206: verschillende stugheden stoelen in de uitvoeringen?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

206: verschillende stugheden stoelen in de uitvoeringen?

Post by mpm »

Hai,

Vraagje voor stoelenfreaks:
M'n moeder wil misschien deze auto kopen (206 2001 diesel):

http://zoek.autotrader.nl/dslnl/cars_ad ... 004498.css

Ze had een 1999 206 diesel, luxere uitvoering (te zien aan meer elektr. mogelijkheden), maar die is nu stuk, subframe krom enzo.
Maar kan 't zijn dat in de P206 vd advertentie stuggere stoelen kunnen zitten dan die van 1999? Althans mijn moeder dacht te voelen dat ze stugger zijn. En kan dat kwaad voor 't comfort (lange ritten vooral)?
Last edited by mpm on FriJan05, 2007 1:21:58 AM, edited 1 time in total.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

ja dat kan, maar ik weet niet precies welke soorten er allemaal nu zijn.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Misschien zijn ze gewoon nog wat nieuwer en niet uitgezakt. Als die oude al veel km's op de klok had. Dan zou dat ook het verschil kunnen zijn. Als je maar steun in je rug hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

'T scheelt maar zo'n 20.000km...
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

stuggere stoelen = meer ondersteuning = beter voor je rug voor langere afstanden !

en anders gooi je er toch een stoel van SCHEEL in ofzo, kost wat maar dan heb je ook wat, een stoel volledig naar jouw wensen aangepast. :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

stevige stoel kan volgens mij geen kwaad, is alleen maar beter

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

DuFF wrote:stuggere stoelen = meer ondersteuning = beter voor je rug voor langere afstanden !

en anders gooi je er toch een stoel van SCHEEL in ofzo, kost wat maar dan heb je ook wat, een stoel volledig naar jouw wensen aangepast. :P
Maar zit daar niet een hele wetenschap achter. Bijv. stoelen van beton zouden nog stugger zijn, maar dat lijkt me ook niet goed :P. E?n stoel van Scheel erin lijkt me niet mooi, dan moet de bijrijdersstoel ook. En lijkt me niet echt goedkoop. Ik zal eens een berichtje op peugeot206club.nl posten, misschien dat zij 't weten of er verschil in zit bij de verschillende modellen/jaren.
M'n Spot is ter ziele...

Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Elsje »

als ze die vorige stoelen beter vond zitten kan ze toch de stoelen uit de auto die stuk is overzetten naar de nieuw te kopen auto?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

Nu heb ik aardig wat 206-jes gereden en de ene stoel is een stuk prettiger dan de ander, maar stugger? Dat niet zozeer. Niet in mijn beleving althans.

Wel hadden de sportstoelen meer zijdelingse steun (altijd prettig met mijn rijstijl) en waren de elektrisch verstelbare, verwarmde, met leer overtrokken sportstoelen ook een zaligheid. Zeker in combinatie met een lekker pittige 2.0 16v motor.

Post Reply