120pk uit een 1.4injectie blokje??? jaja

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

psies, toch is zo'n gte niet echt heel snel maar het ding heeft veel koppel en daardoor lijkt hij snel (je voelt dat hij echt trekt).

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

Browny wrote:Dat vind ik ook zo mooi aan die GTE van sjoerd, je hebt heel niet zo door dat ie zo snel doortrekt als je erin zit, alsof het een auto is van een paar jaar oud.


nah, hij is al weer van 1989 en ik ga denk ik over anderhalve week over de 170.000km heen :roll: iemand die een turbo gewend is, zal altijd blijven zeggen "ik mis de turbo" maar ik vind 'm zelf redelijk vlot ja, hoewel ik d'r wel redelijk aan ben gewend en af en toe 'm toch iets te traag vind :oops:
max koppel heb ik dacht ik al bij 5000 toeren ja, en veel verder moet je 'm niet willen trekken. Destijds werden die F-blokken ook in Volvo's gepriegelt

Hoeveel toeren een GTTurbo maakt weet ik niet, ik weet alleen dat daar behoorlijk wat uit te halen zijn. Persoonlijk heb ik liever wat meer meer cilinderinhoud. Vind het ook wel makkelijk om bij 120 zonder terug te schakelen zo op de 150 te zitten.

Maar zodra die rammel onder m'n kap vandaan is wil ik 'm best eens tegen die AX van je zetten kevin!
1721 cc Image

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

Drake wrote:psies, toch is zo'n gte niet echt heel snel maar het ding heeft veel koppel en daardoor lijkt hij snel (je voelt dat hij echt trekt).


jup

Alhoewel je genoeg idioten in GSI-tjes en GTI-tjes achter je laat :twisted:
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTE wrote:Alhoewel je genoeg idioten in GSI-tjes en GTI-tjes achter je laat :twisted:

Dat zeker!! Een CRX is (net als voor de AX) in de stad ook een leuke partij. Die hebben namelijk echt ALLES bovenin zitten en moeten dus continu flink roeren ;)

Tegenover mijn GT zal je echter voorlopig niet gaan lukken, die is nl. begin volgende week ergens weg. En de Sport... tsja, dat is gewoon vragen om een vernedering. Heb net zoveel vermogen als jij in dat ding, alleen dan op 680 kg ipv 880 :)

GTI Alkmaar
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: TueApr05, 2005 10:41:10 PM
Location: Alkmaar

Post by GTI Alkmaar »

Sander wrote:AX 1.4 turbo's zijn traag :wink:



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: .. Ja jongen daar heb je helemaal gelijk ik.. :lol: :lol: :lol: De AX staat nu in de stalling en rijd nu effe niet maar als hij straks weer in elkaar zit dan zullen wij elkaar nog wel een tegen komen op de randweg van Alkmaar :lol: :lol: :lol: :lol: Daar heb ik nu al zin in.. :lol: :lol: :lol:
AX Turbo
Tssssss Tssssss Tsssss

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik ook. Moet ik eerst even mn toeter repareren dan kan ik aangeven wanneer je aan de kant moet gaan :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:Ik ook. Moet ik eerst even mn toeter repareren dan kan ik aangeven wanneer je aan de kant moet gaan :wink:


dan denktie dat zn turbo afblaast :P
Image

AXVTTurbo
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 1
Joined: WedJul05, 2006 12:50:04 AM

Post by AXVTTurbo »

kakanox wrote:tenzij deze gozer z'n turbo eraf heeft gehaald (zie 'm niet zitten iig, en kan ook geen leidingen bespeuren, en vraag me af hoe ie dat dan wil doen met die open toeters) kan het, maar da's wel raar met zo'n lage compressie...

Image


Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.

Groeten een vrouwelijke Turbo rijdster

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Nog ff over die nokkenas.. het werkt niet helemaal zoals je denkt :wink:
Heb even wat uitleg voor je opgezocht,
http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/95298/

Hier het belangrijkste
Let?s look at a cam with an intake lobe centerline of 106 degrees after top dead center (ATDC) and an exhaust lobe with a 118-degree centerline before top dead center (BTDC). Adding the two values together and dividing by two equals 112 degrees. This is the lobe separation angle. While this number is useful, it doesn?t tell us much about the actual overlap between the intake and exhaust lobes. In order to calculate the actual overlap in crankshaft degrees, we need >> the intake opening (IO) and exhaust closing (EC) points. The SAE spec for advertised duration is 0.006 inch. Keep in mind that all cam companies do not use this spec. Let?s take a hydraulic-roller cam with an advertised duration of 276/282 degrees. The IO is 32 degrees BTDC and the EC is 27 degrees ATDC. Add these two values and we come up with 59 degrees of valve overlap.

Now let?s take a second, longer-duration cam with advertised duration figures of 294/300 degrees with an IO of 41 degrees BTDC and an EC of 36 degrees ATDC. We did the math and came up with a much larger figure of 77 degrees even though the lobe separation angle remains at 110 degrees.

Nouja, lees het linkje maar ff door :)
Altijd meer PK's dan jou!

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

AXVTTurbo wrote:Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.

Groeten een vrouwelijke Turbo rijdster


oh oh oh wat ben jij een vriendelijk figuur
1721 cc Image

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Een cyclus bij een 4-takt verbrandingsmotor is 720 graden en daar zijn nokkenassen ook naar geslepen. Een nokkenas loopt ook de helft zo snel rond als de krukas en dan is 300 graden niet bijna rond hoor :?
Wie is er nou een "knooiert" haha
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

AXVTTurbo wrote:Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.


Wat lees ik nou dan? Leer eerst eens Nederlands en kom me niet de les lezen over motorentechniek als je zelf je info niet op orde hebt.

En ga alsjeblieft terug naar je Golf Tuning Forum ofzo.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

lijkt mij toch ook dat je met een turbo altijd iets bij de inlaat te zoeken hebt vd motor. Het hele principe is erop gebaseerd om meer lucht in de motor te krijgen, en voor zover mij bekend kan dat alleen via de inlaat :lol: Intercooler of niet maakt niet uit, die is er alleen maar om de aangevoerde lucht te verkoelen, zodat er nog meer zuurstof de motor in kan. Een intercooler an sich heeft dus niets met de inlaat te maken.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Klopt Icebyte, maar om m'n vraag eens te herformuleren:

Een turbo op throttlebodies kan in principe wel, maar hoeveel zin heeft het? Spint de turbo sneller op omdat ie minder bottleneck heeft? Of kan die z'n druk ook wel kwijt door dat ?ne kanaaltje en schiet je er dus eigenlijk geen fuck mee op?

Over carburateurs ga ik het niet eens hebben, verouderde rommel :twisted:

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Het principe van tuning aan het inlaattraject zoals dat bij normaal aanzuigende motoren gebeurt geldt net zo goed voor turbomotoren. Dus throttlebodies geven zeker een verbetering.
Op onze aardkloot heerst op nederlands niveau een druk van ongeveer 1 bar boven vacuum. Als je daar met behulp van een turbo 2 bar boven vaccuum van maakt gelden nog steeds dezelfde tuning principes :wink:
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ok... tijd voor een experiment :twisted:

Nee geintje. Of ja, misschien ooit :D

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

kakanox wrote:
AXVTTurbo wrote:Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.


Wat lees ik nou dan? Leer eerst eens Nederlands en kom me niet de les lezen over motorentechniek als je zelf je info niet op orde hebt.

En ga alsjeblieft terug naar je Golf Tuning Forum ofzo.


Toch fijn om door zo'n muts de les gelezen te worden :roll:
Nog leuker dat ze speciaal voor deze reactie geregistreerd heeft.

1 message op het forum en dan gelijk zo ??n.

Trouwens Kevin, het wordt toch tijd dat jij eens een nokkenas in je handen krijgt 8)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Die van jou? :twisted:

Moet zeggen dat nokkenasjes idd bijna nooit echt in mijn hand liggen idd. Meestal zitten er handschoenen tussen :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

kakanox wrote:Die van jou? :twisted:

Moet zeggen dat nokkenasjes idd bijna nooit echt in mijn hand liggen idd. Meestal zitten er handschoenen tussen :lol:


Het is dan ook vaak een scherpere nokkenas 8)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hahaha, die van jou niet :P

Post Reply