ik wil tussen me pc en modem (breedband kabelzooi) een router plaatsen.
nou werd er gezegd, router ertussen doen, stekker modem en router er even uit, dan weer erin, reset de boel zichzelf en dan ziet de modem de router vanzelf....
probeer de kabel van de modem eens in een van de 4 'gewone' poorten te doen van de router.. ipv die aparte 'upload'/'modem' poort welke je waarschijnlijk hebt gebruikt??
tis idd vrij makkelijk.. Ik heb mijn modem in een gewone UTP poort zitten van mijn router... Maar je moet wel ff zoeken in je nieuwe router hoor. het kan zijn dat je daar instellinge moet wijzigen. Ikzelf heb een wifi router er tussen staan, en daar moet je best eea aan aanpassen om het goed en klaar te krijgen..
Wat heel belangrijk is, is de volgorde van opstarten.
1 alles uitzetten
2 eerst de modem aanzetten en wachten tot de lampjes branden/knipperen (zie beschrijving)
3 dan de router aanzetten en wachten tot de lampjes branden/knipperen (zie beschrijving)
4 dan pas de PC aanzetten. Dan krijgt je PC van de router een IP adres
BTW heb je @Home?
Dan moet je de "computernaam" die je hebt gekregen in de router zetten en niet in je PC
Een router geeft ip adressen. Dat is positief.. Echter een modem heeft daar ook een handje van.. Dus kijk in allebei de apparaten of ze ip-adressen geven. Zet dit in een van beide uit. Welke maakt niet uit. ALs het maar 1 van de 2 gebeurt..