http://community.channel4.com/groupee/f ... 9450023833
gewoon lezen!
ax, the best car in the world
Moderators: Rock's, webmasters
directe link
http://www.telegraph.co.uk/motoring/mai ... rmay01.xml
klein stukje :
Constructed from old biscuit tins, powered by a rudimentary 1.4-litre engine and not exactly eye-catching, it would probably kill you in a crash. It was built in France, so was presumably the work of communists.

http://www.telegraph.co.uk/motoring/mai ... rmay01.xml
klein stukje :
Constructed from old biscuit tins, powered by a rudimentary 1.4-litre engine and not exactly eye-catching, it would probably kill you in a crash. It was built in France, so was presumably the work of communists.

-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Haha grappig om te lezen idd
Maar goed, wel oud nieuws natuurlijk
want dit wist natuurlijk ieereen AL LANG


want dit wist natuurlijk ieereen AL LANG


Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Aangezien jij dit opbracht, ga ik hier ff off-topic over

pcrodent wrote:Ken je dat gevoel? Wanneer je richting parkeerplaats loopt kijken twee oogjes je vragend aan. Je draait het het sleuteltje om en het bekende, vertrouwde motorgeluid weerklinkt. En twee keer starten hoeft nooit.
Dat laatste ken ik helaas wel... Met me vorige AX heb ik zelfs 2x de benenwagen en openbaarvervoer moeten gebruiken om op de plaats van bestemming te moeten komen. Auto ging naar de garage en probleem was daarna ook verholpen, maar dan nog. Heb et wel mogen meemaken


Maar, bij deze gaat alles veel beter


Maar moet wel zeggen... Ben et wel met je eens over alle andere punten



Maar weer back on topic... Leuke topic wat die gozer heeft geschreven

Snap alleen niet helemaal wat ie pcies bedoelt met "I admit the AX GT (not, you will note, the later AX GTi, in which Citroën overdid things a bit) is not terribly promising.". Wat is er dan zo "overdone" bij de GTI? Dat ie 95 pk heeft en dus eigenlijk iets teveel voor zo'n kleine auto? En dat ie om die reden dan misschien ook weer iets te duur was in de aanschaf om te "concurreren" met de GT?
En ik neem aan dat ie de 2e type GT uit '91 bedoeld???

-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
mooi stukje idd
And so it goes on. Pick any other car, and the AX GT will be better than it at something, while remaining plenty good enough at everything else. If Top Trumps could be redesigned to deal with qualitative as well as the purely quantitative attributes of cars, the AX GT would be the card with which you would win. Since my meeting with the bankers, I've tried this theory on a number of colleagues and friends, and no one has yet defeated me in a straight fight.
Try me.
And so it goes on. Pick any other car, and the AX GT will be better than it at something, while remaining plenty good enough at everything else. If Top Trumps could be redesigned to deal with qualitative as well as the purely quantitative attributes of cars, the AX GT would be the card with which you would win. Since my meeting with the bankers, I've tried this theory on a number of colleagues and friends, and no one has yet defeated me in a straight fight.
Try me.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond 
MAZDA POWER!!!

MAZDA POWER!!!