Welke zou jij kiezen? (106 gti <> Clio Rs)
Moderators: Rock's, webmasters
Wij op de zaak hebben een hoop ervaring met renault... drama auto's om heel eerlijk tezijn. Mankeert altijd wel wat aan...
Kwa uiterlijk absoluut de renault ! vindt hem een stuk volwassener overkomen dan de peugeot en gewoon een stuk moderner.
Mijn keuze zouden geen van beide zijn overigens maar dat is hier niet de keus .
Trouwens van al die bovenstaande auto's, ook niet eens gereden met een S3 van de vorige generatie ? dat zijn echt fantastische wagens ! 225PK standaard !
Kwa uiterlijk absoluut de renault ! vindt hem een stuk volwassener overkomen dan de peugeot en gewoon een stuk moderner.
Mijn keuze zouden geen van beide zijn overigens maar dat is hier niet de keus .
Trouwens van al die bovenstaande auto's, ook niet eens gereden met een S3 van de vorige generatie ? dat zijn echt fantastische wagens ! 225PK standaard !
My Cars <98>.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Clio RS stuurt minder lekker en ik denk dat het (mede omdat je vergelijkingsmateriaal hebt gehad) niet goed genoeg voor je zal zijn.
Ik stem op:
- Zoek de goedkoopste en mooiste 106 van dat bouwjaar die je kan vinden
- Steek de overgebleven 2K en misschien nog een 4K extra in het monteren van een (turbo)compressor.
- Maak de wegligging op orde, want dat kan je
En voila: een 106 GTI die goed is in bochten en een Clio RS rauw lust in een rechte lijn
Ik stem op:
- Zoek de goedkoopste en mooiste 106 van dat bouwjaar die je kan vinden
- Steek de overgebleven 2K en misschien nog een 4K extra in het monteren van een (turbo)compressor.
- Maak de wegligging op orde, want dat kan je
En voila: een 106 GTI die goed is in bochten en een Clio RS rauw lust in een rechte lijn
Precies, maar het prob is dat de auto's motorisch niet teveel aangepast kan worden ivm de betrouwbaarheid en het benzineverbruik e.d.
Ik weet dat de 106 met aanpassingen erg goed stuurd maar nog steeds
kwa wegligging vrij dodgy is en dan een rijdende plank word wat met 20.000+ km's per jaar heel snel gaat iriteren.
Standaard is de clio kwa vering wat softer maar wat als dat aangepast word hoe zal de clio dan reageren? Ik weet dat ik zelfs met een ax tevreden kan zijn kwa stuurgedrag.
De clio 182 welke in het top gear filmpje getest word en niet veel verschild van de 172 gaat in 1.33.8 het circuit daar rond. Potentie zit er dus wel in kwa circuittijden .
En als je dat vergelijkt met de andere auto's daartussen is dat nog een behoorlijke prestatie
1 min 31.8 secs - BMW M3
1 min 31.8 secs - Mazda RX-8
1 min 31.8 secs - Nissan 350Z
1 min 32.5 secs - Lotus Esprit
1 min 32.9 secs - Noble M12 GTO (Wet)
1 min 33.2 secs - Mercedes SL 55 AMG (Wet)
1 min 33.2 secs - Honda NSX Type-R (Wet)
1 min 33.3 secs - VW Golf R32
1 min 33.7 secs - MG ZT260
1 min 33.8 secs - Clio 182 cup
1 min 33.8 secs - Ford Focus RS (32.2secs)
1 min 34.9 secs - Lotus Elise 111S (Wet)
1 min 35.0 secs - Volvo S60R
1 min 35.2 secs - Ferrari 575 Maranello (Wet)
1 min 35.6 secs - Alfa Romeo 147 GTA
1 min 36.2 secs - Aston Martin V12 Vanquish (Wet)
1 min 36.2 secs - Renault Clio V6 MKII (Wet)
1 min 38.0 secs - Maserati 3200GT (Wet)
1 min 38.0 secs - Honda Civic Type R
1 min 39.0 secs - Subaru Impreza WRX
1 min 40.0 secs - Bentley Arnage T (Wet)
Ik weet dat de 106 met aanpassingen erg goed stuurd maar nog steeds
kwa wegligging vrij dodgy is en dan een rijdende plank word wat met 20.000+ km's per jaar heel snel gaat iriteren.
Standaard is de clio kwa vering wat softer maar wat als dat aangepast word hoe zal de clio dan reageren? Ik weet dat ik zelfs met een ax tevreden kan zijn kwa stuurgedrag.
De clio 182 welke in het top gear filmpje getest word en niet veel verschild van de 172 gaat in 1.33.8 het circuit daar rond. Potentie zit er dus wel in kwa circuittijden .
En als je dat vergelijkt met de andere auto's daartussen is dat nog een behoorlijke prestatie
1 min 31.8 secs - BMW M3
1 min 31.8 secs - Mazda RX-8
1 min 31.8 secs - Nissan 350Z
1 min 32.5 secs - Lotus Esprit
1 min 32.9 secs - Noble M12 GTO (Wet)
1 min 33.2 secs - Mercedes SL 55 AMG (Wet)
1 min 33.2 secs - Honda NSX Type-R (Wet)
1 min 33.3 secs - VW Golf R32
1 min 33.7 secs - MG ZT260
1 min 33.8 secs - Clio 182 cup
1 min 33.8 secs - Ford Focus RS (32.2secs)
1 min 34.9 secs - Lotus Elise 111S (Wet)
1 min 35.0 secs - Volvo S60R
1 min 35.2 secs - Ferrari 575 Maranello (Wet)
1 min 35.6 secs - Alfa Romeo 147 GTA
1 min 36.2 secs - Aston Martin V12 Vanquish (Wet)
1 min 36.2 secs - Renault Clio V6 MKII (Wet)
1 min 38.0 secs - Maserati 3200GT (Wet)
1 min 38.0 secs - Honda Civic Type R
1 min 39.0 secs - Subaru Impreza WRX
1 min 40.0 secs - Bentley Arnage T (Wet)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Deze al eens overwogen?
Dingen sturen heerlijk en valt met wat goed kluswerk zo'n 210 pk uit te peuteren. Daarboven moet je met drukvulling gaan rommelen.
Iets groter dan de 106, maar zeker ook lichtvoetig en vooral ook betrouwbaar.
(Oh ja... staar je niet blind op gewicht: probeer 'm eerst eens!)
Dingen sturen heerlijk en valt met wat goed kluswerk zo'n 210 pk uit te peuteren. Daarboven moet je met drukvulling gaan rommelen.
Iets groter dan de 106, maar zeker ook lichtvoetig en vooral ook betrouwbaar.
(Oh ja... staar je niet blind op gewicht: probeer 'm eerst eens!)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Maatje van me is monteur bij renault in woerden. Clio + 16v = problemen.
Zolang je geen 16v hebt zijn ze betrouwbaar. De 1.6 en de 2.0 16V geven vaak problemen met electronische delen van de motor, bobines etc. Zijn vaak dure geintjes om op te lossen.
Ook is het niet altijd helemaal lekker op te lossen.
Zolang je geen 16v hebt zijn ze betrouwbaar. De 1.6 en de 2.0 16V geven vaak problemen met electronische delen van de motor, bobines etc. Zijn vaak dure geintjes om op te lossen.
Ook is het niet altijd helemaal lekker op te lossen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
bobine's zijn idd een prob maar die kan ik eventueel op vooraad gooien bij de 106 was die ook stuk gegaan en die kost 250 euro.
die van de clio zijn tenminste dan nog per stuk te vervangen.
Overgens kan ik de williamsblauwe clio voor 9k nemen, wat een hele nette prijs is ik ga denk van de week proefrijden erin en kijken of het wat is, sowieso koop ik hem niet direct om een andere reden:
Heeft wat extra's die ik eigenlijk niet wil maar hij schijnt in nieuwstaat te zijn en.. 27d k op de klok! ofwel zowat nieuw. Ik denk dat dit in mijn handen de ultieme 106 gti kan worden kwa staat en opties. Ondanks de (naar mijn mening)lelijke spullen denk ik dat deze met heel veel liefde behandeld is.
Dus de extra's eraf wat vrij eenvoudig is (lichten/demper/traanplaat matten enz ) en weer rustig kijken naar een set velgen e.d die aan mijn eisen voldoen en subtiel zijn gezien dat is wat ik wil en had .En de achterkant mag ook wel een tik lager
De vraagprijs was oorsponkelijk 12700 euro, nu 9900 nog wat en ik kan voor 9250 langskomen, echter mag de prijs nog iets omlaag en wil ik alle orginele delen erbij ivm dit geen pan is.
http://auto.marktplaats.nl/peugeot/1541 ... staat.html?
die van de clio zijn tenminste dan nog per stuk te vervangen.
Overgens kan ik de williamsblauwe clio voor 9k nemen, wat een hele nette prijs is ik ga denk van de week proefrijden erin en kijken of het wat is, sowieso koop ik hem niet direct om een andere reden:
Heeft wat extra's die ik eigenlijk niet wil maar hij schijnt in nieuwstaat te zijn en.. 27d k op de klok! ofwel zowat nieuw. Ik denk dat dit in mijn handen de ultieme 106 gti kan worden kwa staat en opties. Ondanks de (naar mijn mening)lelijke spullen denk ik dat deze met heel veel liefde behandeld is.
Dus de extra's eraf wat vrij eenvoudig is (lichten/demper/traanplaat matten enz ) en weer rustig kijken naar een set velgen e.d die aan mijn eisen voldoen en subtiel zijn gezien dat is wat ik wil en had .En de achterkant mag ook wel een tik lager
De vraagprijs was oorsponkelijk 12700 euro, nu 9900 nog wat en ik kan voor 9250 langskomen, echter mag de prijs nog iets omlaag en wil ik alle orginele delen erbij ivm dit geen pan is.
http://auto.marktplaats.nl/peugeot/1541 ... staat.html?
Last edited by Drake on MonApr07, 2008 12:43:06 AM, edited 1 time in total.
die tijden, is dat allemaal met dezelfde bestuurder? want die tijden verschillen ook qua bestuurders enz.. ik vind dat je nooit op die tijden moet letten want dat is toch niet relevant.Drake wrote:Precies, maar het prob is dat de auto's motorisch niet teveel aangepast kan worden ivm de betrouwbaarheid en het benzineverbruik e.d.
Ik weet dat de 106 met aanpassingen erg goed stuurd maar nog steeds
kwa wegligging vrij dodgy is en dan een rijdende plank word wat met 20.000+ km's per jaar heel snel gaat iriteren.
Standaard is de clio kwa vering wat softer maar wat als dat aangepast word hoe zal de clio dan reageren? Ik weet dat ik zelfs met een AX tevreden kan zijn kwa stuurgedrag.
De clio 182 welke in het top gear filmpje getest word en niet veel verschild van de 172 gaat in 1.33.8 het circuit daar rond. Potentie zit er dus wel in kwa circuittijden .
En als je dat vergelijkt met de andere auto's daartussen is dat nog een behoorlijke prestatie
1 min 31.8 secs - BMW M3
1 min 31.8 secs - Mazda RX-8
1 min 31.8 secs - Nissan 350Z
1 min 32.5 secs - Lotus Esprit
1 min 32.9 secs - Noble M12 GTO (Wet)
1 min 33.2 secs - Mercedes SL 55 AMG (Wet)
1 min 33.2 secs - Honda NSX Type-R (Wet)
1 min 33.3 secs - VW Golf R32
1 min 33.7 secs - MG ZT260
1 min 33.8 secs - Clio 182 cup
1 min 33.8 secs - Ford Focus RS (32.2secs)
1 min 34.9 secs - Lotus Elise 111S (Wet)
1 min 35.0 secs - Volvo S60R
1 min 35.2 secs - Ferrari 575 Maranello (Wet)
1 min 35.6 secs - Alfa Romeo 147 GTA
1 min 36.2 secs - Aston Martin V12 Vanquish (Wet)
1 min 36.2 secs - Renault Clio V6 MKII (Wet)
1 min 38.0 secs - Maserati 3200GT (Wet)
1 min 38.0 secs - Honda Civic Type R
1 min 39.0 secs - Subaru Impreza WRX
1 min 40.0 secs - Bentley Arnage T (Wet)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ik heb de silveren gekocht!
Ding reed echt geweldig!, niet te vergelijken met de rode.
Onderstel is eibach sportline 45mm + koni geel en dat is verassend comfortable prima om mee te rijden ik dacht dat het een stuiterbak was maar het is alles behalve dat, prima voor snel straatgebruik en zo nu en dan een circuit.
Enige wat ik kon vinden was dat bij het verwijderen van de speakers het binnenwerk van de deurpaneel beschadigd was (zat los bij 1 van de clipjes). 4 kleine deukjes (maar dan moet je heel goed kijken) en de voorbumper is ooit vervangen geen schade aan de auto of dan ook op de bumper na dan gok ik(en schade op een 106 is heel makkelijk te zien). Interieur is gewoon nog nieuw en zo rijd de auto ook echt geweldig nog nooit zo een goede 106 gereden voelt heel solide en vooral volwassen aan.
De prijs heb ik wat kunnen drukken en alle orginele delen komen erbij, uiteindelijk brengen de extra's die eraf gaan ook weer ~800 euro op en zodoende is de prijs ongeveer gelijk aan eenzelfde die minimaal dan alleen een ton heeft gelopen. Nog steeds heeft hij aardig wat gekost maar een perfecte 106 vinden is onmogelijk deze is al bijna perfect.
De vorige eigenaar heeft er behoorlijk wat kosten aan uitgegeven, de spaghet is een supersprint en die kost al 400 euro, de koni's 400 de veren 200 , de demper heeft 300 euro gekost enz en alleen dat is al wat waard. lak is op 1 klein krasje na perfect en hij glimt als een spiegel.
Ik heb de eigenaar 500 euro aanbetaald en de km stand opgeschreven (ik vertrouw hem wel maar het voorkomt scheve gezichten) zodat er niet nog even mee geraced gaat worden hoewel dit niet echt het figuur was daarvoor.
Zaterdag ga ik hem ophalen, nog een weekje wachten dus en dan snel aan de slag ivm er weer genoeg is wat ik wil gaan doen om hem compleet naar mijn zin te maken maar ik heb er nu al zin in .
Ding reed echt geweldig!, niet te vergelijken met de rode.
Onderstel is eibach sportline 45mm + koni geel en dat is verassend comfortable prima om mee te rijden ik dacht dat het een stuiterbak was maar het is alles behalve dat, prima voor snel straatgebruik en zo nu en dan een circuit.
Enige wat ik kon vinden was dat bij het verwijderen van de speakers het binnenwerk van de deurpaneel beschadigd was (zat los bij 1 van de clipjes). 4 kleine deukjes (maar dan moet je heel goed kijken) en de voorbumper is ooit vervangen geen schade aan de auto of dan ook op de bumper na dan gok ik(en schade op een 106 is heel makkelijk te zien). Interieur is gewoon nog nieuw en zo rijd de auto ook echt geweldig nog nooit zo een goede 106 gereden voelt heel solide en vooral volwassen aan.
De prijs heb ik wat kunnen drukken en alle orginele delen komen erbij, uiteindelijk brengen de extra's die eraf gaan ook weer ~800 euro op en zodoende is de prijs ongeveer gelijk aan eenzelfde die minimaal dan alleen een ton heeft gelopen. Nog steeds heeft hij aardig wat gekost maar een perfecte 106 vinden is onmogelijk deze is al bijna perfect.
De vorige eigenaar heeft er behoorlijk wat kosten aan uitgegeven, de spaghet is een supersprint en die kost al 400 euro, de koni's 400 de veren 200 , de demper heeft 300 euro gekost enz en alleen dat is al wat waard. lak is op 1 klein krasje na perfect en hij glimt als een spiegel.
Ik heb de eigenaar 500 euro aanbetaald en de km stand opgeschreven (ik vertrouw hem wel maar het voorkomt scheve gezichten) zodat er niet nog even mee geraced gaat worden hoewel dit niet echt het figuur was daarvoor.
Zaterdag ga ik hem ophalen, nog een weekje wachten dus en dan snel aan de slag ivm er weer genoeg is wat ik wil gaan doen om hem compleet naar mijn zin te maken maar ik heb er nu al zin in .