Autoslalom (fotos!)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Me2 :P
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

*schopje*

4 april is er weer 1, ennuh, als de GT naar behoren werkt ga ik er zeker heen ;)

q01z zal ook aanwezig zijn met een gekke porsche..


Zoals dus begin dit topic beschreven:
verplicht is een helm, een milieuzeil (om je auto op te parkeren), er mogen geen losse dingen in de auto liggen en je accu moet afgeplakt worden.

Verder word de auto 'gekeurd' op veiligheid, dus even 'snel' gecontroleerd of je wielen geen speling hebben vast zitten, je stoelen, je gordels e.d. In die keuring word meteen vastgesteld in welke klasse je valt.

De eerste 3 runs kosten 20 euro (minimum ook) elke start daarna kost 3 euro. Lokatie is dus midland circuit in Lelystad, en beginnen zo rond 10:30.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Kewl :)

ik ga even kijken of ik vrij kan krijgen en dan kom ik zeker kijken of meerijden, lijkt me super vet!

Weet alleen niet of hij dan al verlaagt is maar anders doen we maar even lekker overhellen!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

niet aanwezig. mijn motor gaat er over 2 weken uit, Volgende week vervoegde keuring ivm het nooit halen van een 4gasmeting met het nieuwe blok.

Ik zoek nog steeds een motorsteun voor een stalen TU blok en alles wat eronder zit ! Had er een van Qo1z gehad maar die is voor een alu blok. (verschil stalen blok zit waterpomp in het blok bij alu in een waterpomphuis)

hoop er gedurende de zomer wel bij aanwezig te zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

wat voor motorsteun denny?

Ik heb nog zon GT steunn in staal liggen?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

steun die gebout zit op een gietijzeren motorblok. die is nl anders dan van een alu blok. Bij een alu blok zit nl je waterpomp in het waterpomphuis en bij een stalen blok zit deze in het blok.

ik bedoel dus ook de steun die aan de achterkant van je blok is geschroeft en de steun die van daar uit weer naar je carresorie gaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Kan je er gewoon heenkomen en daar inschrijven? als iedereen dat zomaar kan doen is het toch super druk?

Hoe gaat dat dan moet je elke keer lang wachten? hoeveel runs hebben anderen gedaan op 1 dag?

Groetjes, Jordi

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Happytree wrote:Kan je er gewoon heenkomen en daar inschrijven? als iedereen dat zomaar kan doen is het toch super druk?

Hoe gaat dat dan moet je elke keer lang wachten? hoeveel runs hebben anderen gedaan op 1 dag?

Groetjes, Jordi
ja als iedereen zo gaat adverteren word het wel druk ja :P
En je kan soms best wel eens lang moeten wachten.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Wellicht dat wel een keertje kom kijken, met de first meedoen is echter niet echt handig i.v.m het ding niet echt voor de korte bochten bedoeld is (glijd alle kanten op).

Maar ik heb wat anders wat welliswaar kwa klasse niet echt handig is maar wel snel de baan rond kan. (of heb ik mij nu alweer versproken :lol: ).

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Ik ga met de AX met BXsportief naar Wimedo.
Dat is hoogstwaarschijnlijk halverwege mei. Tenzij het precies in het weekendje (laatste weekend mei) Frankrijk met BXvrienden valt, dan weer niet.

Laatste keer dat ik geslalomt heb, was met de Volvo 850 sedan (2.5 20V). Daarvoor meerdere malen met de BX.
To finish first, you'll first have to finish!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Waaauw, slalom is vet! Vandaag ook gaan slalommen met de ax en het was super :)

Volgende week is er opnieuw slalom hier in de buurt, en misschien ga ik wel even langs. En volgens mij moet het super zijn met de grijze :P
AX-kopen is verslavend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wie zijn er zaterdag bij?

Even lijstje maken?

Happytree(jordi)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, even een verslagje van 4 april :d

Jordi, q01z en grietje waren dus aan t slalommen, en Bossie en Captainfrasca waren als toeschouwers geweest :P

Was super gaaf! We reden dus eigk wel maar met zn 3en in 1 klasse, dus meer AXjes zijn wel leuker hoor!
Jordi ging nog best hard met standaard onderstel, hij kon een ondersteltechnisch aangepaste swiffer bijbenen :d

Jordi:
Image
Image
Image

De GT
Image
Image
Image

Onze tegenstander (andere klasse maar vergelijkende tijden) was een Swiffer:
Image

Met een AX met rolkooi en slicks zit je meer in de buurt van deze Kliko die lief elk bochtje wieltje lifte :D
Image

Of dit golfje
Image

De buggy was niet zo heel snel, maar wel gaaaaf
Image

Deze Ibiza daarintegen wel snel
Image

Moderne autos geen probleem:
Image

De Elise en de 944 die met goede stijve AX met goede bestuurder ook wel bij te benen waren:
Image
Image

Deze daarintegen niet, turbo die echt bruuuut fel en snel was:
Image

En een zooitje BMW's die allen erg lomp gingen haha
Image
Image
Image

Een zeer vette mini die ook HARD ging:
Image

Iets ouds en gaafs:
Image

Mantra die niet echt hard leek te gaan, maar dat kan bedrog zijn
Image

MR ging wel degelijk vlot, maar zag er niet uit :D
Image

en een lotus super 7 die ECHT hard dat parcours rond denderde, maar ook spectaculair, elke bocht dwars, zeer vet
Image

En de drie ena snelste die lekker aan elkaar gewaagd waren (al kan die ibiza hier eigenlijk ook wel bij moeten horen, zo goed niet op de tijden gelet)
Image
Image
Image

En duidelijk de snelste:
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Het was leuk om het slalommen te zien. Vooral de extra bochten die Happytree nam in de lange bocht naar de finish toe in zijn eerste rit :D Volgende keer rij ik ook mee. Was nu niet mogelijk aangezien ik op Thomas moest passen en die dus mee was.
grietje wrote: Deze daarintegen niet, turbo die echt bruuuut fel en snel was:
Image
Hier lag een of ander Audi blok in. Verdere specs heb ik helaas niet ;)
grietje wrote: En duidelijk de snelste:
Image

Een briljante auto dit. Ik heb nog even gesproken met de eigenaar en zijn zoon. De auto is 22 jaar oud en er zit een Golf blok op met 2 dubbele Webers. Ten tijde van de bouw is de eigenaar op de grond gaan zitten, met een stuur in de handen en de knieen iets opgetrokken. Vervolgens heeft de bouwer met een krijtje hier een lijn omheen getrokken en op basis van die afdruk gaan bouwen.

Helaas heb ik deze creatie niet in actie gezien. Thomas werd het toch aardig zat en we zijn dus even bij de buren van het Midland circuit wezen kijken waar mijn zwager aan het speedwayen was met de motor. Niet veel later zijn we naar huis gegaan. Bij de verkeerslichten nog even naar Captainfrasca gezwaaid die naast ons stond. 300 meter verder was Thomas in een diepe slaap gevallen.
Image Image Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Hey,

Had niet door door dat jullie ook van de ax club waren ben ook nog maar nieuw, maar weten we dat ook weer :D

Haha jij zag me dus wel de eerste ronde? kon hem gelukkig net houden gingen er nog veel pionen om?

Verder in dei lotus lag een 1.8 Turbo van audi met een vermogen van 250pk verder was onderstel en remmen aangepast, even met die man staan praten toch leuk dat die mensen ook interesse hebben in een oude ax allemaal heel gemoedelijk.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik moet eerdaags maar eens de 306 gaan uitlaten en lotusjes pesten als hij klaar is :) . Ziet er goed uit heren en dames :wink:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Happytree wrote:Hey,

Had niet door door dat jullie ook van de AX club waren ben ook nog maar nieuw, maar weten we dat ook weer :D

Haha jij zag me dus wel de eerste ronde? kon hem gelukkig net houden gingen er nog veel pionen om?

Verder in dei lotus lag een 1.8 Turbo van audi met een vermogen van 250pk verder was onderstel en remmen aangepast, even met die man staan praten toch leuk dat die mensen ook interesse hebben in een oude AX allemaal heel gemoedelijk.
Ik heb niet gezien of er veel pionnen om gingen, ik zag je wel heftig tegen sturen. Je ging lekker een aantal keer heen en weer :lol:

Romy, waar zijn de rest v.d. foto's??? (ik ban natuurlijk benieuwd of Thomas er leuk op staat ;) )
Image Image Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Het ziet er leuk uit, dat moet ik ook eens proberen.

('t lijkt me ook minder gevaarlijk dan circuit... aangezien ik na de Peugeot crash zeker niet meer met een Ax op circuit zal gaan)

Hopelijk is inschrijving met een belgische nummerplaat mogelijk

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Speederdd wrote:Het ziet er leuk uit, dat moet ik ook eens proberen.

('t lijkt me ook minder gevaarlijk dan circuit... aangezien ik na de Peugeot crash zeker niet meer met een AX op circuit zal gaan)

Hopelijk is inschrijving met een belgische nummerplaat mogelijk
In België zijn ook genoeg slaloms hoor. Check www.vas.be
En het is zeker leuk :P Ik zal er dit jaar ongetwijfeld ook nog doen.
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Belgische nummer platen maken niets uit. Je hoeft ook geen APK te hebben volgens mij, genoeg auto's die niet eens een kenteken hebben...

Bossie, die andere staat thuis nog opde pc, zal ze wel naar je mailen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply