AX 1.1 Spo(r)t

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

AX 1.1 Spo(r)t

Post by mpm »

Hehehe...
Uiteraard moest ik m'n zojuist gekochte AX verzekeren.
Ik zei netjes door de telefoon dat ik een AX 1.1 Spot heb.
Even later kreeg ik een bevestigingsmail dat mijn AX 1.1 Sport netjes verzekerd is! :?
Enneh vreemd dat ik pers? 't gewicht door moet geven... Kunnen ze immers zo opzoeken via rdw.nl?
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Hahaha.... gewoon zeggen dat t een 1.1 is :)

Maarre je rijdt wel als een sport he zo met je 1:14? 1:17-1:18 is makkelijk haalbaar met een 1.1
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

TB wrote:Maarre je rijdt wel als een sport he zo met je 1:14? 1:17-1:18 is makkelijk haalbaar met een 1.1

Nou nou ik rij niet absurd snel maar 1:17 heb ik nog nooit gehaald, laat staan 1:18! Kan aan mijn auto liggen of aan mijn Daytime Running Lights (:P), maar ik zit genomen over anderhalf jaar gemiddeld op 1:14,6 :?
Beste is 1:16,4, slechtste 1:12,3
Kijk uit, een Cactussssss

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Ik heb 't eerste tankje benzine nog niet op. Die 14,0 is waar 't ongeveer op uit zal komen, als ik uitga van een 43L. tank en de correcte weergave van de benzinemeter. Totnutoe rijdt ik niet echt zuinigjes, maar ik ga geen 160 meer op de snelweg zoals ik dat vaak met de BMW deed.
Heb trouwens nog niet meer geprobeerd dan 150km/h op de teller.
Zeker onder de 110km/h mis ik geen fut of stil geluidsniveau. Afgezien van bij een trip naar 't zonnige zuiden of mooie Noorwegen, heb ik nu nog geen behoefte aan een Sport (of 1.4) :P.
Maar goed daar neem ik de Renault Fuego 2.2i dan wel voor (tenminste als ik 'm eindelijk krijg, in 't voorjaar. Ik heb 'm 1,5 jaar geleden gekocht, maar hij staat nog steeds bij de spuiter. Maar ik heb niet echt haast).
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

ehm... Citroën en een correcte tankmeter? FORGET IT!!

Bij m'n vriendin d'r GT brandt na 250-300 km het reservelampje. Vervolgens kan je nog zo'n 250 km doorrijden :)
Bij de mijne ging vandaag het reservelampje dan eindelijk aan... en 500m verderop begon ie te stotteren in een flauwe bocht :D

Op de dagteller rijden is het devies (Bij een type 1 tenminste, heb nog niet genoeg type 2's gezien om te weten hoe die zijn).

Overigens: Ook een 1.1 redt het prima met heuveltjes hoor :D is mij heel erg meegevallen, tijdje terug met een Peugeot 205 1.1 de Ardennen in geweest nl..

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

kakanox wrote:ehm... Citroën en een correcte tankmeter? FORGET IT!!

Behoorlijk ja, afgelopen zondag een flink stuk gereden met de GT die ik net heb, de benzinemeter leek wel een tenniswedstrijd :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

ach ja oook een leuk detail

bij mijn 1.1 als het lampje brand zit er nog zo;n 11 liter in ...

bij de gti nog zo'n 5 liter...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

bij een carb maaktie zoiezo een vrije val als je het gas intrapt! :D

dr gaat toch wel 20cc in de vlotterkamer.. en tsja, ik heb ut getest met een flesje van een halve liter.. 1x het gas vol intrappen en het flesje is half leeg :P (maar daar gebruikt hij niet alles van, gedeelte gaat weer retour)
Image

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: AX 1.1 Spo(r)t

Post by Eriks »

mpm wrote:Hehehe...
Uiteraard moest ik m'n zojuist gekochte AX verzekeren.
Ik zei netjes door de telefoon dat ik een AX 1.1 Spot heb.
Even later kreeg ik een bevestigingsmail dat mijn AX 1.1 Sport netjes verzekerd is! :?
Enneh vreemd dat ik pers? 't gewicht door moet geven... Kunnen ze immers zo opzoeken via rdw.nl?

Veel verzekeraars maken een polis duurder als je een "sport" benaming hebt, of gti en dat soort zaken. Ik zou maar eens kijken of je door dat foutje niet te veel premie gaat betalen. Anders snel even rechtzetten!

WA verzekering gaat verder voornamelijk op gewicht, vandaar dat ze dat nog eens wilde checken. Je maakt met een lichte auto minder schade bij de ander, vandaar dat je goedkoper uit bent.

Gefeliciteerd met je nieuwe bak! Ziet er netjes uit! Veel plezier er van!

ps: op marktplaats zie je ook nog wel eens een "sport" staan dat een spot blijkt te zijn.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

idd ik geef voor ene GT meestal op een gewone 1.4
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Re: AX 1.1 Spo(r)t

Post by mpm »

Eriks wrote:
mpm wrote:Hehehe...
Uiteraard moest ...(..)
Enneh vreemd dat... etc
(..)Anders snel even rechtzetten!

WA verzekering gaat verder voornamelijk op gewicht, vandaar dat ze dat nog eens wilde checken.

Gefeliciteerd met je nieuwe bak! Ziet er netjes uit! Veel plezier er van!
ps: op marktplaats zie je ook nog wel eens een "sport" staan dat een spot blijkt te zijn.

Ik had al via mail doorgegeven dat 't echt een Spot is en geen Sport. Vandaag belden ze weer dat ik m'n gewicht en meldcode moet doorgeven. Rdw.nl: 691kg, klaar toch. Verder worden er vast niet veel AX'jes omgekat dus een meldcode is eigenlijk ook niet zo interessant...
"Gefelic..": Thx.
"Marktpl..": Ja hehehe... Zoals deze:
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =speurders
Zelfde kleur, heeft 2 deuren meer (minder mooi) en is ietsje nieuwer maar heeft zowat exact dezelfde km-stand en is... 1400 euro duurder :shock: !! (althans vr.pr.)
M'n Spot is ter ziele...

Post Reply