Het trekkersentimenten topic(ook voor gepimpte trekkers)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 499
Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073

Het trekkersentimenten topic(ook voor gepimpte trekkers)

Post by Simpele Ziel »

Achja, we zijn allemaal wel eens 16 geweest, en al dan niet in het bezit van een certificaat hebben de meeste van ons toch wel een gemotoriseerde 2 wieler onder de bips gehad...

ik heb 4 scooters gehad waar ik echt mee gespeeld heb...
te weten:
Malaguti Firefox F15:
geweldig, geel, gekocht bij de domeinen, opgeknapt en helaas verkocht...
Kymco DJ: niet zo mooi, wel zo spannend
alleen ontgrensd, topte op 70 en kwam met gemak door de rollenbank, ook gekocht bij de domeinen en geruild tegen een Aprilia SR-Viper

en toen begon het echt,
Aprilia SR-Viper, nicknamed: SZ-Viper
gekocht, opgevoerd en wel, met de gedachte om die weer street legal te maken. Hiervoor werd de ontsteking gewisseld maar bij de meegekregen spullen zat geen CDI, dus maar weer de binnenrotor erop..

Over deze scooter kon ik een hoop terug vinden op internet aangezien de vorige eigenaren allemaal mooi een persoonlijk S-F profiel hebben aangemaakt 8)

Kleur veranderd, spulletjes besteld waaronder banden die ik nu nog steeds heb liggen in de schuur...

Scooter freaks link:
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoot ... p?id=25740


toen de scooter te koop gezet aangezien deze nooit door de schouwing zou komen toen en ik iets wilde dat ik wel op de weg kon gebruiken

maanden lang geen reactie gehad totdat er iemand zijn tomos erop wilde inruilen...

zogezegd, zo gedaan:
Tomos Standard S25
hier heb ik de meeste lol aan beleeft, een snorfiets die optrok als een idioot, en een aardige snorfiets tophaalde van 55.
Hier heb ik erg veel mee gereden.
Het begon met kleine dingetjes zoals een geel koplampje erin enzo tot er echte plannen kwamen.

het leuke van dit ding was dat er een terugloper opzat wat opzich best bijzonder was voor een Tomos, echter toen ik savonds rustig een proefritje maakte reed een motorwout die opzoek was naar scooters me volledig voorbij 8) zonder om te kijken of wat....
het scheelde wel dat ik met de tos altijd heel langzaam reed, en alleen bij sprintjes volgas opentrok...

Bij een stel vrienden en teven klasgenoten van me een leuk traanplaatje voor achterop gemaakt, en een achterlichtje zonder oranje reflectoren erop gezet..

Onderdelen werden besteld:
lexuslook achterlichtje, semi slick banden, achterbrug revisie setje, tanknaadstripje, paar handvatten, en nog wat leuk opvrolijk spul.

nog geen 3 dagen later:
Tomos gejat...

tsja, iets met een terugloper erop blijft aandacht trekken... :?
gelukkig waren de onderdelen nog niet opgestuurd dus dat scheelde alweer...

Scooter-freaks profiel:
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoot ... p?id=34936
(hier nog met fotos in oude gedaante)

En nu jullie verhalen graag 8)
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

1e brommer was een citta gilera, viel uit elkaar na een half jaar, en toen

citta nummer 2 fluor geel, reed perfect, viel alleen nogal op bij de heren met de blauwe pet :roll:

snorbrommers zijn altijd makkelijk :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik heb gehad:

2x puch maxi
Yamaha rd50m
Yamaha rd50mx (later model met de monoschock achterbrug)
Yamaha fs1
Honda mb50
Peugeot speedfight

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

heb niks met brommers gehad ben altijd blijven fietsen :roll:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Eigenlijk vanaf mijn 16e tot nu dezelfde scooter, een Peugeot Zenith ( Tsja het blijft Frans he)

Wel een snorscooter, rijd ongeveer 55 nu. TOen ik em kocht 40. Heb er vorig jaar een wat grotere carb opgegooit, gevolg door een terugloop uitlaat en een powerfilter. Het geluid is wel leuk nu, gebruik em ook nog regelmatig. Kan er nog niet zonder iig.

10.000 keer aangehouden voor papiercontrole, 1x rollerbank en gelijk een bekeuring van 45 euro...
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik heb echt vanalles gehad, was met brommers echt nog erger dan met AXen :lol: Ook brommers haalde ik al uit elkaar overigens, ben die technische tic kwijtgeraakt toen ik ging autorijden, maar die is inmiddels weer terug :)

De leuksten:
:arrow: Honda NSR50 gekocht met schade, omgebouwd op basis van MBX80-frame, blok, zelfgemaakte en gespoten kappen en met 110cc Malossi-cilinder, 26mm Mikuni carb en Homoet uitlaat. Top 140+ km/h, 0-100 in +/- 6 sec :lol: Helaas total loss gereden (werd aangereden, kwam van rechts) :(
:arrow: Suzuki TSX van '91, blauw/zwart, 75cc Malossi-cilinder, 24mm Mikuni carb en een Gianelli-uitlaat. Supercomfortabel, snel zat (90-95 km/h) hoog dus hard over drempels :D
:arrow: Yamaha Aerox, ook 70cc (eerder beschreven), topte 125 km/h op de teller.. Precies de goede rollen, als je bij 30-40 het gas opentrok vloog de toerenteller naar "12" en bleef daar hangen tot bijna de topsnelheid :D Helaas vrij snel al gejat :(
:arrow: Gilera Runner, 3x, 1x snelle 50cc en een pittig uitlaatje, 1x een 70cc verder grotendeels standaard (ook de uitlaat, maar wel dichtgelaste dode pijp en begrenzers eruit > 115 km/h op de teller, en erg onopvallend :)), en 1x een vrij gare met 70cc met een sportuitlaatje en verder alles gewijzigd wat er te wijzigen viel :)

Verder, niet-brommer/scooter, wel dezelfde tijd:
:arrow: Honda CR500 met een andere carburateur en getunede zuiger/cilinder.. meer vermogen dan de gemiddelde AX GT op 110 kg aan motor, en zo'n stampende 1-pitter heeft zooooo ongelofelijk veel koppel.. heerlijk :D

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Brommertjes, dat is voor mij toch al weer 15 jaar geleden...
(Certificaat, wat is dat?)

Tomosje gehad met alleen een snellere uitlaat erop.

Ben opgegroeid in het Gooi, waar toen de zundapp en hondass50 erg populair waren.
Gebeurde alleen nogal veel ongelukken mee; een ss50 vlak voor me zien verongelukken, bij school reedt iemand zijn passagier halfkreupel door iets te dicht langs een paaltje te gaan.
Sinds school eigenlijk nooit meer op een gemotoriseerde tweewieler gezeten.

Omdat ik toen een brommertje had ben ik nog wel gevraagd om kranten te bezorgen in de villawijk waar types als Joop vd Ende en de Mol wonen. 15 km voor nog geen 80 kranten tegen dubbele vergoeding, zo'n wijk.
Was wel aardig, met de brommer door het rulle grind ploeteren tussen de mercedes en de porsche door.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Heb een scooter gehad. Een Aprilia SR50 2000 Racing. Melandri Replica. Reed geweldig.

Goed ingereden, liep ruim 70 op de teller. Toen ander bochtje... 85. Yasuni Z... 110 een keer gehaald op de teller. En toen... rollenbank. Toen maar weer standaard gemaakt en verkocht.

Had er Pirelli banden onder en een sport veer. Dat scheelde wel erg veel.

Heel veel mee gereden, 14.000 km in een jaar. Toen verkocht en autorijbewijs gehaald.

Nu heb ik nog steeds een 2 wieler. Een motorfiets, Yamaha YZF-R6 uit 2004.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik wilde (en wil) niet geassocieerd worden met het scooterrijdende tuig bij mij in de buurt (sorry Chris :oops: ;)) en heb dus bewust mijn centjes niet aan een scooter of brommer uitgegeven.
Ik steek te voet of op de fiets niet over als er aankomt: een scooter, een ouwe rag-Golf of een Pools kenteken. En dat heeft een reden :twisted:

Dus sorry, ik heb allesbehalve scootersentiment.

Overigens overweeg ik inmiddels om een schakelbrommer te vinden ergens om wat gevoel te krijgen voor motorrijden. Wil als ik later groot ben ;) een motorrijbewijs halen.
Kijk uit, een Cactussssss

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

pcrodent wrote:Ik wilde (en wil) niet geassocieerd worden met het scooterrijdende tuig bij mij in de buurt (sorry Chris :oops: ;)) .


Och ik heb maar 6 maanden scooter gereden (ding rijd wel erg prettig en was zeer betrouwbaar), en in tegenstelling tot al die pubers met bleerpijpen reed ik gewoon normaal en ik ergde mij net zij hard aan dat soort kamikaze piloten als iemand anders.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Vanaf mijn 6e crosste ik al met 70cc puchjes door het weiland achter het huis....

Op mijn 16e nam ik de Derbi FDS van mijn broer over (zie foto en check het achtertandwiel :shock: ......trok als een gestoorde en reed regelmatig op 13 a 1400 toeren)
Image

Hierna kocht ik een Honda Vision met-inn, en was officieel de eerste scooterrijder van Nieuwerkerk en Zevenhuizen :shock: ........

Momenteel hebben we nog een Puch maxi classic staan waar niet op wordt gereden, een puch die mijn schoonouders 18 jaar geleden nieuw hebben gekocht voor hun dochter, in de tussentijd heeft de puch minder dan 5000 km gereden, en misschien nog wel minder dan 3000 km,........ een lekker klassiekertje dus..... baal alleen wel dat ik hem uit de schuur moet halen voor een schouwing om vervolgens lelijke grote platen er op te zetten en hem weer in de schuur te parkeren voor een paar jaar,....... zonde van het geld en jammer van die lelijke platen....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Pff ben nu bijna 29, dus das alweer 14 jaar geleden dat bij mij t gekloot begon met brommertjes. Kreeg van mn buurjongen een batavus (of een sparta, ik weet t echt niet meer) met een sachs blok. 2 versnellingen handgeschakeld. Liep een kilometertje of 40. best hard op je 15de. Toen werd ik 16 en mocht ik echt brommeren. Heb voor t dagelijks vervoer toen altij op een simpele puch maxi gereden. Helemaal standaard, alleen een bos uitlaatje eronder en een beetje met de carburateur lopen violen, en toen liep ie 60. Daarnaast heel wat sleutelprojectjes gehad. tomosjes a3, een honda mt, een mb, en toen een noviootje. Die staat nu nog steeds in de schuur. 4-takt roels!!!!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

ik heb ook nooit 'n brommer/scooter gehad, vond ik zonde van 't geld en op de fiets beviel me wel (hoefde ik ernaast weinig te sporten).

En op de middelbare school zat ik toch dagelijks een ruim uur op de fiets (hoogmade-leiden en terug).

En natuurlijk hard lachen als al die brommers en scooters werden aangehouden vlak voor school voor controle door de politie :D . Bij licht-controle van fietsers was 't dan weer iets minder pret (zowel verlichting van fiets zelf als door rood licht rijden :P ), maar nooit 'n boete gekregen daarvoor (ff afkloppen).

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Tja, voor sommige zijn mijn scooter-perikelen al bekend. Er is al eens een soortgelijk topic geweest.

Ik heb nooit zoveel met brommers gehad. Vond het maar waardeloze dingen en zag het puur als een vervoermiddel om mezelf van a naar b te verplaatsen. Ik wilde sowieso iets betrouwbaars en niet zo'n afgetrapte tweedehands scooter.

Na het behalen van mijn VBO-diploma, ben ik met mijn vader naar de dealer geweest en heb ik een splinternieuwe Aprilia SR 50 Ditech gekocht. Ideaal ding, trok sneller als die stomme dingen met een kromme pijp eronder en reed nog 1 op 45 ook!!!!!

Deze had ik na +- 5 maanden total loss en heb ik wederom een nieuwe gekocht :P Deze heb ik tot 4 maanden terug gehad, dat ding was bijna nog goedkoper als fietsen, verbruikte echt helemaal niks en liep toch vrij hard.

In het begin heb i kde varioring eruit LATEN halen en er nieuwe software in laten pompen. Daardoor liep hij in het begin 110km'h op de teller, vol over de dijk, plat erop en midden in de nacht. Dit is me tde tijd afgezakt naar +- 95 km/h op de teller, dit was best weersafhankelijk. Winters liep hij 90 en zomers 100 km/h. Een echte Italiaan dus...
Image
Freude am Fahren.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Brommers....

brommen begon voor mij vrij laat, maar wel gelijk goed.
Ging pas brommerrijden op m'n 18e om heen en weer te kunnen rijden tussen Vught en Boxtel, had een kamer in Vught en zat op de MTS Schildertechniek in Boxtel.
Autorijbewijzen waren financi?el absoluut niet haalbaar.

M'n eerste was een ouwe afgetrapte Yamaha RD50, maar die heeft me nooit laten staan ?n reed wel rond de 80km/u.
Al vrij snel daarna kocht ik een hele oude (1977) Kreidler, zo'n echte "buikschuiver", met een 70cc kop en flinke carburateur.
Ik was toen inmiddels gaan werken om m'n priv? leven te kunnen bekostigen, studiebeurzen waren ook in 1988 ontoereikend, en had een betere brommer nodig voor het vele woonwerk verkeer.
Ik reed destijds zo'n 150km per dag op dat ding. Top lag ongeveer op 110/120 km/u.
Ben er ??n keer mee gecrashed, met 80 uit een bocht gegleden om 4 uur 's nachts. Brommer ver heen, ikzelf ??n schrammetje... :?

Daarna nog een Honda SS50, jubileummodel, gehad die ik heb laten aanpassen om de voor mij noodzakelijke kruissnelheden te kunnen halen.
SS50 met aangepaste cilinderkop (rond de 70 cc dus) en 19mm carburateur met speciaal spruitstuk. Niet uitgeboord ofzo, echte onderdelen.
Ook de SS liep 110/120 maar bleek uiteindelijk niet bestand tegen al het geweld waar dat blokje aan moest voldoen. Heb die brommer weer terugverkocht aan de zaak waar hij vandaan kwam, maar zelfs daar hebben ze dat ding nooit meer in opgevoerde staat aan de gang gekregen.
De compressie was kennelijk extreem hoog ofzo, dat bleek het probleem.

Qua geluid is zo'n 4-takt honda blokje wel heel mooi hoor, veel leuker dan 2-takt omdat je het nooit hoort in het brommerverkeer.
Maar m.b.t. wegligging en gevoel van zekerheid was die Kreidler de top, dat was echt een fantastisch ding om op te rijden.

Uiteindelijk had ik geen brommer meer nodig en fietste ik weer gewoon.
Toch nog m'n rijbewijs gehaald op m'n 24ste
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 243
Joined: SatNov26, 2005 12:17:01 PM
Location: Merksplas
Contact:

Post by flipthijs »

Ik had vroeger een Jingcheng Dax :P

dingetje ging als ie wou 70 a 80 met een rijbewijs voor 49te mogen :P

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Ik scheur al sinds m'n 4e a 5e op de crossmotor.
Mijn pa had me er eentje beloofd zodra ik kon fietsen.
Toen ik kon fietsen kreeg ik er dus eentje en ging naar gouda toe om te trainen met m'n crossertje (50cc).
Toen ik jaar of 7 a 8 was, kreeg ik een 80 cc yamaha.
Daarna heb ik nog 1,5 jaar gecrossd en ben daarna gestopt.

Toen ik 16 was kreeg ik weer kriebels en haalde mijn certificaat.
Heb een yamaha aerox gehad, waar ik zeker een jaar op gereden heb.
Daarna verkocht en een puchje gekocht.
1 Maandje mee gereden en toen een honda gekocht.
In de tussentijd had me pa een honda crossmotor (500cc) en daar ging ik wel eens een rondje op rijden.
Gelukkig nooit aangehouden, maare als je normaal rijdt dan gebeurd dat ook niet vaak.

Nu heb ik een quad (660) (( die kan omvallen )) en daar scheur ik nu mee overal heen...

Groeten!
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

ik heb verschillende brommers gehad, honda mb125, mb100, mtx110, mtx-sh80, citta, gilera runner, kymco nogwat, nog wel eens een puch of tomosje en een oft andere italiaanse motor met 125cc, en de allerbeste brommer die ik heb gehad is de honda ss50, daar had ik een 85cc cilinder op met 19mm carb.

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik heb een Puch Maxi gehad. een blauwe met witte velgen.
Zelfs met 60cc en Leo Vinci uitlaat liep het ding niet harder dan 60-70km/h

maar nu heb ik gelukkig een motor. Die loopt wat harder :D

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

citro-power wrote:Ik heb een Puch Maxi gehad. een blauwe met witte velgen.
Zelfs met 60cc en Leo Vinci uitlaat liep het ding niet harder dan 60-70km/h

maar nu heb ik gelukkig een motor. Die loopt wat harder :D


Die loopt wat harder? :wink: Das niet te hopen :P
Freude am Fahren.

Post Reply