Zou het nou echt?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Zou het nou echt?

Post by MBa@NL »

Bekijk eerst DEZE link eens...

Het lijkt me echt gewoon stug dat je uit bijvoorbeeld een 1.1 met 60PK ineens even 80 pk kan halen door zo'n vage "module".

Naar mijn idee zitten deze winsten eerder tussen je oren en is de echte winst voor de verkoper... want is er uberhaupt wel iets aan winst?

Wie heeft hier de zelfde mening over of misschien wel een andere? of nog beter, wie heeft zo'n (soortgelijke) module dan kun je hier je ervaringen delen :)

Als dit trouwens ook echt zou werken... waarom doet iedereen dan zo moeilijk met dure spullen terwijl je voor iets meer als een 10'tje 20PK vermogen winst hebt? :?

iemand trouwens ook nog een idee hoe je deze dingen nou aansluit want er staat overal wel bij dat er een "stap voor stap" handleiding bijzit maar hoe of wat staat er in de advertenties nooit bij...

sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

Lijkt mij ook vrij stug dat zoiets werkt :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

helaas, dit werkt niet en in veel gevallen zal je zelfs nog minder vermogen hebben omdat het weerstandje of wat dan ook voor ding het is de ecu gek maakt.

Net als 10.000 andere dingen zoals de Turbonator, toevoegingen, elektronische superchargers enz die ook niet werken.

Neem maar mijn auto als voorbeeld wat ik allemaal heb moeten doen om 13pk erbij te krijgen

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

turbonator :shock: :lol: whaha dat is een goeie chris. *i'll be back!*

en de werking van die module zit tussen je oren ja,
desalnietteplus is die blauwe saxo wel erg vet. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het is een weerstandje wat je lambdasignaal aanpast daardoor gaat je motor iets rijker lopen. Leuke mod zou een beetje kunnen werken maar 20 pk vergeet het.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Je kan trouwens beter deze: Klik! nemen. Deze geeft 30 pk extra :lol:
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

het is meer iets voor mensen die denken dat hun auto te zuinig rijd, en meer moet verbruiken :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Sander wrote:Het is een weerstandje wat je lambdasignaal aanpast daardoor gaat je motor iets rijker lopen. Leuke mod zou een beetje kunnen werken maar 20 pk vergeet het.
Nope:
The Module modifies any standard ECU by telling the ECU that the incoming air in the intake system is cold and so advances the ignition to compensate producing more power.
Vertaald: De module past iedere standaard ECU aan door de ECU te vertellen dat de inkomende lucht in het inlaatsysteem koud is en daardoor de ontsteektiming vervroegd, waardoor er meer vermogen geproduceerd wordt.

Oftewel: deze 'module' wordt parallel aan de inlaatluchttemperatuursensor (3x woordwaarde) gemonteerd. Door parallelschakeling van een weerstand aan een weerstand neemt de totale vervangingsweerstand af. Op die manier denkt de ECU dat de temperatuur van de inlaatlucht lager is dan in werkelijkheid het geval is, waardoor deze het lucht/brandstofmengsel eerder ontsteekt.

Leuk bedacht, maar niet goed voor je motor, lijkt me. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Inderdaad.... met als consequentie dat de ECU je motor altijd te rijk zal laten lopen.
Dus te hoog verbruik, te hoge temperatuur, slechte verbranding en uiteindelijk dus snelle slijtage van je motor.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Hoe dan ook het is flauwekul. Snel weer over naar dingen die wel werken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply