Ideetje voor "overzichtelijkheid"...

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Ideetje voor "overzichtelijkheid"...

Post by Mekkio »

Ik zie net et topic "Ik ben blij met het forum" van Ivar en ik heb misschien een ideetje om het forum wat netter te houden en/of om dignen duidelijker te maken: zou et geen idee is om oplossingen voor problemen te "centraliseren"?

Een aparte sectie op et forum waar alle oplossingen staan voor problemen op te lossen. Lijkt mij dat je zo voorkomt dat je 34x etzelfde soort topic tegenkomt op et forum. Neem bijv. et topic over welke mistlampen er passen op een GT-bumper... Is toevallig et eerste wat me te binnenschiet, maar als je ergens op et forum neerzet welke er allemaal op passen en dan al die andere topics wegpleurt, ruim je ook meteen et forum een beetje op...
Verwacht daarentegen wel dat je dan wat minder activiteit krijgt op et forum (minder nieuwe topics), maar dan krijg je wel specificere vragen. Want je zult dan bijv. vragen krijgen van "ik heb et uitgeprobeerd, maar ben dit probleem tegengekomen. Klinkt dat iemand bekent in de oren?". Dan zul je niet eerst alles weer opnieuw moeten uitleggen hoe het moet, omdat die persoon te eigenwijs is om op et knopje "Zoeken" te klikken om te kijken of zijn vraag al niet eens eerder langs is geweest. Natuurlijk kun je nu ook wel denken waarom et nou nodig zou moeten zijn om een centraal punt te maken als je toch al de zoek-optie hebt.
Ik denk namelijk dat de meeste mensen die hier komen en niet zo super actief zijn of niet zo bekend zijn met forums of gewoon totaal geen zin hebben om eerst 3 uur topics door te spitten voor ze hun probleem MISSCHIEN op kunnen lossen, eerst globaal zullen kijken of er een onderdeel is van et forum waar oplossingen te vinden zijn. Vinden ze die niet, dan gooien ze hun vraag gewoon op et forum, omdat antwoord krijgen sneller is als zelf zoeken en minder moeite kost. Heb je wel een centraal punt, dan zullen ze eerst dat doornemen en daarna hun vraag alsnog stellen, mochten ze geen oplossing kunnen vinden voor hun probleem.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik denk dat je gelijk hebt. Alleen kan ik 2 dingen weerleggen.

De FAQ is erg goed op weg om een soort gelijk probleem om te vangen.
sinds enkele dagen is het mogelijk topics samen te voegen.

zoals ik ook gedaan heb met een vraag over mistlichten.
het gebruik van samenvoegen moet nog effe wennen onder de moderators.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Joost wrote:ik denk dat je gelijk hebt. Alleen kan ik 2 dingen weerleggen.

De FAQ is erg goed op weg om een soort gelijk probleem om te vangen.
sinds enkele dagen is het mogelijk topics samen te voegen.

zoals ik ook gedaan heb met een vraag over mistlichten.
het gebruik van samenvoegen moet nog effe wennen onder de moderators.


Dat van de FAQ ben ik helemaal met je eens! Ziet er netjes en erg overzichtelijk uit. Is dan dus alleen nog uitbreiden met meer oplossingen voor meer problemen en misschien wat specificeren.
Dat van samenvoegen wist ik daarentegen niet. Als dat ook kan, ben je in principe ook af van teveel van dezelfde topics.

Maar goed, men is dus al bezig met verbeteringen, dus ik kijk wel hoe et loopt :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Wat jij bedoelt is precies het doel van de FAQ! En dat was waarom ik destijds ook het 'Idee: FAQ' topic had geopend.

Waarom staat (nog) niet alles in de FAQ?
- Ik kan niet alles samenvatten, omdat ik niet alles begrijp.
- Een vraag die ik in korte tijd 2 of meer keer tegenkom komt er sowieso in. Maar dingen die eens in de zes maanden worden gevraagd.... heb ik niet zo snel door. En zijn dus ook niet zo 'veel'gesteld.
(Overigens worden sommige vragen die al in de FAQ staan toch gesteld. In algemeen bijvoorbeeld recent een topic waarin iemand vraagt of een GT-interieur bij 'm gaat passen. Op erg strenge fora word je dan weggeflamed, maar hier geeft men alsnog antwoord (of, als ik het ben, de link naar de FAQ ;)). Hulde daarvoor, forumgangers!)

Maar ik wil iets toch in de FAQ hebben!
- Als iemand vindt dat iets in de FAQ hoort, is daarvoor het 'Verzoeknummers'-topic beschikbaar.
- Als diegene ook het antwoord op de veelgestelde vraag al weet, mag hij/zij ook zelf meteen een topic openen. Dan doe ik hooguit wat aan de layout c.q. het Nederlands en dan hebben we er weer een FAQje bij!

Ik hoop dat ik hiermee wat voor je heb verhelderd. Enne, als je graag iets in de FAQ erbij wilt zien, schroomt niet dat aan het forum kenbaar te maken! ;)

Joost
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply