betaald lidmaatschap

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Nou je het zegt. bij citrosport gaat het net zo, en ook prima
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Forum betaald, voor zon groot mogelijk deel. T aantal leden zal afnemen maar wat over blijft zijn dan ook ECHTE leden waar je "meer" aan hebt.

Bij dtt betaal ik ook lidmaatschap en daar is een groot deel van t forum ook alleen te zien als je betaald, werkt perfect!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Geert, dtt lijkt me iets elitairder dan axclub... niet echt een eerlijke vergelijking. Tuners of mensen die hun best doen de auto uberhaupt op de weg te houden ;)
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Re: betaald lidmaatschap

Post by kevin.broke »

Kakelbont wrote:Ik lees net in de notulen van de bestuursvergadering dat er is besloten het lidmaadschap betaald te maken.

notulen bestuursvergadering wrote:Er is besloten om de club met ingang van 2006 een betaalde club te maken. Het lidmaatschap zal waarschijnlijk ?5,= per jaar worden. Dit om de club laagdrempelig te houden. Chantelle zal t.z.t de leden en betalingen bijhouden.

Sander zal zo snel mogelijk contact opnemen met de kamer van koophandel, om te kijken of een inschrijving mogelijk is en aan welke eisen we moeten voldoen.

Er is kort gesproken over de maandelijkse meeting. Er is geopperd om de meeting met Citrosport te Nieuwegein te blijven bezoeken. Op de datum van de meeting van Citrosport in Apeldoorn wil men een meeting ergens anders in het land te houden.


Kijk die 5 euro kan me niets schelen. Ik vind het niet eens zo'n slecht idee. (bijv om bij meetings koffie te regelen ofzo (idee :)) Maar ik neem aan dat het forum wel gewoon gratis toegankelijk blijft?
En niet zoals bij de engelsen dat je de interessante onderwerpen niet kan lezen als je niet betaald :?:


Het forum mag in principe ook wel afgesloten worden. Ik denk dat we van een club zonder drempels naar een laagdrempelige club toe moeten.

Vooral wie=wie mag van mij afgeschermd wezen... ik heb er foto's opstaan van bijv. m'n hoedenplank, en ik heb liever niet dat dat door potenti?le dieven gezien wordt.. Zo zag ik op de meeting afgelopen zondag een installatie die er ook zeker niet uit mag, zo is het alleen maar duidelijk wat in welke auto's zit!!

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Jah, ok. Daar ben ik het ook wel mee eens. Wie=wie moet wel afgesloten worden, gewoonweg ivm de privacy van de leden. Er staan foto's op van ons zelf en de auto's en potentiele dieven kunnen daardoor makkelijk iets leuks uitzoeken om bij in te breken.
Ik vind dat eigenlijk best veel dicht zou kunnen, maar laat het Algemeen-Algemeen gedeelte open en laat Aangeboden op de marktplaats beperkt toegankelijk. Laat men misschien een paar topics zien, maar laat ze niet posten. Dan weet men dat er ook onderdelen op de club zelf te halen zijn.
Je zou denken "hmmm, zoveel dicht, dan maakt het toch niet veel meer uit om de rest ook dicht te gooien?" Het maakt echt heel veel uit. Als je iets open laat, kan men tenminste nog zien wat er allemaal gaande is hier en wordt soms hun interesse toch nog gewekt. Men houdt er namelijk niet van te moeten betalen om op inet iets te kunnen bekijken. Zien ze iets en zijn ze ge?nteresseerd, dan zijn velen toch wel bereid om een kleine bijdrage te maken om meer te mogen zien.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik denk dat zoiets als een wie is wie best vrij toegangkelijk mag zijn, evenals een agenda, marktplaats en een algemeen deel. In deze fora kunnen nieuwe gebruikers kennis maken met de club. Zodra het om technische zaken gaat dan alleen voor betalende leden. Je spaart tenslotte ook uit door gebruik te maken van de kennis binnen de club.
Lidmaatschapsprijs van 5 euro zie ik als een minimaal bedrag wat elke ax eigenaar er voor over zou moeten hebben....als het 10 of 20 word viond ik het nog steeds prima....

Wel verwacht ik dat er een groot aantal leden niet lid blijven, de vraag is wat we daarmee verliezen (persoonlijk verwacht ik niet veel). De actieve leden zullen ongetwijfeld blijven
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

peter wrote:Ik denk dat zoiets als een wie is wie best vrij toegangkelijk mag zijn, evenals een agenda, marktplaats en een algemeen deel. In deze fora kunnen nieuwe gebruikers kennis maken met de club. Zodra het om technische zaken gaat dan alleen voor betalende leden. Je spaart tenslotte ook uit door gebruik te maken van de kennis binnen de club.
Lidmaatschapsprijs van 5 euro zie ik als een minimaal bedrag wat elke AX eigenaar er voor over zou moeten hebben....als het 10 of 20 word viond ik het nog steeds prima....

Wel verwacht ik dat er een groot aantal leden niet lid blijven, de vraag is wat we daarmee verliezen (persoonlijk verwacht ik niet veel). De actieve leden zullen ongetwijfeld blijven


Hmm.. realiseer je wel dat heel nederland weet dat jij bijv. een spaghetti thuis hebt liggen. als ik die een nodig heb... kan ik altijd een poging doen op je auto. En kijk eens naar de installatie van RichardRR? Zie er zo ??n een nachtelijk tochtje naar Hapert plannen hoor.. (daar woont hij toch?)

Hebben ze bij 323F club toch ook gehad? Bende op het forum die met name de V6'jes als sneeuw voor de zon liet verdwijnen bij clubleden thuis?

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

kakanox wrote:
peter wrote:Ik denk dat zoiets als een wie is wie best vrij toegangkelijk mag zijn, evenals een agenda, marktplaats en een algemeen deel. In deze fora kunnen nieuwe gebruikers kennis maken met de club. Zodra het om technische zaken gaat dan alleen voor betalende leden. Je spaart tenslotte ook uit door gebruik te maken van de kennis binnen de club.
Lidmaatschapsprijs van 5 euro zie ik als een minimaal bedrag wat elke AX eigenaar er voor over zou moeten hebben....als het 10 of 20 word viond ik het nog steeds prima....

Wel verwacht ik dat er een groot aantal leden niet lid blijven, de vraag is wat we daarmee verliezen (persoonlijk verwacht ik niet veel). De actieve leden zullen ongetwijfeld blijven


Hmm.. realiseer je wel dat heel nederland weet dat jij bijv. een spaghetti thuis hebt liggen. als ik die een nodig heb... kan ik altijd een poging doen op je auto. En kijk eens naar de installatie van RichardRR? Zie er zo ??n een nachtelijk tochtje naar Hapert plannen hoor.. (daar woont hij toch?)

Hebben ze bij 323F club toch ook gehad? Bende op het forum die met name de V6'jes als sneeuw voor de zon liet verdwijnen bij clubleden thuis?


Hier heb je wel een punt. Ben zelf ook geen liefhebber ervan om met de auto te pronken terwijl te achterhalen is wie je bent en waar je woont. Dus wie is wie mag wat mij betreft ook wel afschermd worden.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Als je bang bent dat er iets gejat wordt zet je toch gewoon je woonplaats niet in je profiel. Dan zet je ipv Fijnaart "west brabant" weg ofzo....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Kakelbont wrote:Als je bang bent dat er iets gejat wordt zet je toch gewoon je woonplaats niet in je profiel. Dan zet je ipv Fijnaart "west brabant" weg ofzo....


da's een idee... bij deze ;)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ik denk dat je heel veel leden gaat verliezen als je voor het forum moet betalen.

Denk maar eens na van hoeveel mensen je regelmatig een bericht/reactie leest, dat zijn er denk ik toch maar een stuk op 20/30 en dat zullen de mensen zijn die gaan betalen, de rest niet. :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

bad_my84 wrote:Ik denk dat je heel veel leden gaat verliezen als je voor het forum moet betalen.

Denk maar eens na van hoeveel mensen je regelmatig een bericht/reactie leest, dat zijn er denk ik toch maar een stuk op 20/30 en dat zullen de mensen zijn die gaan betalen, de rest niet. :?


er is bijna 100 man wat meer dan 100 posts heeft hoor, dat zijn dus wel enigzins actieve posters denk ik.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

kakanox wrote:
Kakelbont wrote:Als je bang bent dat er iets gejat wordt zet je toch gewoon je woonplaats niet in je profiel. Dan zet je ipv Fijnaart "west brabant" weg ofzo....


da's een idee... bij deze ;)


Nou jah, het kenteken is bekend, dus er is altijd nog te achterhalen waar je woont. Je moet dan ook je kenteken weghalen wil je echt anoniem blijven voor de gasten op et forum :? En jah, als et dan een betaald forum wordt, vind ik dat ik niet zoveel moeite moet doen om mijn privacy te behouden en om anoniem te bljiven (voor zover dat kan) voor buitenstaanders door foto's te delen met jullie...

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Ik denk dat je heel veel leden gaat verliezen als je voor het forum moet betalen.

Denk maar eens na van hoeveel mensen je regelmatig een bericht/reactie leest, dat zijn er denk ik toch maar een stuk op 20/30 en dat zullen de mensen zijn die gaan betalen, de rest niet.


Denk dat er wel meer mensen zijn die willen betalen, en het is opzich toch helemaal geen probleem als we wat kleiner worden, scheelt ook weer forumwerk...
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

AX_POWAH wrote:
Ik denk dat je heel veel leden gaat verliezen als je voor het forum moet betalen.

Denk maar eens na van hoeveel mensen je regelmatig een bericht/reactie leest, dat zijn er denk ik toch maar een stuk op 20/30 en dat zullen de mensen zijn die gaan betalen, de rest niet.


Denk dat er wel meer mensen zijn die willen betalen, en het is opzich toch helemaal geen probleem als we wat kleiner worden, scheelt ook weer forumwerk...


Met een aantal master spammers minder zeker... Vooral de nieuwe opkomende jeugd :D

Maar inderdaad.. we groeiden wel heeeel hard..

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Brutus wrote:
Met een aantal master spammers minder zeker... Vooral de nieuwe opkomende jeugd :D

Maar inderdaad.. we groeiden wel heeeel hard..


volgens mij voelt brutus de dreiging van zijn podiumplaats af te worden geketst door kakanox :lol:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Browny wrote:
Brutus wrote:
Met een aantal master spammers minder zeker... Vooral de nieuwe opkomende jeugd :D

Maar inderdaad.. we groeiden wel heeeel hard..


volgens mij voelt brutus de dreiging van zijn podiumplaats af te worden geketst door kakanox :lol:


Going way off topic?

Maar nee hoor.. hehe.. je had me in de begin periode moeten zien, net als sander trouwens...

Die tijd is wel voorbij hoor.. Toen nog student en tijd genoeg om te posten!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Zet er een soort s;lot op bij aangeboden....... is niet mogelijk als je onder de 25 geplaatste berichten zit waaronder een wie is wie

Past dit op een pop up ? :lol: :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

AX_POWAH wrote: en het is opzich toch helemaal geen probleem als we wat kleiner worden, scheelt ook weer forumwerk...



Genoeg moderrators om de boel netjes te houden toch ?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Brutus wrote:
Browny wrote:
Brutus wrote:
Met een aantal master spammers minder zeker... Vooral de nieuwe opkomende jeugd :D

Maar inderdaad.. we groeiden wel heeeel hard..


volgens mij voelt brutus de dreiging van zijn podiumplaats af te worden geketst door kakanox :lol:


Going way off topic?

Maar nee hoor.. hehe.. je had me in de begin periode moeten zien, net als sander trouwens...

Die tijd is wel voorbij hoor.. Toen nog student en tijd genoeg om te posten!


Ghehe.. ik moet nog wel even hoor, voordat ik hem voorbij ga.. zit net over de 800 geloof ik? Zit wel op 11.5 per dag :?

Maarrem.. bij mij gaat die tijd niet voorbij.. ik post veelal vanaf m'n werk.. :lol:

Denk overigens wel dat we een aantal opties moeten samenstellen, en gewoon een stembus op Full Speed zetten, voor alle leden.

Mijn idee is:
  • website meer samen laten smelten met forum
  • standaard website wat ordenen, misschien wat meer automatiseren
  • wie = wie dan ook samensmelten met profiel
  • drie profielen maken: onbetaald, betaald, en moderators. de moderators zien het meest, betaald gewoon de normale site, en onbetaald heel weinig. dan dus het ontwerp van wie=wie's enzo wat aanpassen, zodat het gescheiden gehouden kan worden.
  • kentekenlijsten koppelen aan wie=wie
  • misschien een beter register opstellen van wie wanneer welke auto heeft, zodat diefstal en fraude wat meer binnen de perken gehouden kan worden gehouden
  • kosten LAAG houden.. maar wel met nog wat extraatjes voor betalende leden. bijv.: alleen betaalde leden op autoshows plaatsen (bijv. Full Speed, Citromobile), alleen betaalde leden op de camping. Campingbedrag samensmelten met jaarbedrag helpt ook, en dan kan je er nog een half jaar rente op trekken ;)

Post Reply