Dit zet je wel weer even aan het denken..

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Dit zet je wel weer even aan het denken..

Post by TTF »

Pff.. ik ben net weer thuis.. lang verhaal maar ik moet het toch even van me afschrijven ofzo ..

vanavond waren we aan het racen op het industrie terein met mini bikes enzo dikke lol allemaal.

toen het wat donker begon te worden hoorden we sirenes ( politie/brandweer kazerne zat er vlak bij ) dus wij snel benauwd van shitt politie.. want tja op de openbare weg met een minibike mag dus niet...

maar goed nog geen 10 seconden later belde in eens de moeder van 1 van mijn beste vrienden (jonge met de rode a corsa) op .. zijn vader had een ongeluk gehad voor huis er was een auto met 100 vol in de a stijl/deur gereden.. en hij zat bekneld in de auto.. ! dit is gebeurd bij het wegrijden van de oprit.. de auto is zo;n 90 meter gelanceerd vanaf de oprit de weg op..

dus wij zo snel mogelijk er heen.. de weg was afgezet overal politie enz enz.. eenmaal aangekomen stond de auto overdwars op de weg ( gelukkig een volvo 460 type 2, 4 weken geleden reden ze nog in een opel cabrio maar die ging stuk ) de andere auto was trouwens van het type vw corrado.. :twisted: bestuurder reed ook nog eens te hard..

nou die auto was ongeveer een meter smaller geworden, er zat 20 cm tussen de versnellingspook en de dorpel...zwaar bekneld dus.. ( voor de liefhebbers, hart van nl sbs6 was er ook.. dus grote kans dat het daar op komt.. )

de brandweer is ongeveer 2 uur bezig geweest met het knippen. dak er af enz enz.. na een uur hoorden we pas hoe het ging met zijn vader, hij was buitenlevensgevaar maar zat vast met zijn benen.. later hoorde we dat hij er slechts af is gekomen met een beenbreuk en een hoofdwond en onderkoelingsverschijnselen.. errrggg veel gelukk.. dus ! misschien post ik later nog wel eens fotos van de volvo...

de andere bestuurder, is afgevoerd met een hoofdwond die had namelijk geen gordel om..

nou geloof me als je zo iets ziet, je schrikt je dood, en je gaat eens aan het denken... al met al is het redelijk goed afgelopen.. maar toch.. je word er niet vrolijk van !

wat als jij daar zat met je axje, en aan al die keren dat je eens te hard rijd enz enz.. hoe stevig is een ax eigenlijks enz enz.. op dat soort moment word ik nou niet zo vrolijk dat ik in een ax rijd... mocht het ooit eens mis gaan... toch maar eens sparen voor een veilige auto denk ik dan.. audi a4, volvo 850.. enz...

zo frustraties van je afschrijven werkt toch wel .. :oops: voor zo ver mijn verhaal...

Grtz. Stefan
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Heel frustrerend, en vervelend dat dit soort dingen blijven gebeuren.

Je kan er idd veel aan doen door een zware, veilige auto te kopen... maar wat gebeurt er als degene die je aanrijdt dat ook doet?

Al met al denk ik dat we gewoon voorzichtig moeten blijven, hoe roekeloos we soms ook zijn...

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Van een AX blijft niet veel over na een echte klap. Gelukkig is er in al die tijd dat ik bij de club ben nooit echt wat erg gebeurd onder de leden.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

bah sterkte ttf ook met hetgene wat je gezien hebt!
en Erik ik denk dat je gelijk hebt.
al kan ik nog wel enkele " kleine" incidentjes noemen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Corrado grrrrr, meeste zullen het verhaal van de auto van me broertje wel weten :lol:.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

http://www.112opsterland.nl/nieuw/?nav=home&action=read&cat=1&allie=313&PHPSESSID=8ba5dfee5d51f050b4007864c96e0a4f

link toegevoegd....

gelukkig gaat het met de bestuurder wel weer redelijk goed... dankzij een volvo, en werkschoenen... heeft ie het overleefd....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Zoiets zet je inderdaad wel ff aan het denken.

Vooral tijdens de gladheid voelde ik me toendertijd v??l veiliger in mn Volvo 340 (die ik vorig jaar een paar maanden had) dan in een AX.

En fijn om te horen dat het met de bestuurder weer redelijk goed gaat.

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

ik wil niet lullig over komen , maar in princiepe maakt het niet uit wat voor auto dat je rijd .het is maar net hoe hij hem raakt . ik heb zelf met mijn ex een heel ernstig auto ongeluk gehad . met een opel vectra . hij is nog steeds zwaar gehandicapt . dus het wilt niks zeggen .
ik zal jullie foto's van het ongeval besparen . of jullie willen ze echt zien dan kan ik ze wel posten .

ik ben blij dat zijn vader er toch nog goed vanaf is gekomen . het zet je hele leven op z'n kop .
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Wat een verhaal!! Dat zet je inderdaad even aan het denken. Gelukkig vallen de verwondingen in verhouding tot de snelheid erg mee en is er niemand in levensgevaar. maar toch, veel sterkte.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ben ik het niet helemaal mee eens. Een AX heeft in de deuren geen enkele vorm van veiligheid constructies. De deuren zijn gewoon hol.

Bij bijna elke andere auto zitten hier dwarsbalken in. Hierdoor wordt de auto wel zwaarder. Maar kan ie een veel grotere klapper van de zijkant hebben. Van de voorkant zul je nog wel een een klap kunnen maken met een AX. Maar ik moet er echt niet aan denken als er een auto de zijkant inrijdt. Geloof me... Die rijd er dwars doorheen.

Het enige voordeel wat je dan met een AX hebt is dat ie een stuk lichter is. Hij wordt makkelijker weggeschoven. Wat weer als nadeel heeft dat je nek een grotere klap zal maken.

In een dikke volvo ben je echt wel in iedere situatie beter af.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Mark wrote:In een dikke volvo ben je echt wel in iedere situatie beter af.


In elke volvo ben je echt wel in iedere situatie beter af. ;)
Kijk uit, een Cactussssss

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

En toch denk ik, juist daardat ik in een klein koekblikkie rondrij, dat ik over het algemeen minder kans maak op een ongeluk. Dit soort situaties zijn helaas natuurlijk nooit te voorkomen, maar ik rij in mn ax een heel stuk defensiever dan in de 323f van mn vriendin. Ook de snelheidsbeleving is heel anders. Als ik in mn ax 120 ga op de snelweg, ben ik al echt geconcentreerd aan het sturen, terwijl ik in die 323 met 120 echt niet het gevoel heb dat ik hard ga. Dus aan de ene kant ben ik het met iedereen eens dat een grote dikke pc hoofttractor veiliger is dan een ax, maar je hebt pas iets aan die veiligheid als je je netjes gedraagt in het verkeer, en je je bewust bent van de dingen die allemaal fout kunnen gaan. Daarom ben ik ervoor om net als bij motorfietsers, de beginnende bestuurders allemaal in een daihatsu cuore te laten rijden, of een panda of een ander gebakje met minder dan 1000cc. En daarbij bij het examen een aantal confronterende filmpjes te laten zien met wat er met je kan gebeuren als je als een idioot gaat scheuren op plekken waar dat niet kan. Ik ga mezelf vooral niet heilig verklaren want ook ik rij regelmatig te hard, maar ik doe het wel op de plekken waar dat kan. (bij voorkeur op zondagochtend op de a28 tussen soesterberg en amersfoort :wink: ) Maar goed, zoals met de vectra van een van de bovenstaande posts te zien is, kan je zelfs daarmee de mist in gaan.....
Sterkte met het herstel!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Nick
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonFeb13, 2006 3:09:39 PM
Location: Montfort

Post by Nick »

Je blijft toch altijd dat risico houden, of je nu een zware bak hebt of niet, de kans op een (dodelijk) ongeluk bestaat der altijd, daarom voorzichtig rijden en op je hoede zijn. Voor zover ik weet gaat dat in een ax goed :)
Maar beginnende rijders in een panda of cuore te laten rijden dat gaat toch wel erg ver :P Dat kan je ook trauma's opleveren :shock:
20-08-2007 wordt geschiedenis geschreven :lol:
Voer voor je hoedenplank, tast toe proef die woofer...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

voor meer zekerheid kun je een kooi installeren.

en airbag laten monteren(zal wel zeer duur zijn.)

of draag een helm:

Image


maar een ongeluk krijgen is nooit fijn, dat iedereen die er gewond door raakt maar snel beter word en geneest, en dat de schuldige snel gepast gestraft word.


grtz.

DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Een ongeluk heb je dus echt niet zelf in de hand, en in dit geval is zelfs een leopard II niet afdoende gok ik...
http://www.metacafe.com/watch/91098/dra ... drive_cam/
( NIET KIJKEN ALS JE ER NIET TEGEN KAN! KAN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN, EN DAS GEEN GEINTJE!!!!!!!!!!!!!)
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

om de spanning beetje te breken:
die corado is wel een stuk mooier geworden..


en weer serieus: echt ruk dit Stefan.. gelukkig gaat het goed met m.. maar idd, dit zet je altijd zwaar aan het denken.. we rijden allemaal weleens onverantwoord en als je dan nadenkt wat er had kunnen gebeuren, dan stap je liever niet meer in de auto..
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

gelukkig is dit ongeval vrij goed afgelopen. Zet je idd altijd aan het denken. Mijn ouders zijn een keer door een autodief op de vlucht die de snelweg op kwam denderen geraakt en met 100-120 frontaal op de vangrail geklapt. In zo'n geval waren ze blij met de 5 NCAP sterren van de Laguna. Maar sommige dingen valt niets aan te doen.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

De broer van een vriendin van me is afgelopen weekend met zn auto tegen een boom geknald. Auto total loss, maar lichamelijk is ie er goed van afgekomen. Een dikke buil op zijn hoofd, lichte hersenschudding en een giga bloeduitstorting in zijn been.

Maar hij had gedronken (1.45 promille) en was niet de eerste keer dat ie daarmee gepakt werd. Rijbewijs is dus ingevorderd en hij moet ook voorkomen geloof ik.

Ik vind het wel zo ontzettend DOM om met alcohol op te gaan rijden. Dan ben je echt triester dan triest! (mijn mening)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Anouschka wrote:De broer van een vriendin van me is afgelopen weekend met zn auto tegen een boom geknald. Auto total loss, maar lichamelijk is ie er goed van afgekomen. Een dikke buil op zijn hoofd, lichte hersenschudding en een giga bloeduitstorting in zijn been.

Maar hij had gedronken (1.45 promille) en was niet de eerste keer dat ie daarmee gepakt werd. Rijbewijs is dus ingevorderd en hij moet ook voorkomen geloof ik.

Ik vind het wel zo ontzettend DOM om met alcohol op te gaan rijden. Dan ben je echt triester dan triest! (mijn mening)


Met zo'n mensen kan ik echt geen medelijden hebben

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Beter tegen een boom dan tegen een ander denk ik dan.


Maargoed, over de veiligheidsdiscussie van de ax, je kan nog zo defensief rijden, als een ander plotseling je zijkant in boort kan je daar niks aan doen. En dan merk je wel dat er totaal geen versteviging zit in onze deurtjes.

Overigens ook niet bij een BX. De deuren hiervan is ook gewoon soepblik zonder versteviging.... Heb ooit een 'aanvaringkje' gehad met een PT-Cruiser in m'n bx. Mijn zijdeur zat zowat op m'n schoot en de achterbumper van de cruiser had een krasje van 5 cm :(
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply