Top 2000

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber

Top 2000

Post by Fietspomp »

Luistert iemand hiernaar?

Ik wel! Elke radiozender heeft wel een top huppeldepup,
maar die van Radio 2 is echt goed!

Ik ben misschien nog maar 20, maar oude muziek blijft gaaf!

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

Op SkyRadio draaien ze ook allemaal van die oudere muziek. Is echt wel relax, ook al ben ik pas 18 ;)

Is weer eens wat anders dan Slam FM h? :)!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fietspomp »

Heb echt een hekel aan SkyRadio, weet niet waarom,
misschien omdat ze alleen maar kerstmuziek draaiden met kerst,
ipv iets normaals tussendoor!

Rio97
Total admin
Total admin

Re: Top 2000

Post by Rio97 »

Fietspomp wrote:maar oude muziek blijft gaaf!

Gave oude muziek hoort van vinyl gedraaid te worden uit een fraai ontworpen kartonnen hoes :wink:

En als je daar een beetje in thuis bent is deze jaarlijkse platenhoezenquiz erg gaaf 8)

http://www.capitalradiogroup.com/conten ... albumquiz/
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

H? nee niet de top 2000. En al helemaal niet skyradio. Probleem met die top2000 is de vergrijzing: oude mensen zijn er meer dus stemmen meer dus komen er allemaal hopeloos verlepte liedjes in. Okee, sommige oude liedjes kunnen er nu ook nog wel mee door, maar er komt ook een hoop meuk in terecht, en nederlandstalige liedjes scoren onevenredig hoog. Sommige genres (dance en alle andere moderne dingen...) worden stelselmatig geweerd, zo lijkt het, omdat die muziekstijlen door een groot deel van de bevolking gewoon niet worden begrepen.
Resultaat: een lijst waar ik allerminst blij mee ben. (damn, ik zou deze in frustraties moeten posten :lol: )
Kijk uit, een Cactussssss

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Edwin »

pcrodent wrote:H? nee niet de top 2000. En al helemaal niet skyradio.

Hehe :D volledig mee eens!
Je hoort ieder jaar bij die top weetikveel dezelfde nummers terugkomen die je na een tijdje echt beu bent.
En mja, skyradio... smaken verschillen zeg maar ;)
Als ik al radio luister, dan luister ik XFM.
Ik luister bijna altijd cd's, dan kan je ten minste zelf bepalen wat je draait :)
Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

pcrodent wrote: Sommige genres (dance en alle andere moderne dingen...) worden stelselmatig geweerd, zo lijkt het, omdat die muziekstijlen door een groot deel van de bevolking gewoon niet worden begrepen.

Een groot deel van de bevolking weet ?chte muziek nog te waarderen :wink:

Maar de Top 2000 is ook geen representatieve lijst, dus het is niet onlogisch dat er veel ouder werk erin terug te vinden is.

Zelf luister ik graag de Arrow Classic Rock top 500

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fietspomp »

Ik hou van elke soort muziek trouwens,
ben ook naar Nightmare in Rotterdam geweest (=hardcore)

Luister ook naar hip hop, echt alles!

En daarom vind ik die ouwe muziek ook wel weer
eens gaaf, ken ze bijna allemaal!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Och hij staat wel de hele dag aan hoor hier. En op werk ook. Zitten wel 'n hoop goede nummers tussen, zeker nu ze bijna bij 't einde zijn. Maarja.. ook aan het begin was t wel lachen hoor. Komen er allemaal gekke nederlandstalige nummers voorbij... "Ik heb 2 motten in m'n ouwe jas" haha nah die hoor je anders noooit (misschien wel op radio 2, maar eigenlijk luister ik'die zender nooit). Zitten ook aardig wat dance/rock classics in de lijst, ook wel grappig (als voorbereiding op 't nieuwe schuurfeestseizoen :P )

Ik kan er wel van genieten iig!

En skyradio is echt niet te harden... heb de 2 dagen voor kerst moeten werken; met skyradio door de speakers (in de supermarkt).. De kerstmuziek komt je strot uit na 'n paar uur.. Alleeeeen maaar. Heb op de zondag voor kerst 4x Wham en 4x Band Aid gehoord tussen 8 en 17... Voor kerst zetten ze die idiote 'nooit 2x dezelfde muziek overdag' garantie overboord... :?

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TurboTilbo »

Glenn@nl wrote:
En skyradio is echt niet te harden... heb de 2 dagen voor kerst moeten werken; met skyradio door de speakers (in de supermarkt).. De kerstmuziek komt je strot uit na 'n paar uur.. Alleeeeen maaar. Heb op de zondag voor kerst 4x Wham en 4x Band Aid gehoord tussen 8 en 17... Voor kerst zetten ze die idiote 'nooit 2x dezelfde muziek overdag' garantie overboord... :?

Ik werd bij supermarkten altijd al gek als het stil was. Wat een kutwerk was dat.

Rick
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Rick »

Ik luister inderdaad ook naar de top 2000, ik ben het eens dat er een beetje but muziekjes tussenzitten maar over het algemeen vind ik die oude nummers echt waanzinnig :roll:

Met alle respect hoor, maar die dance nummers zijn allemaal kunstmatig en met synthesizer dingies in elkaar gezet. En hardcore is helemaal niet mijn ding. Die oudere nummers zoals de moodyblues en eric clapton enzo, dat is naar mijn idee echt goede muziek.

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde h?
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

k luister wel eens naar www.fearfm.nl is trance jump hardhouse en hardcore zender :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

TurboTilbo wrote:Ik werd bij supermarkten altijd al gek als het stil was. Wat een kutwerk was dat.

Je collega's en je eigen opstelling maken of kraken het werk hoor..

Ik werk al ruim 4 jaar bij dezelfde supermarkt; als verkoopmedewerker, inmiddels overal inzetbaar behalve bij de kassa. T is nu zelf zo erg dat ik in Utrecht op kamers zit, maar nog vrolijk elke woensdag, vrijdagavond en zaterdag bij de C1000 in Leiderdorp (50km verder) aan 't werk ben.

Post Reply