Idee voor de 106 rijders onder ons
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
Idee voor de 106 rijders onder ons
Of je hangt gewoon even een 2.0 16V in je 106je met minimaal 167 pk
http://cgi.ebay.nl/1998-106-2-0-gti-6-g ... dZViewItem
http://cgi.ebay.nl/1998-106-2-0-gti-6-g ... dZViewItem
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
hier in nederland zijn ook een paar mensen die zo iets al hebben gedaand. Er bestaan een aantal saxo 2.0 16V's die stevig voor rallysprints en zo gebruikt worden.
Maar ook daar vrij veel aanpassingen nodig om het rijdbaar te krijgen, en feitelijk een te zware neus om de auto in balans te krijgen.
P.
Maar ook daar vrij veel aanpassingen nodig om het rijdbaar te krijgen, en feitelijk een te zware neus om de auto in balans te krijgen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Nou het motorblok is onder de linker balk gehangen zeg maar en aan de rechterkant op de originele steun.arnie wrote:I'am wondering why? Pics?Henri106 wrote:Nou... ken deze auto via het engelse rallye register
Dit is nou het voorbeeld van hoe je de ombouw NIET moet doen zeg maar
Wat je dan krijgt is dat het blok veel telaag hangt en scheef naar links (vanuit de auto gezien).
Om het goed tedoen met je een heel nieuwe steun maken aan de rechterzijde en aan de kant van de bak de chassis balk inslijpen en er een boog in maken zeg maar zodat de bak hoger komt tehangen. Dan hangt de motor recht. Tevens moet het blok dan iets gekanteld worden naar voren anders hangt hij tever naar achter.
Is bijdeze allemaal niet gebeurt.
Tezware neus valt wel mee, auto's die goed omgebouwd zijn presteren erg goed !
My Cars <98>.
presteren en presteren is natuurlijk twee. Hard sprinten of voor weggebruik is iets anders dan een auto bouwen die in circuit situaties zo gebalanceerd mogelijk moet zijn.
maar als die ombouw inderdaad zo is gedaan als je aangeeft is het inderdaad niet goed aangepakt. dus leuk voor de show maar verder niet.
P.
maar als die ombouw inderdaad zo is gedaan als je aangeeft is het inderdaad niet goed aangepakt. dus leuk voor de show maar verder niet.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen