ik ben er weer

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

ik ben er weer

Post by mandy »

zoals jullie weten ben ik flink aan het sukkelen met mijn gezondheid . ik ben een tijdje niet online geweest omdat ik veel dingen op een rijtje moest zetten . Ik ben nog steeds onder controle in het ziekenhuis en het balletje is eindelijk gaan rollen met onderzoeken en zo . Ik hoop weer iets meer online te zijn .
hopelijk zijn jullie me niet vergeten . :wink:
groetjes mandy
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

welkom teruggggggg :D

en voorzover mogelijk: beterschap !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

welkom

Post by MrBBQ »

He Mandy,

welkom terug meid !

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

dank jullie wel . ik heb jullie hier wel gemist hoor . :lol: :wink:
hopelijk ben ik er de volgende meeting ook weer bij al is mijn ax niet meer hoe hij geweest is . het is echt heel triest . ik vind het schande foto's te plaatsen zo erg is het . de hele blanke laklaag is aan gort , maar daar kom ik ook wel overheen :wink:
groetjes mandy
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

mandy wrote:dank jullie wel . ik heb jullie hier wel gemist hoor . :lol: :wink:
hopelijk ben ik er de volgende meeting ook weer bij al is mijn AX niet meer hoe hij geweest is . het is echt heel triest . ik vind het schande foto's te plaatsen zo erg is het . de hele blanke laklaag is aan gort , maar daar kom ik ook wel overheen :wink:
groetjes mandy


op 1 plek? of diverse plekken?

je kunt het nog 'maskeren' door 'm een waxbeurt te geven,

maar als de blanke laklaag er mee ophoud, dan kom je toch al gauw richting het punt dat het opnieuw gespoten moet worden als je het weer mooi wilt krijgen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

welcome back! beterschap toegewenst...

valt er nog iets aan je AX op te lossen met boenen? dan ff commandant + doekjes meenemen. Ik wil de verantwoordelijkheid voor 1 m2 wel nemen ;)

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

ik vrees dat er niks aan te doen is :dontknow: . het is bijna het hele dak en de motorkap . zal zo ff wat foto's schieten . het is echt niet normaal . mijn arme axje :cry:
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

het dak :

Image

de motorkap:
Image

de achterklep begint nu ook :

Image
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

aaaaah :(

opnieuw spuiten van dak ligt tussen de 150 en 200 euro.

motorkap rond de 150 euro

achterklep zal rond de 100 euro zijn

de motorkap en achterklep is natuurlijk te vervangen, dan zul je alsnog wel kleurverschil zien, maar dat is ook het geval als je het laat spuiten, of je moet echt de juiste kleur laten aanmengen, *iets duurder als de prijzen hierboven beschreven*
het parafaan (tussen motorkap en voorruit) is ook gewoon een los deel, en kan ook gewoon vervangen worden, of opnieuw gespoten worden, kosten daarvan liggen ook al gauw richting de 70 tot 100 euro ivm plastic ondergrond (evenals de achterklep trouwens)

is dit al een andere motorkap? of heb je het logo zwart gemaakt?


komt wel goed. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

DuFF wrote:aaaaah :(

opnieuw spuiten van dak ligt tussen de 150 en 200 euro.

motorkap rond de 150 euro

achterklep zal rond de 100 euro zijn

de motorkap en achterklep is natuurlijk te vervangen, dan zul je alsnog wel kleurverschil zien, maar dat is ook het geval als je het laat spuiten, of je moet echt de juiste kleur laten aanmengen, *iets duurder als de prijzen hierboven beschreven*
het parafaan (tussen motorkap en voorruit) is ook gewoon een los deel, en kan ook gewoon vervangen worden, of opnieuw gespoten worden, kosten daarvan liggen ook al gauw richting de 70 tot 100 euro ivm plastic ondergrond (evenals de achterklep trouwens)

is dit al een andere motorkap? of heb je het logo zwart gemaakt?


komt wel goed. :)


dat is meer dan ik heb betaald voor de hele auto . ik heb de auto voor €400,- gekocht . was eigenlijk noodoplossing voor een half jaar zeg ik nu 2,5 jaar verder .:wink:

ik zal niet weten of het een andere motorkap is , ik heb hem zo gekocht , en verder niks aan gedaan . alleen nieuwe velgen :P
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je kan natuurlijk altijd nog aan het schuren gaan, boel goed afplakken, en een blikje verf en een roller in de handen nemen, kan soms een heel mooi resultaat geven, niet zo mooi als dat het gespoten is, maar wel beter als nu natuurlijk.

dat is dan weer de goedkope oplossing :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Dat ziet er wel super typisch uit!!

Je kan natuurlijk een handige vriend/vriendin vragen of ze zin hebben om een keer een dagje te gaan schuren, dak en motorkap mooi vlak schuren en dan met zon electrisch spuitpistool opnieuw spuiten. Of gewoon rollen met een roller!
Word nog niet eens lelijk ofzo.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

há fantastisch, ik denk dat die roller-opmerking van ons beide er nu wel doorheen gaat bij Mandy :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

het is het proberen waard . maar of het er echt mooier en beter op word :lol: ik zal er even over na denken .
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

mandy wrote:het is het proberen waard . maar of het er echt mooier en beter op word :lol: ik zal er even over na denken .


Ik heb kennissen die helemaal gek zijn van mini's, en die hebben een gele mini helemaal met een rollertje in kleur gezet... eerlijk waar, hij ziet er super uit!
Ze hebben een website waar je hem op kunt zien, www.miniprojects.nl. Klik onderin de pagina op Huidige Mini's en scroll naar de Minihatsu (een mini met een daihatsu motortje...).
Ze zijn bijna net zo gek (zo niet nog gekker) als wij met de AX-en! :P

Maar hoe dan ook: met een rollertje kan het resultaat dus echt wel mooi worden! Succes!!
Last edited by Ricardo on ThuSep27, 2007 5:09:33 PM, edited 1 time in total.
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Bij mooier kun je misschien wel een vraagteken zetten, maar bij beter is het mijns inziens toch wel een duidelijk JA! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Welkom terug!
Een investering van nog geen 50 eypo's in verf en rollers/kwasten maakt je auto mooier en nog meer waard ook :) Plus, je kunt al je artistieke energie erop kwijt, want als je toch al hebt geaccepteerd dat de huidige lak slecht is kun je het niet erger maken met rollers en bouwmarkt-verf, dus lekker two-(of three-)tone schilderen of wat dan ook :)

Tja, sorry (lak)puristen, maar oude auto's schilderen vind ik toch wel bijna de meeste lol die je van een paar tientjes kunt hebben :D
Kijk uit, een Cactussssss

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

pcrodent wrote:Welkom terug!
Een investering van nog geen 50 eypo's in verf en rollers/kwasten maakt je auto mooier en nog meer waard ook :) Plus, je kunt al je artistieke energie erop kwijt, want als je toch al hebt geaccepteerd dat de huidige lak slecht is kun je het niet erger maken met rollers en bouwmarkt-verf, dus lekker two-(of three-)tone schilderen of wat dan ook :)

Tja, sorry (lak)puristen, maar oude auto's schilderen vind ik toch wel bijna de meeste lol die je van een paar tientjes kunt hebben :D


gelijk heb je!

met rollers kun je het trouwens nog echt mooi maken ook! Tuurlijk krijg je wel een beetje 'relief' maar het is stiekem best heel vet!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Heej Mandy, leuk om weer wat van je te horen :)

Is alleen weer minder om je lak in deze toestand te zien.
Rollen gaat prima, wij hebben ook wel's een ouwe Citroen gerold.
Fijn lakrollertje, veel geduld en de verf aangelengd met ongeveer 10% owatrol-olie.
Met die laatste toevoeging trekt de verf echt heel netjes dicht tijdens het drogen.
Wel uitsluitend verf kopen waar op staat dat de kwasten met terpentine gereinigd moeten worden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bekijk de spoiler van rogier eens. ik had écht niet gedacht dat dat schilderwerk was. beetje owatrol erbij en achteraf nog een keer boenen met commandant 5 schijnt heel goed te helpen?

en oh ja: 100 pk in een mini? :roll: da's lullig voor je Ronald ;)

Post Reply