TB wrote:Buiten de bebouwde kom mag iedereen het, dus waarom de Politie niet?
Misschien omdat hij z'n motor gewoon "op de weg" laat staan? Als ik dat zou doen met mijn fictieve motor en er komt een agent langs dan krijg ik geheid een opmerking van 'm in de trant van "stel je nou voor wat er gebeurt als een automobilist 'm niet ziet en er tegenaan botst. Wat doe je dan, huh? Waarom zet je 'm daar dan neer? Dat is toch levensgevaarlijk?"
Zo een foto kan ook gewoon fotoshop zijn ofzo. En tja het is maar een klein stukje weg, misschien is het wel een parkeerhaven of een verlaten industrieterrein ofzo.
En ja, wilplassen mag alleen niet binnen de bebouwde kom, daarbuiten wel gewoon. Maar is afhankelijk van de Algemene Politie Verordering in elke gemeente.
Brutus wrote:ach.. we zullen maar zeggen dat het de voordelen van je beroep kan zijn...
de ander krijgt extra gratis shag als hij werkt bij een sigarettenfabriek..
weer een ander kan met teveel korting kopen bij een winkel omdat hij/zij er werkt..
en de politie agent kan dingen die een burger niet kan... tja..
ik lig er niet om wakker..
Beetje een kreupele redenering als je het mij vraagt: een agent heeft namelijk macht over anderen als deel van z'n beroep. Een tabaksverwerker of schoenenverkoper heeft weliswaar ook beroepsvoordelen, maar daarmee kan ie geen anderen direct benadelen, een agent kan dat wel (die kan in feite bekeuringen uitdelen als iemands kop 'm niet aanstaat... of z'n eigen vriendjes geen bekeuringen geven, dat soort dingen).
Neemt niet weg dat die agent hier geen mensen heeft benadeeld en dat ie ?berhaupt geen regel overtrad, dus dat ik er inderdaad niet van wakker kan liggen...