Er verschil in de naven van een AX zit.
Ik heb dus het gemerkt toen ik speling op mijn wiel had en zo al 2 lagers om zeep geholpen heb .
Wat is er dan verschillend!? De binnenkant van de naaf waar de aandrijfas in gaat begint glad en dan komt het gekartelde stuk, nou...dat gladde stuk daar zit verschil van diameter in (1.5mm), hierdoor is het mogelijk dat de aandrijfas er niet ver genoeg in gaat en dus het lager niet opsluit zoals het wel zou moeten doen en dus ruimte kan krijgen.
Dit is mij overkomen toen ik de Cupveerpoten ging monteren met andere naven.
En je hebt natuurlijk ook wel verschil in de assen maar dat de naven op deze manier kunnen verschillen wist ik niet.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
kakanox wrote:nee, dit wist ik niet.. type2 naven zijn dus anders? of ???
Weet ik niet, de naven die niet "pasten" zijn type 1 misschien een combinatie van assen/naven??
Zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ik naven had van een 1.1 en 1.4 assen , ik weet wel dat een 1.1 as geen verdikking heeft zoals die van mij wel heeft (1.4 as)
Al met al blijft het wel vreemd
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
type1 en 2 verschillen, je kan het ook merken aan fusee(dik en dun).
is in ieder geval zo bij GT I/II remklauw bevestiging is ook anders.
en ja gtI assen gaan niet lekker in naven van type II of furio.(helaas zelf ondervonden) dus draagarmen poten en klauwen/schijven geheel over moeten zetten(lag er toch).
Klauwen verschillen niet van een GT type I en II . Ik heb er nu andere GT klauwen op zitten van Drake, type 2 als ik mij niet vergis, maar ze passen perfect op mijn type 1 GT
Browny wrote:er zijn wel verschillende GT klauwen. Arne heeft klauwen op z'n GT waar 13" het mee doet. Met andere GT klauwen kan je alleen 14" of groter monteren.
zit hem niet in de klauwem
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
GT type I (carb) zijn echt anders,nl het zelfde als 106... klauw zit bevestigd met een kleine en grote bout, ga maar kijken bij je type2 die heeft 2 gelijke bouten. Ongetwijfeld zullen er zat type I zijn(inj) die dat ook hebben,maar dat komt omdat die fransen wel meer dingen door elkaar gooien.
Wil echt niet de wijze jongen uithangen maar bedoel alleen te zeggen:
Als je aandrijf-assen gevonden hebt... dat het niet altijd zomaar past, heb het zelf ondervonden....
groeten Michel.
michel-tje wrote:GT type I (carb) zijn echt anders,nl het zelfde als 106... klauw zit bevestigd met een kleine en grote bout, ga maar kijken bij je type2 die heeft 2 gelijke bouten. Ongetwijfeld zullen er zat type I zijn(inj) die dat ook hebben,maar dat komt omdat die fransen wel meer dingen door elkaar gooien. Wil echt niet de wijze jongen uithangen maar bedoel alleen te zeggen: Als je aandrijf-assen gevonden hebt... dat het niet altijd zomaar past, heb het zelf ondervonden.... groeten Michel.
Koop gewoon nieuwe aandrijfassen Weet je zkr dat het altijd goed is
nee veerpoten zijn anders. de bovenste bevestiging staat verder naar buiten. op deze mannier paste de 25,8 schijven daarop.
dit gaat op voor de GT en de 2e serie sport met 14 inch remmen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.