ik weet niet hoe jij met je auto's rijdt maar ik rij meestal eerst 10-15 km warm voordat ik hard ga rijden
Waarom zou je hard gaan rijden, uiteindelijk schiet je er toch niets mee op, tenzij je in Deutschland zit natuurlijk.
En nee, mijn koppakking is nog nooit vervangen. Ik zit nu ergens in de 140.000 km
Hahaha, ja da's wat anders natuurlijk, maar bij mij komt er nogal een lading rook uit als ik ff flink doortrek dus daar ben ik ook maar een beetje mee gestopt :big
Volgens mij wel blauw zwart achtig, beetje olie denk ik, maar dan moet je wel 80 in z'n 2 rijden wil je dat krijgen hoor. Ik zag het toen in mijn achteruitkijkspiegel een beetje.
Gideon wrote:ja als die xantia's de koppakking eruit hebben liggen dan gaan ze op koelvloeistof lopen en dat zorgt voor de nodige rook pluimpjes
Hey hey geen geintjes over Xantia's
Over het algemeen kan je zeggen dat de koppakking van een 1.0, 1.1 en 1.4 TU motor (1.6 TU weet ik niet??) na 10 jaar of 100.000km gaat lekken. Laatst nog een AX type-1 uit 1990?? met een 1.1i (injectie!!), bijna 200.000km en een kurkdroge motor gezien. Daar is de koppakking dus al een keer van vervangen.
Ik heb het afgelopen jaar 4 AXen voorzien van een nieuwe koppakking, nummertje 5 staat op de planning Heel vreemd, maar meestal is deze witte Xantia er ook bij
ja zeker wel netjes, maar misschien issie al eerder vervangen dat weet je natuurlijk niet, maar we hebben bij jou ook gelijk de klepseals vervangen die waren ook wel flink gaar, je koppakking was ook goed lek, de klepseals van jou was net porselein als je ze er af haalde braken ze al
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Gideon wrote:ja zeker wel netjes, maar misschien issie al eerder vervangen dat weet je natuurlijk niet, maar we hebben bij jou ook gelijk de klepseals vervangen die waren ook wel flink gaar, je koppakking was ook goed lek, de klepseals van jou was net porselein als je ze er af haalde braken ze al
De kans is inderdaad groot dat de pakking al een keer vervangen.
Je heb het zo te lezen goed (en grondig) aangepakt, geen half werk, mooi zo daar hou ik wel van
maar hij is nu weer redelijk in orde dacht ik zo, zijn je aandrijfasjes inmiddels al vervangen? misschien kan je vader ze wel monteren voor je tis niet zo moeilijk, ik wil evt de assen wel bestellen uit het hoofd 79 euro voor de rechteras
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
weet je ook welke slecht is? volgens mij de rechter ofniet? die kost uit het hoofd 79 euro komt dan een keerringetje bij en wat bakolie in totaal moet je rekenen op een 100 euro
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
de rechter aandrijfas van mijn 1.0E is ook slecht, maargoed hij rijdt nog als hij breekt wat me al een keer eerder is overkomen met een AX bel ik de ANWB wel:)
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
jawel ik heb die toen van de GTI van Sybrand kapot gereden, weet je nog de avond dat we naar Full Speed Rosmalen zouden gaan, die as zat er binnen een kwartiertje weer onder.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI