, dat doe ik dus wel. Ik ben dus strafbaar. Goed om te weten.... Zo snel mogelijk laten afhalen door de sloop dus...

Post Reply