Duplicaatcode, grrr!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Duplicaatcode, grrr!

Post by sgtpeppers »

Ik dacht vandaag, ik ga met de auto naar mijn stage, ik was al laat, zo gezegd zo gedaan, ging allemaal goed. Op de terugweg, midden in de spits, 2 (!) uur gedaan over 10 kilometer, word ik 100 meter van mijn huis aangehouden door de politie, zaten al een tijdje achter me in die file, wat blijkt, ze waren kentekens aan het checken.

Blijkt het dus zo te zijn dat er op mijn kenteken een duplicaatcode '01' hoort, oftewel zon klein cijfer '1' op de nummerplaat. Ik heb die auto net 4 maanden en ik weet daar dus niks vanaf, op het kentekenbewijs wat ik nu heb word het ook niet vermeld! Blijkbaar kwam mijn verontwaardiging ook echt over op de agenten want ik heb geen bekeuring gekregen, maar mag pas weer rijden totdat ik een nieuw kentekenbewijs met platen heb...

Kan ik de vorige eigenaar hier op verhalen, denken jullie?

okke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 101
Joined: TueJun20, 2006 2:45:55 PM
Location: Utrecht

Post by okke »

Dat is wel heel raar! Ik neem aan dat dan juist ook je oude kentekenbewijs is ingenomen. Dat is bij jouw niet zo! Dus feitelijk klopt het wat je hebt laten zien...wat willen ze dan toch!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).

sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

Tsja, ze hadden het systeem gecheckt en het stond er zo in. Ga morgen de RDW bellen om alles na te gaan.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

okke wrote:Dat is wel heel raar! Ik neem aan dat dan juist ook je oude kentekenbewijs is ingenomen. Dat is bij jouw niet zo! Dus feitelijk klopt het wat je hebt laten zien...wat willen ze dan toch!
Dit hoeft niet! Als je bij de rdw aangeeft je kentekenpapieren kwijt te zijn kun je gewoon nieuwe aanvragen zonder de oude in te leveren. Zo heb ik mij oude papieren ook nog liggen; al lijkt het me bij verkoop dat dit soort dingen moet blijken bij het op naam zetten van de auto.

Je kunt natuurlijk altijd aan de vorige eigenaar vragen of die iets van een duplicaatcode afweet; tevens kun je de rdw eens bellen hoe dit mogelijk is en netjes vragen wat hiervoor de oplossing is. -edit- beter lezen, dat had je zelf al verzonnen.
AX GTI '91

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Wat Henry schrijft klopt idd.
Echter hadden ze bij overschrijven het duplicaatcode moeten controleren!
(Of staat er WEL een duplicaatcode op je autopapieren.)

in ieder geval zoals ik het nu hoor heb je niet de juiste papieren van je auto en moet je mogelijk weer nieuwe papieren aanvragen (duplicaat 02) en uiteraard nog nieuwe platen met een 2 erop.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

Net een aardige dame van de RDW gesproken die het kenteken voor me gecontroleerd heeft: geen duplicaatcode! Volgend haar heeft de politie een fout kenteken ingevoerd of er is iets anders mis...

Ga dus een dezer dagen even langs het politiebureau om het te melden en als het kan nog eens te laten checken.

Vreemd!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je beste vriend de politie.....

laatste tijd valt het me op dat ze steeds dommere dingen doen.

ze zetten in de krant dat ze 2 van de 8 criminelen pakken,
ik had er maar 4 gezien....
en dan nog maar 2 pakken, als de politie zelf in de meerderheid en met voertuigen is....

afijn, ik lach me een krul in mijn .....

maar dit ging over je kentekenbewijs dus ik dwaalde ff af :roll: , hopelijk bieden ze hun excuses aan voor het ongemak, want jij maakt je druk om niks, en moet nog is erachteraan ook....
Spreken is goud, Ductape is zilver.

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Post by bollie »

een vriend van mij heeft dit ook eens gehad,
en die heeft dus meteen nieuwe platen besteld.
we hadden de platen er net op geschroefd wordt ie gebeld door die
agent en die zei toen dat ie een foutje had gemaakt en dat hij gewoon met de oude platen mocht rijden.... :?
dusja toen had ie voor niks die platen laten maken, dus zou het als ik jou was eerst even uitzoeken of ze geen fout hebben gemaakt anders vraag je ze straks voor niks aan..

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mmm goed dat je erover begint.. geloof dat er bij mn andere auto ook 'duplicaatcode' op het kentekenbewijs staat.. maar dat staat niet op de platen :roll:
Image

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Kun je heel eenvoudig laten controleren bij een APk station.
Voor APK moeten die "raadplegen kentekengegevens". Hier zie je welke duplicaatcode er op je kentekenbewijs moet staan. Staat er iets anders, mag het APK station je auto niet keuren, omdat de gegevens niet overeenstemmen.

sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het zo is: de vorige eigenaar ging er zo keurig mee om, werkelijk elk onderhoudsbonnetje zit er bij, volledig ingevuld boekje, enzovoorts. Hij stuurde me zelfs nog een sleutel na laatst :)

Maar het zal morgen blijken of alles klopt als ik langs de pliesie ben geweest ;)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik ben benieuwd.....
AX GTI '91

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Tikjdens de APK moet de keurmeester idd de autopapieren (dus ook kentekenbewijs) controleren.
Toen laatst m'n dieseltje op moest voor APK, vertelde de keurmeester na de keuring dat 'ie 'n steekproef had gehad (de auto dus :roll:) en dat er een opmerking was gemaakt over 't feit dat de letter D voor type brandstof eigenlijk niet duidelijk genoeg meer was en dat ik daarom ff een nieuw kentekenbewijs moest gaan halen.

Lijkt mij dus logisch dat dan ook de duplicaat-code wordt gecontroleerd.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

De politie kon het niet meer controleren, maar zei wel dat ik op de RDW kon vertrouwen wat betreft kentekeninformatie :)

Post Reply