Ax Crash

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mark wrote:Multipoint wat beter voor het milieu is.
Mjah, als ze 't GOED hadden uitgevoerd wel, jah.
Multipoint zoals die in de AX GTI is toegepast, is eerder slechter voor 't milieu, omdat de 4 injectoren tegelijkertijd worden aangestuurd. Daardoor wordt er ook geïnjecteerd in een cylinder die net aan z'n uitlaatslag bezig is.
(Vandaar dat de GTI ook veel minder zuinig is dan de GT injection.)
Mark wrote:En stevigere deuren wat fijn voor jezelf is. Bij Saxo's zie je trouwens soms dat de deur zo zwaar is dat deze van het chassis af begint te scheuren.
Is ook mede te danken aan de stand van de scharnieren waarop ze aan 't chassis zitten èn dat ze langer zijn. (o.a. gedaan voor de kabelboom naar de portieren: de ronde stekker die daar aan zit heeft nogal wat ruimte nodig.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Lekker over na gedacht dan zeg dat GTI multipoint...

Zeker bij de 106 1.3i Rallye ook het geval... Ik heb al eens verbazend naar die injectors zitten kijken. Vond dat er er weinig kabels heen liepen. Had al zoiets van hoe kunnen ze nu met zo weinig kabels alle 4 de injectors appart aansturen. Maar dat appart is dus niet zo...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja en nee. De injectoren gaan alle 4 tegelijkertijd af maar we hebben hier te maken met indirecte inspuiting en niet directe. Ze spuiten dus tegen een dichte inlaatklep aan, en niet in de cilinder. De klep is best warm dus de boel verdampt lekker. En als dan de inlaatklep uiteindelijk open gaat zuigt de zuiger het mengsel naar binnen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

:sign7:

Zó had ik 't nog niet bekeken. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Klopt, maar toch minder nauwkeurig.
Met een bv. MegaSquirt meet je de voorinjectie nauwkeurig af en spuit je in een aantal etappes in.

Post Reply