Auto stoelen in huis als chillstoel

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Auto stoelen in huis als chillstoel

Post by Mark »

Nou de PH2 rallye ligt compleet in onderdelen uit elkaar. Auto heeft een te zwaar leven achter zich gehad. Maar het interieur ziet er nog wel strak uit! Nu kan ik alles wel verkopen... Maar misschien kun je er wel wat leukers mee.

Heb natuurlijk net een huis gekocht en druk bezig met verbouwen. Wat vast nog wel de rest van het jaar gaat duren. Maar heeft iemand wel eens autostoelen gebruikt voor in huis?

Niet in de huiskamer maar gewoon boven in een kamer om te ontspannen. Gaat om het volgende interieur:

Image

Als je er nou op MDF ofzo een plaat ondermaakt en op een paar balkjes op de goeie hoogte de originele gaten voor de slede gebruikt... Dan zou heel die stoel gewoon instelbaar moeten zijn. Zelfde zou je met de achterbank kunnen doen.

Iemand nog leuke ideeen? Of dat al eens gedaan?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

paar oude bureaustoelen op de kop tikken en de poot daarvan eronder lassen ;)

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

ik heb 2 bioscoopstoelen en die staan inderdaad op een plaat MDF (flinke plaat, dikke bout, kit eronder voor de zekerheid.. volgens mij zijn autostoelen wat makkelijker).

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Hebben we hier ook even gehad met CX voorstoelen.
Zat geweldig!

Je moet iets van een verhoging maken en die basis moet vrij ver naar achteren uitsteken omdat anders je stoel naar achteren klapt vanwege het scharnierpunt van zo'n stoel. Al het gewicht zit achterin namelijk en zeker bij een CX stoel wil je echt achterover kunnen hangen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

2Black wrote:Hebben we hier ook even gehad met CX voorstoelen.
Zat geweldig!

Je moet iets van een verhoging maken en die basis moet vrij ver naar achteren uitsteken omdat anders je stoel naar achteren klapt vanwege het scharnierpunt van zo'n stoel. Al het gewicht zit achterin namelijk en zeker bij een CX stoel wil je echt achterover kunnen hangen.
hmmm.. wankelende motorsteun erbij... :D

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Ik heb een kuipstoeltje als bureaustoel, zit perfect..

Post Reply