120pk uit een 1.4injectie blokje??? jaja

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

AX 1.4 turbo's zijn traag :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nee joh.. hij kreeg het vermogen niet op de weg! hij vergat namelijk gas te geven..
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik heb tot nu tot nog maar 1 ax turbo werkend gezien hier, en hij had problemen met de koeling als ik me niet vergis!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Joris wrote:Ik heb tot nu tot nog maar 1 AX turbo werkend gezien hier, en hij had problemen met de koeling als ik me niet vergis!


ik al een stuk of 3 :)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

kakanox wrote:
Joris wrote:Ik heb tot nu tot nog maar 1 AX turbo werkend gezien hier, en hij had problemen met de koeling als ik me niet vergis!


ik al een stuk of 3 :)


je snapt t wel!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klopt :) maar het is in principe prima te doen, daar komt 't op neer..

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

heye, misschien een stomme vraag, turbo met webers, is da mogelijk ?
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik vraag me ook al een tijdje af of dat goed gaat. turbo met meerdere throttlebodies, dan... ;) lijkt mij dat het een ingewikkeld buizensysteem wordt :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

tenzij deze gozer z'n turbo eraf heeft gehaald (zie 'm niet zitten iig, en kan ook geen leidingen bespeuren, en vraag me af hoe ie dat dan wil doen met die open toeters) kan het, maar da's wel raar met zo'n lage compressie...

Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Cosworth maakt ook turbo loze motoren voor die Donkervoort achtige dingen ;)
Om een carb met een turbo te laten lopen, moet je toch het een en ander aanpassen aan de vlotters e.d. en ik vraag me af hoe dat zal gaan met je venturi. Die zijn niet ontworpen voor drukvulling ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

^^ Volgens mij is dat gewoon zo'n standaard 2 liter Ford motor met een ander kleppendekseltje ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

TwoTone wrote:^^ Volgens mij is dat gewoon zo'n standaard 2 liter Ford motor met een ander kleppendekseltje ;)


nu je het zegt, grote kans idd :) was ff vergeten dat ze idd ook gewone 2.0 16V's maken..

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

Marc01 wrote:*Denkt met weemoed terug aan die hele snelle tijd in zijn R5 GTT*

Image


ph1, netjes!

kakanox wrote:Die zijn wel rap idd. Leuk feitje: Een AX met 1.4 turbo is sneller ;)


Jij altijd met je AXjes zijn sneller :twisted:
ik kan mij een GTE (langzamer dan GTT) herinneren vandeweek op de snelweg, beide met flink wat onderdelen aan boort, ?n leeggewicht van m'n auto is 880kg en een AX die langzaam in m'n binnenspiegel kleiner werd :roll:

:laughing3:


:wink:
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Die niet heel snel kleiner werd in je spiegel, en ik was wel degelijk zwaarder geladen dan jij :D

Zoals ik al zei: Rematch komt nog wel. Dan wel met de GT van Ellen, want tegen een Sport kan je dan dus sowieso niet op ;)

Btw, ik had eigenlijk wel eerder reactie van je verwacht :lol:

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

ik ben d'r ook niet altijd

Okay, jij had meer onderdelen aan boord, maar onderschat de gereedschapskist, glaswerk, bumper en m'n eigen rommel EN zwaardere auto niet
en je hebt dat vage geratel gehoord bij hoge toeren... trap 'm dus niet volledig meer op z'n staart voordat ik dat heb opgelost. Ik vermoed iets los bij de distr. riem, spanrol die niet jofel zit ofzo.
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

GTE wrote:ik ben d'r ook niet altijd

Okay, jij had meer onderdelen aan boord, maar onderschat de gereedschapskist, glaswerk, bumper en m'n eigen rommel EN zwaardere auto niet
en je hebt dat vage geratel gehoord bij hoge toeren... trap 'm dus niet volledig meer op z'n staart voordat ik dat heb opgelost. Ik vermoed iets los bij de distr. riem, spanrol die niet jofel zit ofzo.


gare blokken gaan altijd harder lopen :twisted: :lol:

Glaswerk weegt trouwens geen drol man.. :) En ik trok 'm in 2 ook nog niet volop door, moet eerlijk bekennen dat ik verwacht had dat bij 5500 schakelen genoeg zou zijn om je bij te houden :roll: In 3 zat ik wel op 6000, heb ik dus nog 500 toeren over, maar dat doe ik niet graag... tenzij ik de auto van ellen bij me heb :lol:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb bij sjoerd in de GTE gezeten en zelf aardig wat keertjes doorgetrokken in een GT injectie. Die GTE is echt snel!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Browny wrote:Ik heb bij sjoerd in de GTE gezeten en zelf aardig wat keertjes doorgetrokken in een GT injectie. Die GTE is echt snel!


Klopt, voelt trager dan ik dacht. Denk dat 't er echt om spant als we allebei helemaal leeg zijn. We merken het binnenkort :)
Alleen niet op de Zuilense Ring, tegen de 170 is niet helemaal verantwoord daar :P

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Dat vind ik ook zo mooi aan die GTE van sjoerd, je hebt heel niet zo door dat ie zo snel doortrekt als je erin zit, alsof het een auto is van een paar jaar oud.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Browny wrote:Dat vind ik ook zo mooi aan die GTE van sjoerd, je hebt heel niet zo door dat ie zo snel doortrekt als je erin zit, alsof het een auto is van een paar jaar oud.


Komt omdat ie wat zwaarder, groter, beter geisoleerd is.
Ook zijn de Renault F-motoren (en eigenlijk Renault-blokken in het algemeen) allemaal koppelblokkies: Bij 5500 toeren is 't geloof ik op bij Sjoerd.

De GT'tjes trekken tot 6500 r/min.
Dit zie je ook bij de allersnelste uitvoeringen van beide merken: De Citroen AX Sport/GTI en de BX GTI/16V, het zijn allemaal behoorlijk toerenmachines met hoge prestaties.
Daar stelt Renault de 5 GT Turbo en de 21 Turbo tegenover. Veel koppel, dikke turbocompressor en niet zo hoge toerentallen.

Zo'n vijfje GTT blaast en sist dus en is redelijk stil (een turbocompressor dempt ook nog eens nl.), terwijl een AX SPORT het compleet uitschreeuwt van plezier, zolang ie maar boven de 5000 r/min gehouden wordt :)

Kwestie van andere doelgroep denk ik?

Post Reply