120pk uit een 1.4injectie blokje??? jaja
Moderators: Rock's, webmasters
Browny wrote:Dat vind ik ook zo mooi aan die GTE van sjoerd, je hebt heel niet zo door dat ie zo snel doortrekt als je erin zit, alsof het een auto is van een paar jaar oud.
nah, hij is al weer van 1989 en ik ga denk ik over anderhalve week over de 170.000km heen iemand die een turbo gewend is, zal altijd blijven zeggen "ik mis de turbo" maar ik vind 'm zelf redelijk vlot ja, hoewel ik d'r wel redelijk aan ben gewend en af en toe 'm toch iets te traag vind
max koppel heb ik dacht ik al bij 5000 toeren ja, en veel verder moet je 'm niet willen trekken. Destijds werden die F-blokken ook in Volvo's gepriegelt
Hoeveel toeren een GTTurbo maakt weet ik niet, ik weet alleen dat daar behoorlijk wat uit te halen zijn. Persoonlijk heb ik liever wat meer meer cilinderinhoud. Vind het ook wel makkelijk om bij 120 zonder terug te schakelen zo op de 150 te zitten.
Maar zodra die rammel onder m'n kap vandaan is wil ik 'm best eens tegen die AX van je zetten kevin!
1721 cc
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
GTE wrote:Alhoewel je genoeg idioten in GSI-tjes en GTI-tjes achter je laat
Dat zeker!! Een CRX is (net als voor de AX) in de stad ook een leuke partij. Die hebben namelijk echt ALLES bovenin zitten en moeten dus continu flink roeren
Tegenover mijn GT zal je echter voorlopig niet gaan lukken, die is nl. begin volgende week ergens weg. En de Sport... tsja, dat is gewoon vragen om een vernedering. Heb net zoveel vermogen als jij in dat ding, alleen dan op 680 kg ipv 880
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: TueApr05, 2005 10:41:10 PM
- Location: Alkmaar
Sander wrote:AX 1.4 turbo's zijn traag
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA .. Ja jongen daar heb je helemaal gelijk ik.. De AX staat nu in de stalling en rijd nu effe niet maar als hij straks weer in elkaar zit dan zullen wij elkaar nog wel een tegen komen op de randweg van Alkmaar Daar heb ik nu al zin in..
AX Turbo
Tssssss Tssssss Tsssss
Tssssss Tssssss Tsssss
kakanox wrote:tenzij deze gozer z'n turbo eraf heeft gehaald (zie 'm niet zitten iig, en kan ook geen leidingen bespeuren, en vraag me af hoe ie dat dan wil doen met die open toeters) kan het, maar da's wel raar met zo'n lage compressie...
Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.
Groeten een vrouwelijke Turbo rijdster
Nog ff over die nokkenas.. het werkt niet helemaal zoals je denkt
Heb even wat uitleg voor je opgezocht,
http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/95298/
Hier het belangrijkste
Nouja, lees het linkje maar ff door
Heb even wat uitleg voor je opgezocht,
http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/95298/
Hier het belangrijkste
Let?s look at a cam with an intake lobe centerline of 106 degrees after top dead center (ATDC) and an exhaust lobe with a 118-degree centerline before top dead center (BTDC). Adding the two values together and dividing by two equals 112 degrees. This is the lobe separation angle. While this number is useful, it doesn?t tell us much about the actual overlap between the intake and exhaust lobes. In order to calculate the actual overlap in crankshaft degrees, we need >> the intake opening (IO) and exhaust closing (EC) points. The SAE spec for advertised duration is 0.006 inch. Keep in mind that all cam companies do not use this spec. Let?s take a hydraulic-roller cam with an advertised duration of 276/282 degrees. The IO is 32 degrees BTDC and the EC is 27 degrees ATDC. Add these two values and we come up with 59 degrees of valve overlap.
Now let?s take a second, longer-duration cam with advertised duration figures of 294/300 degrees with an IO of 41 degrees BTDC and an EC of 36 degrees ATDC. We did the math and came up with a much larger figure of 77 degrees even though the lobe separation angle remains at 110 degrees.
Nouja, lees het linkje maar ff door
Altijd meer PK's dan jou!
AXVTTurbo wrote:Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.
Groeten een vrouwelijke Turbo rijdster
oh oh oh wat ben jij een vriendelijk figuur
1721 cc
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Een cyclus bij een 4-takt verbrandingsmotor is 720 graden en daar zijn nokkenassen ook naar geslepen. Een nokkenas loopt ook de helft zo snel rond als de krukas en dan is 300 graden niet bijna rond hoor
Wie is er nou een "knooiert" haha
Wie is er nou een "knooiert" haha
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
AXVTTurbo wrote:Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.
Wat lees ik nou dan? Leer eerst eens Nederlands en kom me niet de les lezen over motorentechniek als je zelf je info niet op orde hebt.
En ga alsjeblieft terug naar je Golf Tuning Forum ofzo.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
lijkt mij toch ook dat je met een turbo altijd iets bij de inlaat te zoeken hebt vd motor. Het hele principe is erop gebaseerd om meer lucht in de motor te krijgen, en voor zover mij bekend kan dat alleen via de inlaat Intercooler of niet maakt niet uit, die is er alleen maar om de aangevoerde lucht te verkoelen, zodat er nog meer zuurstof de motor in kan. Een intercooler an sich heeft dus niets met de inlaat te maken.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Klopt Icebyte, maar om m'n vraag eens te herformuleren:
Een turbo op throttlebodies kan in principe wel, maar hoeveel zin heeft het? Spint de turbo sneller op omdat ie minder bottleneck heeft? Of kan die z'n druk ook wel kwijt door dat ?ne kanaaltje en schiet je er dus eigenlijk geen fuck mee op?
Over carburateurs ga ik het niet eens hebben, verouderde rommel
Een turbo op throttlebodies kan in principe wel, maar hoeveel zin heeft het? Spint de turbo sneller op omdat ie minder bottleneck heeft? Of kan die z'n druk ook wel kwijt door dat ?ne kanaaltje en schiet je er dus eigenlijk geen fuck mee op?
Over carburateurs ga ik het niet eens hebben, verouderde rommel
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Het principe van tuning aan het inlaattraject zoals dat bij normaal aanzuigende motoren gebeurt geldt net zo goed voor turbomotoren. Dus throttlebodies geven zeker een verbetering.
Op onze aardkloot heerst op nederlands niveau een druk van ongeveer 1 bar boven vacuum. Als je daar met behulp van een turbo 2 bar boven vaccuum van maakt gelden nog steeds dezelfde tuning principes
Op onze aardkloot heerst op nederlands niveau een druk van ongeveer 1 bar boven vacuum. Als je daar met behulp van een turbo 2 bar boven vaccuum van maakt gelden nog steeds dezelfde tuning principes
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:AXVTTurbo wrote:Sommige mensen zijn echt dom tuurlijk kan je een turbo op een carborateur motor plaatsen ook icm throttlebodies, als jij geen intercooler plaatst heb jij niks te zoeken bij je inlaat. en Kevin je bent nog dommer dan ik dacht een scherpe nokkenas? als je een 300 graden nokkenas hebt betekent dus dat ie bijna rond is, wat betekent dat? dat je kleppen langer open blijven, dus je nokkenas is stomper en niet scherper, blijkt wel weer dat je nog nooit een nokkenas in je handen hebt gehad.... oftewel een knooiert.
Wat lees ik nou dan? Leer eerst eens Nederlands en kom me niet de les lezen over motorentechniek als je zelf je info niet op orde hebt.
En ga alsjeblieft terug naar je Golf Tuning Forum ofzo.
Toch fijn om door zo'n muts de les gelezen te worden
Nog leuker dat ze speciaal voor deze reactie geregistreerd heeft.
1 message op het forum en dan gelijk zo ??n.
Trouwens Kevin, het wordt toch tijd dat jij eens een nokkenas in je handen krijgt
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM