nog een hobby er bij!!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Armando
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 151
Joined: SunFeb06, 2005 7:00:01 PM
Location: lelystad
Contact:

nog een hobby er bij!!

Post by Armando »

Ik heb nog een hobby er bij..
Heb een gilera citta gekocht (brommer)
Hij licht volledig maar dan ook echt volledig uit elkaar..
Elkeboutje wat los kan licht los.

Ik heb half jaar terug ook brommer gekocht een tomos voor mijn vriendin hier moest nog wat aan gedaan worden (uitlaat en tandwiel en zo) dit vond ik zo leuk werk dat ik voor weinig een citta heb kunnen kopen..

Deze ga ik ook volledig opknappen en spuiten en dan ff rijden en weer verkopen met winst denk ik (als ik het zelf niet te leuk en goedkoop vind om hem te houden. Dit is wel een maanden project want zo veel tijd heb ik niet maar ik hou jullie wel op de hoogte.

Het is de bedoeling dat hij UNIEK word. croom uitlaat en brommer gif groen en zo.. echt een BLIKVANGER. Hoop ik

Laat even weten wat jullie van dit soort dingen vinden weet ik ook of ik jullie op de hoogt moet houden!

Groeten Armando
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

grappig... ik heb ook 2 jaar rond gereden op een citta.. en 20.000 km afgelegd hehe

ook veel aangesleuteld, ik kan ze bijna dromen..

Image

ik heb hem nog steeds.. maar de laatste 2 jaar bijna nooit meer op gereden... :evil:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Armando
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 151
Joined: SunFeb06, 2005 7:00:01 PM
Location: lelystad
Contact:

Post by Armando »

das mooi als ik dus vragen heb kom ik wel bij jou:P:P

grzz
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Kheb nog een honda novio staan die ik moet gaan restaureren.
4-takt damesbrommertje uit 1974.. Ding is ouder dan ikzelf hahah!!
Image
Zo moet ie ongeveer worden als ie klaar is :D
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik heb zelf nog een suzuki zr50 staan

momenteel licht deze al meer dan 3 jaar uit elkaar, frame en wat dingen zijn al klaar maar het schiet niet echt op.

moet uiteindelijk dit worden:

Image

Image

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Whaha dies bijna net zo lelijk als mijn "noof" whaha :lol: Kunnen we niet een "wie heeft de lelijkste brommer" topic openen?? :D :) :lol:
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

och ik vind hem wel mooi :oops: op een foute manier :lol: , leuker is dat het blok niet echt standaard blijft, scooterkiller :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik vermoed dat hij het over de cita had :P

overiges had een vriend op de middelbaar een scooter die super snel optrok.. ding had een top van 60, maar daar trok hij echt als een maloot naartoe, gas open was top zeg maar..

gelukkig had ik geen brommer/scooter.. ik had een mountainbike en een racefiets..
Image

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Sorry had t echt over de suzuki.. :oops: Maar he, mijn novio is de lelijkste, en juist daarom zo leuk. Ook bijna niet op te voeren, want voor zover ik weet zijn er geen andere cilinders of zuigers voor te krijgen, en t blok is vrij teer (wel betrouwbaar, maar je moet er niet teveel mee klooien, want dan vindt ie t niet meer leuk) Dus tis gewoon een ouwe trage bak. (maar wel met een supervette sound) Citta's is nooit mijn cup of tea geweest, maar op de mts wel klasgenoten gehad die bizarre dingen deden met die blokjes. (Een had een vespa ciao met een variabele poelie, en nog wat andere dingetjes waardoor die bizar snel naar zn top vloog) Niet mijn ding, maar wel mooi om te zien dat mensen zich ergens op kunnen storten. Of dat nou een citta, een novio, een ax of een fiets is, dat maakt wat mij betreft niks uit! (Zolang je maar niet met volkswagens of opels aan de gang gaat :evil: :twisted: )
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

blueduck wrote:(Zolang je maar niet met volkswagens of opels aan de gang gaat :evil: :twisted: )


zelf zal ik dat idd ook niet snel doen.. maarrr ongeacht het merk of type vind ik dat je altijd respect moet hebben voor het vakmansschap dat soms in de hobby gelegt wordt.. vrienden van mij zijn bezig met een astra met +-700pk.. tsja, dan kan het wel een roestbak zijn, maar voor dat soort dingen kan ik alleen maar respect hebben.. :P

maar ik weet dat we verrrr oftopic zijn.. :P
Image

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Volgens mij heb je wel eens gelinkt naar die site van die opel! Ik moet idd toegeven dat er uitzonderingen op de regel bestaan! :oops: En idd offtopic, maar wel gezellig hahaha!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Leuk speelgoed, die brommertjes! :D

ik heb me kostelijk vermaakt met een enkele Vespa Ciao, Puch Maxi, verder Suzuki TSX'en, Honda MT/MTX/MB/NSR (zelfs met 110cc Malossi cilinder, 26mm carb en Homoet uitlaat :lol:) en een Yamaha TZ50 (eigenlijk een fabrieksracer, zou je nu dus nooit op kenteken krijgen.. mits goed afgesteld kunnen ze 160 km/h uit 50cc peuren, ik kwam niet verder dan 140 op de teller en 125 op die van een Kadett GSI).

Image
Image
Image
Image

Later verruild voor scooter (Yamaha Aerox met 70cc, helaas van me gejat op klaarlichte dag, en 2x Gilera Runner, 1x ook met 70cc), en daarna nog een crossmotor erbij: De enige echte, een Honda CR500, dat gaat h??????rd! 8)

Image
Image

Uiteindelijk heb ik een Suzuki RG500 Gamma helemaal opgeknapt, prachtmotor, maar met zoveel pk's dat het grensde aan zelfmoord om ermee te gaan rijden, en aangezien ik toch een licht rijbewijs kreeg zou ik niet verzekerd zijn, dus weer verkocht.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Tja, kom ik aan met mijn TREKKER :P

Of niet? Joost?
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

idd :lol:


snap er nix van :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ok, fotootje zegt genoeg:

Image

Begrenzertje eruit en comfortabel 95 km/h zoefen.... Lang leve het digitale injectie-systeem. Game-boy eraan en brandstof-toevoer opvoeren :wink:
Freude am Fahren.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Even een kleine greep uit mijn verleden (heb nog wel meer bereden maar die laat ik even achter wege!):

Image

Image

Image

Nick
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonFeb13, 2006 3:09:39 PM
Location: Montfort

Post by Nick »

master-arnie wrote:Ok, fotootje zegt genoeg:

Image

Begrenzertje eruit en comfortabel 95 km/h zoefen.... Lang leve het digitale injectie-systeem. Game-boy eraan en brandstof-toevoer opvoeren :wink:


95 km/h lijkt me erg sterk voor een Ditechje, hooguit 80/85 of t moet wel met eens Yasuni R zijn

Image

Dit is mijn Aerox R, origineel maar morgen wordt de prop eruit gelast :lol:
20-08-2007 wordt geschiedenis geschreven :lol:
Voer voor je hoedenplank, tast toe proef die woofer...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

95 op de teller welke enorm afwijkt.

genoeg scooters eruit gereden die op de teller zogenaamd 100 gingen

terwijl mijn honda mb5 hooguit 80 ging.

enige scooter die ik gehad hebt met een redelijk kloppende teller (tot 80 km/h) was de peugeot speedfight.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Ik heb naast een maat van me met een SR Ditech Troy Corser uitvoering zonder prop, begrenzing en m?t multivar op mijn Aprilia RS 50 gereden en we kwamen op een behoorlijk verschil. 85 km/h op de ditech teller stond gelijk aan 69 op mijn Aprilia RS teller :o

Teller wijkt aardig af dus!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bijna al die scooter- en brommertellers wijken toch af man...

mijn Gilera gaf ook 105 op de teller met alle proppen eruit.. was ik ff blij...
bleek helaas niet meer dan 86 echte kilometers per uur te zijn :S
Met 70cc eronder liep ie wel ?cht 100 km/h.

Enigen die bij mij redelijk nauwkeurig waren waren idd de schakelbrommers m.u.v. de Honda MT/MB-serie, de Aerox gooide 125 op de klok maar liep niet harder dan de Gilera met 70cc...

Suzuki TSX klopte precies, leek gewoon geijkt te zijn. Eerst baalde ik omdat ie met veel vijlen, een speciale lichte zuiger en zeldzame Malossi-cilinder en 24mm carb zoop als een ketter en maar net 105 km/h op de klok wist te toveren, waar de MT'tjes 100 km/h haalden met imitatie 70cc/16mm carb en een of andere aftandse open pot.. Daarmee heb ik dus uiteindelijk heel wat fabeltjes onderuit gehaald :D Die 100 van zo'n Honda MT bleek bij nader inzien toch maar 85-90 km/h te zijn :lol:

Btw... ook ooit een wedje gelegd met een gozer op school die beweerde dat een Aprilia SR met 80cc harder trok dan wat dan ook... inclusief mijn crossmotor (500cc tweetakt...) :lol:

Grootheidswaan :lol: Was een leuke sprint.

Post Reply