Heb een bod gedaan op een 1.6 16v Turbo

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

hahahaha... komt ie weer..

ze doen ook wel eens wat anders dan mensen erbij n**ien om hun quotom te behalen...

Ze dragen altijd nog bij aan de veiligheid van de maatschappij.. Dus ook als er een roze AX GTI voorbij komt denderen...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Gideon wrote:als ik niet wist wat ik deed had ik mijn AX allang in puin gereden


euhm, hij heeft ook vast niet voor niets schade op het moment :?
ok, aangereden van achteren.. maarr als jij voldoende afstand houdt tot je voorligger (ook bij een stoplicht) en goed spiegelt, dan kan je dit 9 vd 10 x ook voorkomen! (en ja ik weet waar ik over praat, al een keer midden op een kruising gestaat omdat de vrachtwagen achter me door zn rem heen trapte.. )

en over dat quotum, tsja wij heoven niet meer over die boetes in te zitten, dat quotum halen ze zo iig zeker wel!
Image

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

tuurlijk nou moet ik zeggen heeft die agent me wel gematst aan de telefoon :wink:
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Gideon wrote:tuurlijk nou moet ik zeggen heeft die agent me wel gematst aan de telefoon :wink:



jeuh... het was een "goeie" :wink:

Wel een contrast trouwens.. Toen Edwin de GTI nog had kwam ie niet eens de box uit met dit weer.. Alleen een mooi-weer-wagen...

Maar back on topic... Wat kost dat blokkie en de rest erbij? Geld over?>

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gideon wrote:
Brutus wrote:
Gideon wrote:iedereen rijdt weleens hard, als je wat agressiever inhaalt dan normaal noemt met dat roekeloos rijgedrag, dus je brengt andere mensen ingevaar zegt men


En jij beweert dat het niet zo was?
Ik ken de situatie niet.. maar goed.. de politie kan dat beter inschatten dan jij of ik! het zal wel een 'slechte' zijn geweest...


ik zeg niet dat het niet zo is maar zij zullen het ook wel beter weten, als ze maar aan hun quotum komen he :wink:


Met een beetje rechts inhalen zo hier en daar maak je het ze ook wel erg makkelijk, behalve dan dat ze blijkbaar ook nog moeite moeten doen om je klem te rijden en je dubbel moeten bekeuren voor het negeren van een stopteken.... :roll:
Lijkt mij dat je je geld wel beter kunt besteden....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

Brutus wrote:
Gideon wrote:tuurlijk nou moet ik zeggen heeft die agent me wel gematst aan de telefoon :wink:



jeuh... het was een "goeie" :wink:

Wel een contrast trouwens.. Toen Edwin de GTI nog had kwam ie niet eens de box uit met dit weer.. Alleen een mooi-weer-wagen...

Maar back on topic... Wat kost dat blokkie en de rest erbij? Geld over?>


effe serieus hij wou me rijbewijs in beslag nemen, maar heb een transactie voorstel gehad :wink: maar ehh voor et blokkie blokkie zou ik nog een Broekema ax voor kunnen kopen :shock:
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

ik weet niet wat de broekema AX voor jou kostte.. weet wel wat ie moest opbrengen toen broekema em zelf verkocht...

Maar goed.. geld over dus?

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

ik weet niet wat bij jou in de kop zit
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Gideon wrote:ik weet niet wat bij jou in de kop zit


schuld.. frustratie..en vermoeidheid!

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

hahah ik bedoel het bedrag
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

Rio97 wrote:
Gideon wrote:
Brutus wrote:
Gideon wrote:iedereen rijdt weleens hard, als je wat agressiever inhaalt dan normaal noemt met dat roekeloos rijgedrag, dus je brengt andere mensen ingevaar zegt men


En jij beweert dat het niet zo was?
Ik ken de situatie niet.. maar goed.. de politie kan dat beter inschatten dan jij of ik! het zal wel een 'slechte' zijn geweest...


ik zeg niet dat het niet zo is maar zij zullen het ook wel beter weten, als ze maar aan hun quotum komen he :wink:


Met een beetje rechts inhalen zo hier en daar maak je het ze ook wel erg makkelijk, behalve dan dat ze blijkbaar ook nog moeite moeten doen om je klem te rijden en je dubbel moeten bekeuren voor het negeren van een stopteken.... :roll:
Lijkt mij dat je je geld wel beter kunt besteden....


nee het stopteken zijn ze niet aan toe gekomen toen was ik al weg :twisted:
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

ik heb dit jaar nog geen bekeuring gehad :P rij nu 1.0E met 42 trappelende pony's ook al zou je willen de wet te overtreden wil het als nog niet :D
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ik gok op 1500-2000 voor het blokje :wink:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

en de rest...

Mensen,

voor de serieus geinteresseerden heb ik dus nog een 16v blok voor een saxo of 106 incl. turbosetup te koop.
Het gaat om 't volgende :

16v blok incl kabelboom + nieuwe koppakking
gesmede zuigers (nieuw)
Custom-made spruitstuk (gemaakt door Alex )
IHI RHF5B Turbo
HKS Universal Dumpvalve incl. lasflens. (nieuw)

't is in principe 't mooist als alles overkan naar iemand die 't project gaat afronden.

Vraagprijs 3000,= euro voor de hele zwik.

doe de reacties maar over de pb/mail anders wordt 't zo'n zooitje


WOW jeee ik heb dit jaar ook nog geen boete gehad pff get real.. hoe lang is t jaar bezig........ :roll:
Last edited by TTF on ThuJan12, 2006 11:53:57 PM, edited 1 time in total.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

ik denk dat het bedrag nog wel een beetje hoger ligt :? Helaas trek je met zo veel vermogen een ax compleet uit elkaar.....na een 1/2 jaartje zit overal speling op, en na een jaartje kun je hem afvoeren naar de sloop, en dat vind ik toch wel jammer :(
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

peter wrote:ik denk dat het bedrag nog wel een beetje hoger ligt :? Helaas trek je met zo veel vermogen een AX compleet uit elkaar.....na een 1/2 jaartje zit overal speling op, en na een jaartje kun je hem afvoeren naar de sloop, en dat vind ik toch wel jammer :(


klopt.. bovendien kun je het geld ook aan andere dingen besteden!! :!:

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?

Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd :roll:

De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.

Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUN :roll: En hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !

Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.
Image

My Cars <98>.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Henri106 wrote:Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?

Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd :roll:

De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.

Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUN :roll: En hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !

Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.


om je even voor te wezen q01z: Ja, hij kent Robbie S., heb foto's & filmpjes gezien van die auto - superbak! Jammer dat 't een opel is :P

Maarm... De zuigers in een 1.6 16V zijn wel degelijk aardig in orde. Je moet idd wel een decompressieplaat gebruiken en zuigerbodemkoeling heb je idd ZEKER nodig. Mij is geadviseerd de drijfstangen/drijfstangbouten niet te vervangen, was niet nodig, tenzij je over de 1.5 bar wil gaan... en ik geloof niet dat je dat wil :lol:
Wil je dat overigens wel dan moet je ook van je glijlagers af & stuff en dan ben je al gauw > 7000 pleuri kwijt.

Sterkte!

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

kakanox wrote:
Henri106 wrote:Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?

Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd :roll:

De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.

Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUN :roll: En hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !

Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.


om je even voor te wezen q01z: Ja, hij kent Robbie S., heb foto's & filmpjes gezien van die auto - superbak! Jammer dat 't een opel is :P

Maarm... De zuigers in een 1.6 16V zijn wel degelijk aardig in orde. Je moet idd wel een decompressieplaat gebruiken en zuigerbodemkoeling heb je idd ZEKER nodig. Mij is geadviseerd de drijfstangen/drijfstangbouten niet te vervangen, was niet nodig, tenzij je over de 1.5 bar wil gaan... en ik geloof niet dat je dat wil :lol:
Wil je dat overigens wel dan moet je ook van je glijlagers af & stuff en dan ben je al gauw > 7000 pleuri kwijt.

Sterkte!


Drijfstangen en drijfstangbouten zou ik zeker wel vervangen, maar goed dat is een keuze die je maakt. Al val het me wel op dat er heel makkelijk gepraat wordt om even 1,5 bar ofzo eruit tepersen... dat is in het echt toch niet zo makkelijk als gedacht wordt ;)

Overigens een sandwich plate met dubbele koppakking, tja leuk en aardig maar voor serieus werk beetje zonde, beter is het om aangepaste zuigers tehebben en eventueel een uitgekotterde verbrandingsruimte die geschikt is voor drukvulling in combinatie met een stalen koppakking.

En jammer dat het een opel is, kom nou ik verwacht dat de mensen hier niet zo kortzichtig zijn ;) (De haat tussen verschillende merken is iets waar ik nooit begrip voor heb gehad, smaken verschillen maar een mooie auto is een mooie auto ongeacht het merk... )

Maar je hebt idd gelijk over bedragen, goede ombouw is duur en helaas maar zelden goed uitgevoerd...
Image

My Cars <98>.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Henri106 wrote:
kakanox wrote:
Henri106 wrote:Weet je zeker dat je dat blok wilt hebben ?

Moet een beste beunhaas zijn geweest die dat blokje heeft gebouwd :roll:

De gemonteerde turbo zelf is niet echt een goede turbo voor hoog vermogen, als ik me niet vergis worden die gebruikt op de Fiat Uno turbo en ook geleverd bij Novitec turbo sets voor fiat's (cinq) niet echt geschikt voor een 1.6 en zeker niet voor meer dan 160PK ofzo.
Je kan overigens nooit zeggen hoeveel vermogen je extra hebt met meer vul druk, wie zegt dat het blokje niet knal zegt als je dat doet.

Maar, het blokje is zowiezo half aangepakt... heb ook turbo motoren gebouwd en er de nodige ervaring mee opgebouwd. Er zitten alleen gesmede zuigers in, tja zuigerbodem koeling is ook niet verkeerd voor extra vermogen, versterkte drijfstangen zijn een must. Sterkere drijfstang bouten zodat alles in elkaar blijft, oliepomp met meer vermogen om de turbo goed van olie tekunnen voorzien en zorgen voor een goede hoge olie druk, DTA systeem of van kronenburg set erop want rijden met originele ecu... BEUN :roll: En hoe zit het met de compressie verhouding nu ? Iedereen kan ergens een turbo opbouwen... maar om het goed tedoen. Volgens mij kent marc (Q01z) robbie S ook wel (met die Astra Turbo met GTR 35 turbo). Kijk die pakken het goed aan !

Niet als aanval bedoelt, maar zonde om zoiets tekopen waar je maar even lol aan hebt. En overigens atmosferisch kan je ook ver gaan met een motor, ik zit nu met een atmosferische 1.6 16V bijna aan de 180 PK en ben van plan hem nog verder tegaan (200+ is mogelijk uit de huidige motor). Ben je overigens wel meer kwijt dan turbo ombouw (een goede). Maarja ieder zijn keus.


om je even voor te wezen q01z: Ja, hij kent Robbie S., heb foto's & filmpjes gezien van die auto - superbak! Jammer dat 't een opel is :P

Maarm... De zuigers in een 1.6 16V zijn wel degelijk aardig in orde. Je moet idd wel een decompressieplaat gebruiken en zuigerbodemkoeling heb je idd ZEKER nodig. Mij is geadviseerd de drijfstangen/drijfstangbouten niet te vervangen, was niet nodig, tenzij je over de 1.5 bar wil gaan... en ik geloof niet dat je dat wil :lol:
Wil je dat overigens wel dan moet je ook van je glijlagers af & stuff en dan ben je al gauw > 7000 pleuri kwijt.

Sterkte!


Drijfstangen en drijfstangbouten zou ik zeker wel vervangen, maar goed dat is een keuze die je maakt. Al val het me wel op dat er heel makkelijk gepraat wordt om even 1,5 bar ofzo eruit tepersen... dat is in het echt toch niet zo makkelijk als gedacht wordt ;)

Overigens een sandwich plate met dubbele koppakking, tja leuk en aardig maar voor serieus werk beetje zonde, beter is het om aangepaste zuigers tehebben en eventueel een uitgekotterde verbrandingsruimte die geschikt is voor drukvulling in combinatie met een stalen koppakking.

En jammer dat het een opel is, kom nou ik verwacht dat de mensen hier niet zo kortzichtig zijn ;) (De haat tussen verschillende merken is iets waar ik nooit begrip voor heb gehad, smaken verschillen maar een mooie auto is een mooie auto ongeacht het merk... )

Maar je hebt idd gelijk over bedragen, goede ombouw is duur en helaas maar zelden goed uitgevoerd...


Idd.. tsja, tis niet zozeer het merk, ik heb zelf ooit een Opel Tigra gekocht omdat ik het een leuke auto vond, en sleutel met heel veel plezier aan de Corsa's A 2.0 16V van een maat van me..

Houd alleen een beetje een nare smaak over aan het ontwerp altijd.. Frans is vaak zoveel mooier en met zoveel meer karakter..

Wat betreft die 1.5 bar: De originele zuigers kunnen 1.5 bar hebben (voor een beperkte periode), dat is wat mij gezegd is. Wil je daarboven, dan moet je in 1x alles aanpassen en je kan dus beter alles in 1x aanpassen en er gewoon boven gaan als je het goed wil doen.

Maar goed... ik denk niet dat je > 1.5 bar op een 1.6 16V in een AX GT(I) wil hebben.. Je hebt een wokkel voordat je echt gas gegeven hebt..

Locked