wat te doen bij slippen?
Moderators: Rock's, webmasters
wat te doen bij slippen?
Ik ben net in de slip gegaan met de ax. Dat vind ik toch wel erg eng. Wat doen jullie in zo'n geval om te voorkomen dat je bijvoorbeeld een lantaarnpaal gaat kussen?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Axjes hebben nog wel eens de neiging om rechtdoor te rijden zodra het glad wordt...
Gas los, sturen en bidden dat je op tijd grip krijgt.
Meer kun je namelijk niet doen. Remmen moet je NOOIT doen, maar dat wist je vast allemaal al. Handrem is ook niet echt een aanrader.
Wat je kunt doen is een beetje oefenen op een grote parkeerplaats. Of een slipcursus nemen zodra je loon gestort is. Heb ik helaas niet gedaan, en dat had me vast wel wat geld gescheeld.

Gas los, sturen en bidden dat je op tijd grip krijgt.
Meer kun je namelijk niet doen. Remmen moet je NOOIT doen, maar dat wist je vast allemaal al. Handrem is ook niet echt een aanrader.
Wat je kunt doen is een beetje oefenen op een grote parkeerplaats. Of een slipcursus nemen zodra je loon gestort is. Heb ik helaas niet gedaan, en dat had me vast wel wat geld gescheeld.

TTF wrote:maar onthoud 1 ding.. remmen en sturen tegelijk wil NIET
hou je de rem in zul je altijd rechtdoor gaan...ook al kun je sturen wat je wil ..
Vanmiddag ook weer proefondervindelijk ervaren

Echt zo dom, maja, als het te laat is besef je pas dat je het verkeerde pedaal ingetrapt hebt in een reflex

Gelukkig deden de remmen het wel en verder geen schade....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

wat te doen bij slippen is een leuke vraag idd :P
zoals Stefan al zei afhankelijk van waar je naartoe wilt.. koppeling in is in meeste gevallen de eerste actie.. dan zoeken je wielen weer grip! en euhm als je stuurt maar hij doet nix kan je vaak 2 dingen doen, of meer insturen of minder insturen.. beide helpt.. wat je moet doen zijn de meningen over verdeelt, hetgeen dat je moet doen is hetgeen wat jou op dat moment te binnen schiet, het moet een reflex zijn, als je gaat denken ben je al veeeeels te laat en zit je allang tegen die paal aan!
ik heb eergister ook ff op het parkeerterein gespeeld.. ontdekt dat mn auto dwars veel harder door een bocht kan dan op de normale manier
-inremmen, remlos, naar links sturen
-in 1 ruk weer naar rechts sturen, deesnoods ligt de handrem aantikken
-gas er vol op en de wielen in de hoek waar je naartoe wilt!
me oom had wel lol
1e keer schrok hij even, (ik ook, had minder grip dan gedacht.. kl*te Pirelli's.. ) maar daarna wel lol gehad, bij 50 op sneeuw handrem + stuur + plankgas is vol 360graden draaien! 
zoals Stefan al zei afhankelijk van waar je naartoe wilt.. koppeling in is in meeste gevallen de eerste actie.. dan zoeken je wielen weer grip! en euhm als je stuurt maar hij doet nix kan je vaak 2 dingen doen, of meer insturen of minder insturen.. beide helpt.. wat je moet doen zijn de meningen over verdeelt, hetgeen dat je moet doen is hetgeen wat jou op dat moment te binnen schiet, het moet een reflex zijn, als je gaat denken ben je al veeeeels te laat en zit je allang tegen die paal aan!
ik heb eergister ook ff op het parkeerterein gespeeld.. ontdekt dat mn auto dwars veel harder door een bocht kan dan op de normale manier

-inremmen, remlos, naar links sturen
-in 1 ruk weer naar rechts sturen, deesnoods ligt de handrem aantikken
-gas er vol op en de wielen in de hoek waar je naartoe wilt!
me oom had wel lol

-
- AX Master
SLippen..
Toen ik nog maar net mijn rijbewijs had en een eigen autootje ben ik ook direct een parkeerterrein op wezen zoeken!
Remmen en sturen zoals TTF al zei werkt idd niet..
Koppeling is ook niet handig.. Maar ga op zo'n parkeerterrein niet ouwehoeren met de handrem.. want dat doe je ook niet op de openbare weg als je in een slip raakt
Handremmen is leuk.. niet leerzaam ofzo..
Toen ik nog maar net mijn rijbewijs had en een eigen autootje ben ik ook direct een parkeerterrein op wezen zoeken!
Remmen en sturen zoals TTF al zei werkt idd niet..
Koppeling is ook niet handig.. Maar ga op zo'n parkeerterrein niet ouwehoeren met de handrem.. want dat doe je ook niet op de openbare weg als je in een slip raakt

Handremmen is leuk.. niet leerzaam ofzo..

Bij onderstuur. Koppeling in. Kant op sturen die je op wilt, bidden
Tenminste zo zou het moeten.
Ik doe het zo,
Meer insturen, vol gas, doordat er stukken rubber een bepaalde richting op vliegen gaat de auto de andere kant op
Tenminste zo zou het moeten.
Ik doe het zo,
Meer insturen, vol gas, doordat er stukken rubber een bepaalde richting op vliegen gaat de auto de andere kant op

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het is met een auto , zeggen de geleerden net zo als met een motor waar je naar toe kijkt ga je ook heen . weet uit ervering dat het met een motor zeker zo is , denk je dat je een bocht niet haalt en kijk je naar de berm , ga je er ook zeker in , kijk je de bocht dooor , haal je het wel
Nu beweerd men dat als je met een auto in de slip raakt een soortgelijk effect optreed , Ik denk dat je dan automatisch de goede stuurbeweging maakt ? of zoiets ?
Heb er gelukkig zelf (nog) geen ervaring mee , en ga die ervaring ook niet opzoeken , of het moet op een slipcursis zijn of zo .

Nu beweerd men dat als je met een auto in de slip raakt een soortgelijk effect optreed , Ik denk dat je dan automatisch de goede stuurbeweging maakt ? of zoiets ?
Heb er gelukkig zelf (nog) geen ervaring mee , en ga die ervaring ook niet opzoeken , of het moet op een slipcursis zijn of zo .
ER IS WEER EEN
. C 1

id. belangrijkste is dat je de auto de kant op forceert waar je naar toe wil.
Het is een gevoel. bij onderstuur zeggen ze gas minderen en minder sturen. Op nat wegdek zeker waar tenzij je het nooit maar dan ook nooit meer kan redden. Dan is dat zeer dom. Belangrijkste is de snelheid eruit halen. En dit zo snel mogelijk. Meeste crashes zijn te vookomen als je goed remt. haal je het met goed remmen nog niet. Dan 2 keuzes. Zorgen dat je met de neus van de auto het object inramt (voorkant heeft de meeste kreukelzones dus is dat de grootste kans om er zonder kleerscheuren uitkomt) of de auto nog meer forceren in de gewenste richting dmv handrem. Heb die van mij op de handrem al een aantal keren gered. alleen onervarenheid hiermee zorgt er eerder voor dat je eens een keer goed rondgaat wat dus ook niet bevordelijk is.
Verder hou het stuur stevig vast. Heb al eens mensen gezien met gebroken duimen omdat het stuur vreselijk hard kan terugslaan als de wielen grip vinden.
Overstuur is simpel. zorgen dat de wielen in de gewenste richting staan. Dus bij overstuur corrigeren en dan langzaam terug sturen (stuur losjes vasthouden dan doe de auto dat zelf voor het grootste gedeelte) niet overdreven corrigeren anders eindig je in de andere berm.
zo. met ervaring geschreven
P
groeten
\
denny
Het is een gevoel. bij onderstuur zeggen ze gas minderen en minder sturen. Op nat wegdek zeker waar tenzij je het nooit maar dan ook nooit meer kan redden. Dan is dat zeer dom. Belangrijkste is de snelheid eruit halen. En dit zo snel mogelijk. Meeste crashes zijn te vookomen als je goed remt. haal je het met goed remmen nog niet. Dan 2 keuzes. Zorgen dat je met de neus van de auto het object inramt (voorkant heeft de meeste kreukelzones dus is dat de grootste kans om er zonder kleerscheuren uitkomt) of de auto nog meer forceren in de gewenste richting dmv handrem. Heb die van mij op de handrem al een aantal keren gered. alleen onervarenheid hiermee zorgt er eerder voor dat je eens een keer goed rondgaat wat dus ook niet bevordelijk is.
Verder hou het stuur stevig vast. Heb al eens mensen gezien met gebroken duimen omdat het stuur vreselijk hard kan terugslaan als de wielen grip vinden.
Overstuur is simpel. zorgen dat de wielen in de gewenste richting staan. Dus bij overstuur corrigeren en dan langzaam terug sturen (stuur losjes vasthouden dan doe de auto dat zelf voor het grootste gedeelte) niet overdreven corrigeren anders eindig je in de andere berm.
zo. met ervaring geschreven

groeten
\
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Heb laatst op mn verjaardag een leuk kado gehad: een dagje (van 9:00 tot 17:00 uur) slip- en rijvaardigheidscursus op het testcircuit van de RDW te Lelystad. En dat is inclusief de "Elandtest" en een aantal rondjes rijden op de kombaan met hellingen van 60?.
Moet alleen nog ff een afspraak maken, maar ik denk dat het ergens in april, mei of juni wordt.
Moet alleen nog ff een afspraak maken, maar ik denk dat het ergens in april, mei of juni wordt.
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)