Proefgereden Citroen C5

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Cobus
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Proefgereden Citroen C5

Post by Cobus »

Hallo allemaal,

zoals jullie misschien allemaal al wel weten gaat mijn Xsara eruit en komt er een lease-auto voor terug.

NU heb ik afgelopen vrijdag proefgereden in de Citroën C5, een 2.0 benzine en een station-uitvoering.
In 1 woord GEWELDIG!!!! Het comfort klopt, de motor was goed, interieur is helemaal af! De wegligging is prima, hoewel het even wennen was wat het stuur betreft. De bediening van de cruise control was eff uitvogelen (bedankt Koen NL :) )
Nu nog maar hopen dat de C5 binnen het lease-budget valt!! :)

Hoe dan ook, als het de C5 word dan gaat ie zeker mee naar de ax-meetings...
Citroën de Gekstuhhh!!

Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion

To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)

Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Hoop dat je het voor elkaar kan krijgen. Ben het helemaal met je eens, een geweldige sprong vooruit die nieuwe C5. Wordt het spannend wie als eerst er mee naar een meeting kan. Ik wacht al sinds begin van het jaar op mijn Tourer met dieseltje er in.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Cobus
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Cobus »

PeterM wrote:Hoop dat je het voor elkaar kan krijgen. Ben het helemaal met je eens, een geweldige sprong vooruit die nieuwe C5. Wordt het spannend wie als eerst er mee naar een meeting kan. Ik wacht al sinds begin van het jaar op mijn Tourer met dieseltje er in.

P. :)
Ja hopen dat ie inderdaad in het budget valt. Levertijd bij de dealer hierin oosterhout en breda schatten ze op 2/3 maanden in, ik zou dan weliswaar de sedanversie gaan rijden.
Citroën de Gekstuhhh!!

Trotse Eigenaar van:

To do:

Klust met plezier aan:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Nu zie ik het pas: Breda. Ben voor mijn werk vaak in Breda te vinden en heb de nieuwe C5 ook het eerst hier gezien bij de dealer.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Cobus
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Cobus »

Zoals het er nu naar uitziet, zal de C5 er niet komen...helaas net iets te duur in de lease.
Heb van de week in de Fiat Bravo proef gereden en moet eerlijk toegeven dat het me het Italiaanse gevoel wel een beetje teruggebracht heeft in mij ( lees: heb 3 alfa's gehad)... Gezien deze ook nog eens het A-label draagt, is het best een goede kanshebber..

Wordt vervolgd............
Citroën de Gekstuhhh!!

Trotse Eigenaar van:

To do:

Klust met plezier aan:

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Stuntmannetje »

Een vriend van mij die werkt bij V.Splunder in Ridderkerk en die hadden er bij de introductie dag al meer als 30 verkocht. Echt een zeer mooi afgewerkte auto is echt af,en rijdt echt ook zeeeer goed. :shock:
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Mijn vader moet de Scenic inruilen voor een nieuwe lease auto en gaat dinsdag proefrijden in de C5 en de C4 picasso. Zowel benzine als diesel, en de laatste in de automaat/flipper versie...
Ik hoop dat ie de C5 niet te duur vind, want ik vind het een grandioos mooie auto en die stoelen, het stuur, het dash :D
Ik vind verder de berlingo (nieuwe) super vet maaaaaar die wil die niet omdat ie geen automatische handrem heeft *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Cobus
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Cobus »

Stuntmannetje wrote:Een vriend van mij die werkt bij V.Splunder in Ridderkerk en die hadden er bij de introductie dag al meer als 30 verkocht. Echt een zeer mooi afgewerkte auto is echt af,en rijdt echt ook zeeeer goed. :shock:
Ja die Bravo rijdt echt perfect! En daarbij valt de levertijd mij ook niet tegen, 4 tot 8 weken max.!!
Citroën de Gekstuhhh!!

Trotse Eigenaar van:

To do:

Klust met plezier aan:

Post Reply