Design is een kwestie van smaak natuurlijk, als het echt om design gaat kunnen we niet om de italianen heen natuurlijk ! alfa is daarop toch wel het merk als het daar over gaat !
En die 1,5 bar, het heeft eigenlijk niks met de zuigers temaken (nouja in zekere zin) het gaat om het hele motorblok natuurlijk, drijfstangen, krukas enz... het beste kan je dan ook een stalen krukas hebben als je zuigers het uithouden maar kunnen de drijfstangen het niet aan ben je ook klaar.
En 1,5 bar is VEEL op een motorblok hoor wordt allemaal een beetje makkelijk over gedacht.
En ik zou overigens niet eens zoveel vermogen in een AX willen
Ps jullie kennen Brian met zijn Saxo vast wel, die rijdt al jaren met een goeie 200pk onder zijn motorkap, en wat heeft ie gedaan om zijn compressie te verlagen? juist een dubbele koppakking( of een dikkere). die rijdt gewoon met een origineel blok
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
wie zegt dat ik er 2 bar op trap jullie hebben het over 1,5 bar:S ik heb het over lage druk rijden ik heb het nooit gehad over 1,5 of 2 bar, waarschijnlijk heb je verkeerd gelezen
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
peter wrote:ik denk dat het bedrag nog wel een beetje hoger ligt Helaas trek je met zo veel vermogen een AX compleet uit elkaar.....na een 1/2 jaartje zit overal speling op, en na een jaartje kun je hem afvoeren naar de sloop, en dat vind ik toch wel jammer
klopt.. bovendien kun je het geld ook aan andere dingen besteden!!
Henri106 wrote:Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?
Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd
De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo. Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.
Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUN En hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !
Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.
In iedergeval bedankt voor de tip ik wist niet dat die turbo niet geschikt was voor een 1.6
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Gideon wrote:als ik niet wist wat ik deed had ik mijn AX allang in puin gereden
euhm, hij heeft ook vast niet voor niets schade op het moment ok, aangereden van achteren.. maarr als jij voldoende afstand houdt tot je voorligger (ook bij een stoplicht) en goed spiegelt, dan kan je dit 9 vd 10 x ook voorkomen! (en ja ik weet waar ik over praat, al een keer midden op een kruising gestaat omdat de vrachtwagen achter me door zn rem heen trapte.. )
en over dat quotum, tsja wij heoven niet meer over die boetes in te zitten, dat quotum halen ze zo iig zeker wel!
by the way ik heb die schade niet aangebracht aan deze auto, en die achterschade kon mijn broer ook niets aan doen als er zo iemand de weg opdraait terwijl hij eraan komt en de persoon die erachter rijdt verblindt wordt door de zon heb je als ax toch een probleem
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI