Home electronics.... ik weet het niet meer...

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Home electronics.... ik weet het niet meer...

Post by Rock's »

Ik wordt gek !

Ik wil aanschaffen een:

LCD TV
Home Cinema set

Ik zag door de bomen het bos niet meer, en toen ik eindelijk mijn keuze had gemaakt werd dit weer afgeraden door de verkoper waardoor ik weer terug bij af was.......

De TV zijn we nu uit.....(denk ik) .... De Philips 26PF5320
De home cinemaset.....we wilde de Sony 710SS aanschaffen, maar dit werdt afgeraden door het matige geluid,.... na het verschil luisteren met de Pioneer 77nogiets was het geluid van de pioneer stukken beter, maar die zuilen van de pioneer zijn weer foeilelijk....
We willen eigenlijk het minste van de luisprekers zien, en zeker als ze grijs zijn.
Korte samenvatting,....... wat zoeken we....

:arrow: Goed geluid
:arrow: Liefst HD recorder
:arrow: Zo min mogelijk speakers, of anders iig mooie kleine speakers (geen zuilen)
:arrow: liefst onder de 900,-

Kan allemaal losse delen nemen (waaronder het bose accoustimas systeem, maar dan gaan we richting de 1500,-)
+ dat je weer 2 afstandsbedieningen hebt en componenten die niet bij elkaar passen qua vormgeving.....

zijn er meerdere systemen dat je maar 2 speakers (+sub) nodig hebt om toch een suroundsound krijgt......(of iig een geweldig geluid)

Ik heb ook het idee dat electronicazaken geen eerlijk advies geeft en een bepaald merk aan willen smeren vanwegen winstmarge's
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

en ja,...... ik weet dat ik voor dit geld een ax kan kopen die genoeg kijk en luisterplezier kan geven :wink: :lol: , maar dan hebben we weer over het mattenklopper/deegrollerverhaaltje :wink:
Image

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Daar is de consumentengids toch voor?
Heb me daar een jaar geleden in verdiept en toen uiteindelijk een 70 cm Panasonic breedbeeld gekocht. Beste beeldkwaliteit en zuipen niet zo asociaal veel stroom als die platte tv'tjes.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

samsung of JVC lcd's ben ik helemaal weg van.. Zelfs de panasonic heeft goede lcd's... waarop weer een perfect homecinemasetje aan kan...

Van de meeste homecinemasetjes die ik gezien en gehoord heb.. blijf ik voor de jvc kiezen!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Als je het goed wil doen met het geluid koop je een losse receiver die je 5.1 of 7.1 (wat je wil) aankan (Bijv. Yamaha, Harman Kardon e.d. maken goed spul wat ook betaalbaar is. Wil je beter, kijk dan eens voor een Electrocompaniet oid).

Dan ga je shoppen bij Anthony Gallo voor je speakers, dingen zien er schattig uit en misstaan in bijna geen enkel interieur (zie www.roundsound.com). Ze kosten voor de kleinsten 175 per stuk, is mee te leven.

Dan ga je bij KRK oid zoeken voor een goeie stevige sub die je ergens weg kan moffelen. KRK is mijn favoriet wat dat betreft, omdat ze warm en eerlijk klinken en ook niet vies zijn van flink wat volume en/of filmbassen.

Zit je misschien wel wat over je 900 euro heen, maar je hebt een geluid om van te dromen, ook met muziek!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Heb hier een complete set van mission staan, front en rears, center en sub
Kost wel wat, ben je denk ik niet voor 900 klaar als je dr nog een redelijke versterker bij wil hangen + dvd/hd recorder

Zelf heb ik mission M32 als fronts en rears, boekenplank formaat
Center is uit dezelfde serie, alleen 1 stapje hoger model.

Dit geheel hangt aan een Sony versterker uit de QS lijn, perfect geluid zo, geen spijt van dat ik dat hele zaakje toen bij elkaar heb geschraapt :D

Bose zou ik niet nemen, je betaald voornamelijk voor de naam

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Dali is trouwens ook een leuke optie.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Home electronics.... ik weet het niet meer...

Post by Rock's »

Rock's wrote: :arrow: liefst onder de 900,-

Welk gedeelte hiervan begrepen jullie niet ? :wink: :lol:

Ik denk dat het dit setje gaat worden, helaas vindt ik de zuilen niet erg mooi, maar dat kan ik later nog wel wisselen voor iets anders..... of gewoon ff wennen.

http://www.kieskeurig.nl/product/348D1DBB7C85A514C125701200496991.htm

Kan ik trouwens mijn gewone zuilen aansluiten op deze set ?........ volgens mij wel, maar ik begin nu te twijfelen omdat er een actieve subwoofer bijzit..... de zuilen die ik heb staan zijn normale 4-weg speakers....
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Moet wel kunnen, dr zal wel een aparte subwoofer uitgang op zitten.
Je zult dan wel rekening moeten houden met het verschillende soort speakers dat je hebt, weet niet hoeveel ohm de speakers zijn die je nu hebt, en wat dr bij dat setje zit.

Als je al frontspeakers hebt, waarom dan geen losse componenten kopen?
Moet vast wel wat te vinden zijn voor die prijs

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

De zuilen die ik nu heb zijn echt geweldig wat betreft geluid en met een vermogen van 375 W niet echt kapot te krijgen in een woonkamert, maar ze zijn ook best groot, over een paar(5) maanden hebben we een klein verbouwinkje, hierna wil ik pas het surroundsysteem erop gooien en de zuilen verwijderen....
Image

Post Reply