Sterven de Axjes langzaam uit?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Ik vind het ook een onwijs leuk bakkie, begrijp me niet verkeerd. Heerlijk simpele techniek, perfect om zelf aan te prutsen, maar ik doe geen oogkleppen op. Autoland is groter dan alleen de AX.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Guido_AXGT wrote:'t Is een leuk autootje voor weinig geld, meer ook niet. Word toch een wakker mensen...
Da's wel heel theoretisch, dan heb je ook nog de emotionele waarde die iemand's auto kan hebben.. als iemand de AX als zijn droomauto kiest, dan valt het niet meer onder "leuke auto voor weinig".

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Autoland mag dan wel groter zijn ... maar....

De ax blijft leuk, en lekker goedkoop voor erbij....
De ax is niet populair in stylingland, en voor mij dus een ultieme uitdaging om er wat van te maken...
De club,...deze club is zo gezellig, maar ik heb gemerkt... als je geen ax hebt, dan heb je ook geen updates, en dan is het toch minder leuk ... zonder ax voelt het gewoon anders op zo'n forum...

Ik ben bang ... erg bang ... dat dit forum steeds verder zal gaan uitdunnen,... ik zal de meeste van jullie missen .... :fluffle

Gelukkig heb ik hoop...
- De Batsjes zonder AX kan ik mij niet voorstellen
- Edwin B. steekt er zoveel geld in, en heeft alle onderdelen minstens 3 dubbel liggen, en komt straks met een bijna nieuwe AX die het wel ff blijft doen.
- Bedenk me opeens,... het project van zx cruiser.... staat dat stil ?
- Joost vind het ook te leuk....
- De ax van Bas is zo goed,...die blijft ook wel.... tenminste... als Bas een beetje gaat leren rijden :wink:
- Vincent geeft mij goede hoop ...
- ...... blabla...(honger....ga uitsmijtert maken....)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Rock's wrote:als je geen AX hebt, dan heb je ook geen updates, en dan is het toch minder leuk ... zonder AX voelt het gewoon anders op zo'n forum...
Zolang je maar een frans psa hok hebt kan je daar ook gerust gerelateerde update's van plaatsen (denk aan de 106/saxo e.d).

Maar met een AX is altijd leuker,die dingen zijn fun goedkoop en tof.
Alleen met 40.000 km per jaar (en amper erin passen) zijn er beperkingen in mijn geval.

Ik zal denk altijd wel weer een AXje hebben al is het maar als "tussendoortje".

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Om de updates hoef je het niet te doen Aad.

Kan je uit ervaring vertellen dat op een AX-Club meeting aankomen met een CX GTi, CX Break, BX GTi 16v MkI, BX 16TGi Break, Xantia Activa V6, CX RD Ambulance, SM of wat voor Citroën dan ook zeer gewaardeerd wordt.
Met een Mazda langskomen... da's minder, dat wel.

Qua AX kan ik alle jongelingen aanraden hun AX op stal te zetten en er op je 40ste weer in te gaan rijden.
Dat heeft 2 voordelen; het is een probaat anti mid-life-crisis middel én er blijven AX'en over!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

als ik toch een grote loods had....
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

mcdean wrote:als ik toch een grote loods had....
Schuren genoeg bij jou in de buurt!
En je zou een AX kunnen ophangen aan het plafond van de schuur van je ouders.... plek zat!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

Ik rij zelf al een aardig tijdje in diverse axen, en bevalt me tot nu toe prima.

Het probleem is alleen dat ik ruim 50000 km per jaar rijd. De ax diesel was daar ideaal voor, maar deze is laatst kapot gelopen.

Uiteraard blijft de 1.4 momenteel nog wel op de weg, maar de diesel wordt nu vervangen door (waarschijnlijk) een Xsara. Deze zijn toch wat ruimer.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Guido_AXGT wrote:'t Is een leuk autootje voor weinig geld, meer ook niet. Word toch een wakker mensen...
Dat jou dat nou vind, hoeven wij die mening niet te delen!!

Sommige mensen, zoals jij duidelijk, snappen het gewoon niet :D

Een AX is NIET zomaar een auto,
een AX is voor ons, liefhebbers, wat jij niet bent, een speciale auto.

Soms denken wij liefhebbers ook wel eens, we willen wat anders, maar een AX heeft onze harten gestolen ;)

Ik bedoel, ik heb nu toch ook een keef naast mn AXjes. En ja, die keef is GAAF, maar als ik terug moet naar 1 auto......... word het toch de AX die blijft :oops:


De AX heeft het gewoon :D:D 'het' wat al dat andere niet heeft, haha
maar ik ga nooit terug naar 1 auto hoor, die keef wegdoen heeft totaaaaaal geen zin omdat ie maar 5 euro vaste lasten per maand heeft
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rob GT wrote:Tja, ze worden oud. Dat is het denk ik vooral.
Dingen die zeldzamer worden zijn alleen maar leuker :wink:

Er staat gewoon geen enkele GT op Marktplaats momenteel :shock:
wel op speurders, een mooie ook ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Mijn eerste autootje was een AX,... en zo'n eerste eigen autootje ... daar blijf je toch het meeste feeling bij hebben... i

k ben nu 15 jaar, en 15 AXjes verder :lol: .... op een gegeven moment heb je gewoon het ax(club)virus te pakken .......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

mmm een ax in de schuur ophangen :roll: :lol:

Morgen zal ik mijn Ax GT wel even voorstellen.... ik denk niet dat het een blijvertje is maar een redding!
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

mcdean wrote:mmm een AX in de schuur ophangen :roll: :lol:

Morgen zal ik mijn AX GT wel even voorstellen.... ik denk niet dat het een blijvertje is maar een redding!
Zo ben ik ooit bij een vreemde autoliefhebber geweest die een AZU (besteleend) uit midden jaren 50 op z'n vliering had gezet tijdens de verbouwing van z'n huis.
Zo wist hij zeker dat'ie niet beschadigd zou raken en hij ging'm toch nooit verkopen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

Rock's wrote:Mijn eerste autootje was een AX,... en zo'n eerste eigen autootje ... daar blijf je toch het meeste feeling bij hebben... i

k ben nu 15 jaar, en 15 AXjes verder :lol: .... op een gegeven moment heb je gewoon het AX(club)virus te pakken .......

daar voeg ik me bij toe.. toen ik 12 was kreeg ik me eerste race axje, nu 18 nog steeds al die jaren met axen geraced, nu rijbewijs en ook axjes voor op de weg.
kan ook makkelijk een ander autotje kopen, saxo, 106 etc maarja dat doet me niks vind een axje veel leuker..

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

nou mijn Ax staat al thuis bij me ouders, ik ga er straks mee bezig en morgen vroeg denk ik ook nog ff, en dan kan ik denk al wel weer ermee rijden (mischien vandaag al wel weer)

Ik zal foto`s maken en in het weekend de AX voorstellen! komt nu even niet wat van.... (druk en uuh druk.... :lol: )

Maar ik ben blij met mijn AX GT chic!
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

AX is een feest,
ik droomde voor mijn achtiende verjaardag toch al zeker een jaar van een leuke GT. Hij is er gekomen, ik kan het maar nauwelijks betalen, maar ik heb hem. En ik spaar met alle plezier weer teveel geld bij elkaar om het beestje op te knappen en rijdende te houden.
Besmet noemen ze zoiets?
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

And so it goes on. Pick any other car, and the AX GT will be better than it at something, while remaining plenty good enough at everything else. If Top Trumps could be redesigned to deal with qualitatives as well as the purely quantitative attributes of cars, the AX GT would be the card that meant you would win. Since my meeting with the bankers I've tried this theory on a number of colleagues and friends, and no one has yet defeated me in a straight fight.
Tja... Het blijft toch iets bijzonders, ook volgens een engelse autoreporter...
Freude am Fahren.

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Om me hier ook maar ff in te mengen , Helaas bestaat de WITTE Opagt niet meer :(
Ik heb nu een WITTE C1 , maar degene die mij een nieuwe AX GT of GTI kan leveren . Kan me nu gelijk PB en .

Een C1 is natuurlijk ook leuk :lol: MAAR zal nooit een AX kunnen worden .

Gr OpaC1
ER IS WEER EEN Image. C 1

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs had altijd een AX gewild, zijn gewoon toffe bakken voor weinig geld! Nu eindelijk, 3 jaar later, een AX 1.1 TGE gekocht, prima ding.... zo dacht ik.

Erg jammer dat het ding me naar een week(!) al in de steek heeft gelaten. Staat nu voor een garage te wachten tot ie open gaat, dan maar eens kijken of ze hem nog kunnen maken voor een leuke prijs, anders zit er voor hem ook niks anders op.

Toch, wil ik hem niet aan de sloop geven, is gewoon zonde... :(

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rock's wrote:Gelukkig heb ik hoop...
- De Batsjes zonder AX kan ik mij niet voorstellen
- Edwin B. steekt er zoveel geld in, en heeft alle onderdelen minstens 3 dubbel liggen, en komt straks met een bijna nieuwe AX die het wel ff blijft doen.
- Bedenk me opeens,... het project van zx cruiser.... staat dat stil ?
- Joost vind het ook te leuk....
- De AX van Bas is zo goed,...die blijft ook wel.... tenminste... als Bas een beetje gaat leren rijden :wink:
- Vincent geeft mij goede hoop ...
- ...... blabla...(honger....ga uitsmijtert maken....)
story continious maar er zal er wel misschien één sterven..
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply