betaald lidmaatschap

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

betaald lidmaatschap

Post by Kakelbont »

Ik lees net in de notulen van de bestuursvergadering dat er is besloten het lidmaadschap betaald te maken.

notulen bestuursvergadering wrote:Er is besloten om de club met ingang van 2006 een betaalde club te maken. Het lidmaatschap zal waarschijnlijk ?5,= per jaar worden. Dit om de club laagdrempelig te houden. Chantelle zal t.z.t de leden en betalingen bijhouden.

Sander zal zo snel mogelijk contact opnemen met de kamer van koophandel, om te kijken of een inschrijving mogelijk is en aan welke eisen we moeten voldoen.

Er is kort gesproken over de maandelijkse meeting. Er is geopperd om de meeting met Citrosport te Nieuwegein te blijven bezoeken. Op de datum van de meeting van Citrosport in Apeldoorn wil men een meeting ergens anders in het land te houden.


Kijk die 5 euro kan me niets schelen. Ik vind het niet eens zo'n slecht idee. (bijv om bij meetings koffie te regelen ofzo (idee :)) Maar ik neem aan dat het forum wel gewoon gratis toegankelijk blijft?
En niet zoals bij de engelsen dat je de interessante onderwerpen niet kan lezen als je niet betaald :?:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hierover volgt nog een volledige uitwerking die zelfs nog gemaakt moet worden.
vandaar dat dit langer termijn is.

overigens weinig mis met de Engelse methode, het is daar ook laagdrempelig (kost 7 euro 50 omgerekend) en het werkt daar erg goed!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

100% voor !.....ook op het forum !..........dan ben je gelijk van die rakkers af die hun wagen hier te koop zetten terwijl hij niet interessant is en al op marktplaats staat.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Forum ook betaald! ben ik ook voor dan zijn we tenminste snel van al die doelloze spammers af!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey zo doelloos ben ik niet

maar het forum gedeeltelijk betaald vind ik een goed idee :)
Image

Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: ThuJun12, 2003 3:51:21 PM
Location: Sittard
Contact:

Post by Maarten v E »

ik vind dit ook wel een goed idee, maar zal het nu niet zo zijn dat de ax club dan over 2 jaar niet meer bestaat? Als je niet weet wat het forum inhoudt, dan ga je er niet voor betalen als nieuw lid. De komende 2 jaar zullen er ook veel mensen uitstappen omdat ze een andere auto kopen. Er gaan dan mensen weg en er komen weinig mensen bij. Ik denk dat de groei dan helemaal stopt, en het snel afgelopen is met de club..

dit denk ik, ik weet niet of iemand anders hier al over heeft nagedacht.

gr
Maarten

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Lijkt mij ook een goed idee om het forum gedeeltelijk betaald te maken.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik vind het ook een goed idee om het gedeeltelijk betaald te doen.
Wat bijvoorbeeld ook kan is dat de "gasten" van elk onderwerp alleen de bovenste twee onderwerpen kunnen lezen zodat ze wel beter een idee hebben wat het forum inhoudt voordat ze 5 euro zullen betalen.
Is oa. zo bij flabber.nl, kan je als ongeregistreerde gebruiker alleen de bovenste twee kan lezen.
Last edited by Browny on MonApr11, 2005 2:59:43 PM, edited 1 time in total.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Betaald lidmaadschap vind ik een goed idee.

Betaald forum vind ik een slecht idee. (of het moet alleen het gedeelte meetings en evenementen als fullspeed enzo zijn).

Onder andere om dezelfde reden als Maarten al aangaf. Wie gaat er nou betalen voor een forum als je niet eens weet of het wel interessant is. Als ik in eerste instantie toen ik nog niks van de club afwist had moeten betalen om het forum te lezen, had ik hier nooit blijven hangen.

Het is toch juist leuk om mensen te helpen die net een ax hebben en met een probleem zitten. Nu zijn er teminste elke keer nieuwe mensen en blijft er een frisse wind waaien. (ja ok natuurlijk zit er vaak spam tussen ofzo, maar daarom hebben we ook modderators).

Ook zie je op meetings nu steeds (meer) nieuwe mensen verschijnen. Ook al komen ze maar 1 keer. Het is toch leuk om weer een praatje te maken met mensen die hun ax net hebben en nieuwschierig zijn naar andere axen. Bij betaald lidmaadschap zal dit toch een heel stuk minder zijn. Teminste, als de interessantste forumdelen betaald worden dan.

Verder vind ik vind dan ook dat betaald lidmaadschap iets zou moeten zijn waar de leden voordeel van hebben (kortingen, koffie op meetings etc.) En niet om niet-leden minder rechten te geven, door dingen af te gaan schermen.

Maar dit is mijn mening :wink:

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zoals het er nu uitziet zal een groot gedeelte van het forum alleen toegankelijk zijn voor betalende leden. Maar de plannen zijn nog niet rond. Tzt zal er uiteraard meer over bekend worden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en laten we nu nog niet gaan stressen..

tis pas volgend jaar he ;) voor die tijd kan er een hoop geregeld worden enzo :)
Image

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

indd
-----> AX <-----

Master Lee
Moderator
Moderator
Posts: 624
Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
Location: Putten
Contact:

Post by Master Lee »

misschien is iets van een proef abbo wat ? dat je een maand of 2 weken lang gratis op het forum mag en daarna moet gaan betalen ?
Gratis geld verdienen met emails of met een quize ?? kijk dan hier

http://vanderlee.jouwpagina.nl

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Hoe zit het met dat ene bedrijf dat ons wilde sponsoren? Rik??

Wat gaat er gebeuren met de 5 euro? Ik vind het zo ook allemaal wel best :!:
Moet wel een duidelijke meerwaarde hebben dan!


Jullie zijn trouwens gemeen... als het forum ook betaald gaat worden dan heb je al een flink aantal verslaafden te pakken :twisted:
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Lee: dan melden mensen zich elke 2 maanden opnieuw aan als ze niet willen betalen... Desnoods vanachter een proxy.

Algemeen: ik heb er van de week ook eens over zitten denken en het ergste nadeel dat ik kon bedenken was dat de drempel voor nieuwe leden toch hoger wordt. Ik erger me ook niet zoveel aan knakkers die maar 1x posten, met een week of twee zijn hun topics ook weer naar onderen verdwenen. Maar de belangrijkste reden dat ik erbij kwam was juist al die handige info van al die handige mensen hier, die ik heb ontdekt omdat ik zonder problemen het hele forum kon doorbladeren! (overigens was het bestaan van het forum ook een reden om een AX te kopen, mocht zich de kans voordoen). De bovenste twee topics van de technische fora 'gratis' maken is een mogelijke oplossing. Algemene fora wel gratis houden! Voor mensen die bijv. een AX willen gaan kopen en tips willen. En vermeld het dan ook duidelijk op de frontpage, dat niet alles betaald is.

Alleen het lidmaatschap maar niet het forum betaald maken is onzinnig: nu werkt het toch prima als in "als je meedoet, betaal je mee."

Maar de echte vraag blijft: wat wordt er met het geld gedaan?

Overigens kunnen die 5 euro's me niet zoveel schelen, ik heb net uitgerekend wat de AX me in 9 a 10 maanden heeft gekost en hoeveel daarvan naar onnodige dingen als spoilers, velgen, computer etc ging en die 5 euro extra valt echt niet op daartussen ;)


Denk niet dat ik er negatief tegenover sta. Integendeel. Mijn immer actieve geest moet echter weer zijn immer overproductieve verhaal kwijt en eens te meer zijn jullie het slachtoffer van mijn denklust :D Ben gewoon even hardop aan het meedenken dus.

Maarre: ga zo door met het organiseren van een 'gestructureerdere' club!
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Jaaa.... betaald!!!


Ennuh, twee maanden proef? niet te denken aan alle administratieve rompslomp... :?

Mijn stem is er... liefst gisteren al ingevoerd! :)

Marktplaats mag van mij op zich nog openbaar... hoeft niet natuurlijk :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

pcrodent wrote:Maar de echte vraag blijft: wat wordt er met het geld gedaan?


even enkele kleine voorbeelden om ieder aan het denken te zetten.

Afgelopen week zijn er clubstickers besteld en geleverd.
Die zijn betaald uit een voorschot van het camping geld, met dien verstande dat het 100% zeker was dat het geld terug komt. (uiteraard exact gelukt zondag)

Voor een Beurs Als Citromobile of full speed, een stand moet aangekleed worden. Er worden fotocollages gemaakt-->> bijv etalage karton kopen.

Mensen willen T-shirts bestellen, kosten globaal 500 euro Wie wil dit even voorschieten?

Het data verkeer op internet: momenteel hebben we gratis hosting via www.kyona.net . de normale kosten daarvan (excl domeinnaam axclub.net) zijn 10 euro per maand. (Schrik niet we verbruiken momenteel 40 gigabyte per maand door een forum :shock: )

Als je gaat denken aan een andere meerwaarde -->> een sleutelmeeting bijv alleen voor betaalde leden.

we hebben onlangs de eerste te verwachten inkomsten gekregen. Geld uit de Google Ads reclame

het zijn maar enkele gedachtes die gebrainstormd zijn.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Alle bovenstaande punten geef ik joost helemaal gelijk in. Maar dan nog zie ik geen reden om dan ook maar niet-leden toegang tot het forum te onzeggen. Modderators zat die het forum overzichtelijk houden.

Als mensen lekker inburgeren op het forum en de meetings bezoeken zien ze op den duur vanzelf de voordelen in van betalen voor een lidmaadschap.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Ik ben opzich wel voor betaald lidmaatschap, alleen ben ik tegen een volledig betaald forum. Ik ben namelijk van mening dat dat juist de groei van de club zal beperken. Ik heb hier erg veel ervaring mee toen Clubs.nl ook betaald ging. De meeste mensen zullen niet eens de moeite nemen om een beetje rond te neuzen als ze zonder te betalen toch nix kunnen lezen. Geef op z'n minst een gedeelte vrij of van alle rubrieken alleen een gedeelte of iets dergelijks, maar geef de mensen iets te lezen wat hun interesse kan opwekken. Laat ze interessante dingen lezen die voor jan en alleman bedoeld is en gooi de details achter betaalpoortjes. Zo kunnen ze tenminste zien waar ze lid voor worden. Men kan dan al van de gezelligheid en goede sfeer proeven en kan ook zien dat er hier mensen zijn met know-how. Ik denk dat dit doorslaggevend kan zijn om veel mensen over de streep te trekken.

Misschien wat ideetjes om leden te werven?
1) "Of wordt een member van *(naam andere club)* en profiteer van kortingen bij diversen bedrijven, gezelligheid en onderlinge hulp." <-- kortingen bij Otosam, Brezan en dat soort zaken.
2) "Vanaf nu zijn we ook elke donderdag avond vanf 19.30 te vinden bij *(naam en plaats van een garage)*. Koffie en thee staat voor ons klaar en tevens is er altijd een brug gereserveerd." <-- beetje terugkomend op idee 1; korting op arbeidsloon of iets dergelijks of gratis gebruik van gereedschap en dergelijke?
3) "Elke 1e zondag van de maand hebben we een clubmeeting op het parkeerterein van de Mac donalds in Hoorn." <-- maandelijkse meeting en misschien iets van consumptiebonnen voor gratis eten/drinken als je meeting bij een restaurant is.
4) "Je kan hem verkrijgen door de meetings te bezoeken.Op verzoek kan hij ook opgestuurd worden. Het blad is gratis voor leden. Het staat boordevol verslagen van meetings , foto's een clublid verteld wat over zijn of haar auto en meer. " <-- clubmagazine

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Joost: mooie punten allemaal en ik had er niet aan gedacht. Ben nu zeker voor betaald lidmaatschap.

Ik sluit me toch ook aan bij Mekkio en Kakelbont, dat het betaald maken van het forum zacht gezegd 'niet zo handig' is. Waarom niet het Citrosport-systeem: iedereen op het forum en de betaalde leden op de frontpage met foto's etc en clubblad. Maar dan wel met lager lidmaatschapsgeld want Citrosport vind ik redelijk duur...
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply