by Sanderv » TueApr05, 2011 12:09:52 PM
Hallo,
Ik ben sinds ik mijn eerste auto kocht helemaal gek van de Citroën ax (overigens naast een mehari de enige Citroën die mijn hart sneller doet kloppen, dus ik ben geen citrofiel). Mijn eerste auto was een ax 1.1 first fase 2 uit '92. Ik was altijd bezig met die auto, alleen door gebrek aan geld altijd low budget, dus verlagen met alleen veren, zelf mistlampen in je bumper zagen, etc. Ook het internet was nog niet zo groots als nu, dus voor onderdelen ging je naar de lokale sloop waar je altijd te veel betaalde.
Echter na verschillende bumperbenders en technische mankementen had ik 3 axen in de schuur staan een reed er niet 1. Papa was niet blij dat zijn schuur vol stond dus alles in 1 keer naar de sloop en ik kreeg een nieuwe (oud model) fiat panda. Hiernaast ook als hobby terrein gereden met een japanse Suzuki Samurai. Echter na het afstuderen geen tijd meer voor de Samurai, en hij bleek zeer krokant te zijn geworden door het misbruik. De panda was inmiddels ook op, krukas was krom. Via de dealer een goede deal gemaakt en een nieuwe nieuw model Panda gekocht. Hierbij ook een motor, suzuki sixteen motorscooter voor mijn woonwerkverkeer.
In de tussentijd vader geworden, een hond gekocht en de panda werd te klein, dus terug naar de Fiat dealer en een Fiat doblo 1.4 8v dynamique gekocht.
Echter kijk ik toch altijd wel uit naar een ax, en dan niet zomaar een AX, maar een bordeaux rode GTI. Nu kom je deze volens mij niet zo vaak tegen, maar ben er nu eentje tegen het lijf gelopen. Echter zit er wel wat werk aan.
Nu ga ik aanstaande zaterdag kijken bij de auto, en ik verwacht ook wel een bod te gaan doen. Het is een GTI u9 van november 1993 met 190k op de teller. Staat nu al 6 jaar ongebruikt in een loods.
Wat mankeerd eraan?
Kachelradiateur is lek
koppakking is lek
remmen achter werken niet
En na 6 jaar zullen de banden ook wel krokant zijn en kan hij wel wat groot onderhoud gebruiken zoals; distributieriem en spanrol, olie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter.
Dus er zit redelijk wat werk aan de auto, maar volgens de verkoper alleen roest achter de bumpersteunen (ik zal zaterdag zien of dit ook zo is). Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten en een indicatie geven wat deze auto ongeveer waard zou zijn?
Ik begrijp namelijk dat een GTI niet zoveel meer voorkomt en de goede auto's staan vaak al bij liefhebbers.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Sander
Hallo,
Ik ben sinds ik mijn eerste auto kocht helemaal gek van de citroen ax (overigens naast een mehari de enige citroen die mijn hart sneller doet kloppen, dus ik ben geen citrofiel). Mijn eerste auto was een ax 1.1 first fase 2 uit '92. Ik was altijd bezig met die auto, alleen door gebrek aan geld altijd low budget, dus verlagen met alleen veren, zelf mistlampen in je bumper zagen, etc. Ook het internet was nog niet zo groots als nu, dus voor onderdelen ging je naar de lokale sloop waar je altijd te veel betaalde.
Echter na verschillende bumperbenders en technische mankementen had ik 3 axen in de schuur staan een reed er niet 1. Papa was niet blij dat zijn schuur vol stond dus alles in 1 keer naar de sloop en ik kreeg een nieuwe (oud model) fiat panda. Hiernaast ook als hobby terrein gereden met een japanse Suzuki Samurai. Echter na het afstuderen geen tijd meer voor de Samurai, en hij bleek zeer krokant te zijn geworden door het misbruik. De panda was inmiddels ook op, krukas was krom. Via de dealer een goede deal gemaakt en een nieuwe nieuw model Panda gekocht. Hierbij ook een motor, suzuki sixteen motorscooter voor mijn woonwerkverkeer.
In de tussentijd vader geworden, een hond gekocht en de panda werd te klein, dus terug naar de Fiat dealer en een Fiat doblo 1.4 8v dynamique gekocht.
Echter kijk ik toch altijd wel uit naar een ax, en dan niet zomaar een AX, maar een bordeaux rode GTI. Nu kom je deze volens mij niet zo vaak tegen, maar ben er nu eentje tegen het lijf gelopen. Echter zit er wel wat werk aan.
Nu ga ik aanstaande zaterdag kijken bij de auto, en ik verwacht ook wel een bod te gaan doen. Het is een GTI u9 van november 1993 met 190k op de teller. Staat nu al 6 jaar ongebruikt in een loods.
Wat mankeerd eraan?
Kachelradiateur is lek
koppakking is lek
remmen achter werken niet
En na 6 jaar zullen de banden ook wel krokant zijn en kan hij wel wat groot onderhoud gebruiken zoals; distributieriem en spanrol, olie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter.
Dus er zit redelijk wat werk aan de auto, maar volgens de verkoper alleen roest achter de bumpersteunen (ik zal zaterdag zien of dit ook zo is). Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten en een indicatie geven wat deze auto ongeveer waard zou zijn?
Ik begrijp namelijk dat een GTI niet zoveel meer voorkomt en de goede auto's staan vaak al bij liefhebbers.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Sander